Moet die grote plakker daar nog altijd op?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
buitengewoon CNG
Collapse
X
-
Die lelijke groene sticker stoort inderdaad enorm. Ik denk dat ik die ga 'vergeten' en de letterkes TGI er af ga halen. Ik plak hem er dan wel terug op wanneer ik in 2018 naar de technische controle moet gaan. Bij mijn weten verkopen ze in Belgie bijna uitsluitend laag calorisch CNG. In Limburg , Brussel en Wallonië H-cng ? Daar zijn nauwelijks of geen CNG stations , laat staan hoogcalorische....
Comment
-
Tja die sticker inderdaad... ik heb hem ook "vergeten" te plakken.
Het gaat wel de goede kant uit met het aantal tankstations, vooral DATS is aardig bezig met de uitbreiding.
Zelf heb ik onlangs een CNG-wagen gekocht en het verbruik is zeer aardig, netjes onder 4 Kg/100km voor een stationwagen en zeer kort bij het normverbruik van de boekjes van de constructeur
Ik doe korte afstanden naar het werk +/- 15 km enkele rit met veel 30-50-70.
Momenteel 34 tankstations in Belgie en 130 in Nederland, Duitsland heeft er 950 en Italie 1000.
Bron Europa: http://www.aardgasrijder.be/cng-tank...ations-europa/
Bron België: http://www.aardgasrijder.be/cng-tank...ations-belgie/
Korting op wagen CNG blijkbaar in 2016: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151014_01918875
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenDie lelijke groene sticker stoort inderdaad enorm. Ik denk dat ik die ga 'vergeten' en de letterkes TGI er af ga halen. Ik plak hem er dan wel terug op wanneer ik in 2018 naar de technische controle moet gaan. Bij mijn weten verkopen ze in Belgie bijna uitsluitend laag calorisch CNG. In Limburg , Brussel en Wallonië H-cng ? Daar zijn nauwelijks of geen CNG stations , laat staan hoogcalorische....
dhl doet het ook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door funnyplace Bekijk BerichtenZelf heb ik onlangs een CNG-wagen gekocht en het verbruik is zeer aardig, netjes onder 4 Kg/100km voor een stationwagen en zeer kort bij het normverbruik van de boekjes van de constructeur
Ik doe korte afstanden naar het werk +/- 15 km enkele rit met veel 30-50-70.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenKijk zijn Mijn Auto Topic : Een VW 7 TGI
spitsmuis heeft een Golf 7 TGI.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robindemey Bekijk BerichtenWelk merk en type als ik vragen mag?
Een plezier om mee rond te rijden.
Comment
-
toen ik op zoek was naar meer info over thuisvullen, kwam ik (en ik denk jij ook) een discussie tegen waarin de eigenaar van een doblo cng zich de haren uit het hoofd trok omdat er niemand aan de specifieke cng-install kon/mocht/wou werken
nu is"t goe mogelijk dat vw veel betrouwbaarder is...en zolang er nix aan mankeert nix aan het handje, maar heb jij al nagevraagd of er in cz of be bij de vw dealer aan de install mag gewerkt worden ?
cng leek mij in dat opzicht een pak intressanter als lpg, waar eigenaars het kastje muur verhaal wel kennen, maar ik wou er toch meer over weten
Comment
-
Dat verhaal van de Fiat heb ik ook gelezen, maar de garage waar ik heb gekocht, daar mocht er aan de wagen gewerkt worden.
Ik was wel pas de 2de aankoper van een CNG-wagen in die garage, maar er kwamen de laatste tijd meer mensen over de vloer met interesse in deze wagens.
Verder even melden dat Limburg stilaan meer aardgastankstations aan het krijgen is.
Momenteel: Bree, Hasselt, Genk, Heusden-Zolder in december Maasmechelen en nog eentje extra in Winterslag in december.
Bilzen staat ook nog op de planning.
Comment
-
Ik heb een paar jaar geleden ook een tweedehands op CNG gekocht (een tijdje moeten gaan tanken in Sittard (dichtsbijzijnde toen voor mij), Eindhoven of Diest. Inderdaad gelukkig steeds meer en meer cng-stations in Limburg.
Maar ik zit met een ander probleem nu.
Op de laatste keuring heb ik een groene kaart gekregen, maar die is geen volledig jaar meer geldig.
Reden : Mijn CNG-installatie moet eerst gekeurd worden, en die goedkeuring moet ik volgende keer meenemen als ik opnieuw naar de keuring moet.
Een merkgarage heeft mij doorverwezen naar een andere garage (in het Antwerpse). Deze mensen heb ik gecontacteerd, maar ik krijg geen enkel antwoord .
Weet iemand waar ik mijn installatie kan laten keuren?
Forumleden?
Autowerld?
Iemand?
...
Alvast bedankt...
Comment
-
Informeer eens bij www.drivesystems.be in Tienen. Na hoeveel jaar moet de CNG installatie gekeurd worden bij een CNG inbouw af fabriek ? Bij mijn VW garage hadden ze nog geen enkele Golf TGI verkocht , wel enkele Caddy en Tourans op CNG. Vanavond overigens een interessante vergelijking hybride-electrisch-cng gezien in "Voor het zelfde geld". De Golf TGI kwam zeker niet slecht uit deze test en bleek financieel zeer interessant te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenInformeer eens bij www.drivesystems.be in Tienen. Na hoeveel jaar moet de CNG installatie gekeurd worden bij een CNG inbouw af fabriek ? Bij mijn VW garage hadden ze nog geen enkele Golf TGI verkocht , wel enkele Caddy en Tourans op CNG. Vanavond overigens een interessante vergelijking hybride-electrisch-cng gezien in "Voor het zelfde geld". De Golf TGI kwam zeker niet slecht uit deze test en bleek financieel zeer interessant te zijn.
Enkele bedenken werden dan ook al geuit op Facebook door kijkers:
*************************************
CNG is zeer goed doenbaar in België. Zeker met de nieuwe regels rond de wegentaks. Er zijn verschillende websites met veel info zoals www.aardgasrijder.be en www.ngva.be , kijk je verder dan België om te tanken dan heeft aardgasrijder.be alle landen en een globaal overzicht van alle tankstations van Europa online staan.
http://www.aardgasrijder.be/tankstations-cng-europa/ (overzicht per land)
http://www.aardgasrijder.be/cng.../cng-tankstations-europa/ (meer dan 3000 tankstations)
Zelf rij ik ook CNG en ben zeer tevreden over verbuik, kosten en rijcomfort.
--------
Als je twijfelt over CNG is deze site qua informatie erg volledig: http://www.ngva.be . Alle huidige beschikbare modellen, de verschillende tankstations, etc.
Ik rijd nu anderhalf jaar op CNG en ben er nog steeds behoorlijk tevreden mee. Van de +/- 35000 km die ik afgelegd heb, heb ik het grootste gedeelte ook effectief op CNG afgelegd, waardoor ik de conclusie van Thomas niet zo goed snapte. CNG is in België goed doenbaar, maar het is een kwestie van een keertje meer zoeken naar waar je kan tanken. Voor de besparing die je doet, lijkt me dat een kleine inspanning.
Wil je internationaal rijden is er dan weer een heel handige routeplanner (http://www.cngnet.nl/tanklocaties/europese-routeplanner.aspx). Deze geeft je redelijk vlot alle mogelijke tanklocaties langs je route.
-------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenInformeer eens bij www.drivesystems.be in Tienen. Na hoeveel jaar moet de CNG installatie gekeurd worden bij een CNG inbouw af fabriek ? Bij mijn VW garage hadden ze nog geen enkele Golf TGI verkocht , wel enkele Caddy en Tourans op CNG. Vanavond overigens een interessante vergelijking hybride-electrisch-cng gezien in "Voor het zelfde geld". De Golf TGI kwam zeker niet slecht uit deze test en bleek financieel zeer interessant te zijn.
Comment
-
Ik heb op die van mij de ontspanners moeten/laten vervangen omdat de orignele niet volgens opel-normen waren,dit werd bij drivesystems gedaan op afspraak,vriendelijke mensen,koffietje,koekje en voortreffelijk afgewerkt.het heeft me enkel de tijd gekost.De thuisvullers worden ondertussen al goedkoper,ik spreek dan over 200/300bar voor mindeer dan 3000€,Ik heb 3 komposiet tanks onder de wagen hangen en volgens mij kunnen die 300bar aan,Ik weet wel niet wat de keuring hierover zegt,bij de laatste keuring vroeg men aan mij waar ze moesten beginnen want er was niemand op de hoogte hoe wat moest,ik heb dan ook een keuring met de vermelding bovenaan TECHNISCHE KEURING en eronder:"dit is geen geldige keuring omdat dit onmogelijk was" .
Comment
Comment