Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitengewoon CNG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• elke druktank wordt getest op 1.5 keer zijn gebruiksdruk, dus een thuisvuller mag nooit tot 300 bar gaan

en wat nu ? met je niet-geldige keuring...

Comment

• Lijkt me wel relevant voor dit topic: http://www.bondbeterleefmilieu.be/page.php/30/857/15726

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        elke druktank wordt getest op 1.5 keer zijn gebruiksdruk, dus een thuisvuller mag nooit tot 300 bar gaan

en wat nu ? met je niet-geldige keuring...
        Sommige thuisvullers kun je zonder problemen kopen en gebruiken,dit is wel een andere toepassing maar ook gas:nml:Ik heb voor mijn duikflessen een compressor voor 200/300bar en ook de bijhorende carbonflessen van 300 bar.
        En die ongeldige keuring,Dit is de tekst die op mijn groene kaart staat ; dit document geld niet als technische keuring daar de staat van het voertuig niet is nagezien , als uitleg kreeg ik : dat ze mijn cng wagen niet kunnen keuren omdat ze het materiaal/now how niet hebben , hun probleem denk ik dan .
        Last edited by ; 10/11/2015, 17:34.

Comment

• ik ben deels brandweerman en onze flessen zijn dezelfde, worden nooit tot 300 opgedrukt, ik zou zuiver naar mijn veiligheid mijn eigen flessen niet tot 300 volpompen

Comment

ik ben deels brandweerman en onze flessen zijn dezelfde, worden nooit tot 300 opgedrukt, ik zou zuiver naar mijn veiligheid mijn eigen flessen niet tot 300 volpompen
            Mijn flessen worden gevuld in een waterbad of douche tot 270/280bar en dan opzij gezet voor afkoeling , na 15min worden die herdrukt tot 310à320 bar , je wil natuurlijk niet weten wat er gebeurd bij verkeerdelijk gebruik , ongelukken op die drukken zijn ALTIJD heel erg. Normaal gezien zouden die carbonflessen voor cng ook tot 300bar kunnen gaan maar omdat er slechts een soort van vulpistool is houd men de druk op 200bar omdat er ook nog ijzeren flessen in omloop zijn die max 200bar mogen hebben , een carbonfles heb ik nog nooit zien ontploffen , een ijzeren wel.Daarom worden onze flessen steeds horizontaal in de auto gestapeld met de uitlaat naar voor zodat ze bij een ongeluk door het kofferdeksel vliegen en niet richting bestuurder .

Comment

• flessen testen, op een dag vind je de job van je leven...en na de uren maar duiken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
                Mijn flessen worden gevuld in een waterbad of douche tot 270/280bar en dan opzij gezet voor afkoeling , na 15min worden die herdrukt tot 310à320 bar , je wil natuurlijk niet weten wat er gebeurd bij verkeerdelijk gebruik , ongelukken op die drukken zijn ALTIJD heel erg. Normaal gezien zouden die carbonflessen voor cng ook tot 300bar kunnen gaan maar omdat er slechts een soort van vulpistool is houd men de druk op 200bar omdat er ook nog ijzeren flessen in omloop zijn die max 200bar mogen hebben , een carbonfles heb ik nog nooit zien ontploffen , een ijzeren wel.Daarom worden onze flessen steeds horizontaal in de auto gestapeld met de uitlaat naar voor zodat ze bij een ongeluk door het kofferdeksel vliegen en niet richting bestuurder .
                Oei, is dat dan rondrijden met een bom onder de oto ?

Comment

• helemaal niet, tenzij je benzine ook erg gevaarlijk vindt ivm diesel

Comment

helemaal niet, tenzij je benzine ook erg gevaarlijk vindt ivm diesel
                    Ja dat ook, heb namelijk enige ervaring met het ontploffen van benzinnedampen

Comment

• veel mensen zeker...gevaarlijk goedje

Comment

• ik heb minder schrik van cng, indien constructeur tenminste alle verantwoordelijkheid op zich neemt

Comment

• Hoever kunt U met volle tanks rijden ?

dirkvl

Comment

• 275 (korte afstanden en stadsverkeer met L-gas) tot 420 km (autobaan 120-130 km/u met H-gas)

Comment

• das gene vette, ook al zit ik er ni mee om na 600km te gaan tanken en kan ik intussen 1600 op een bak doen
                              je pomphouder, maar er zit helaas geen personeel wordt zo je vriend

Comment

• Ach , elke vrijdagavond even gaan tanken ( ik doe ongeveer 15000 km per jaar) is nu ook geen drama. Ik passeer trouwens elke dag langs een Dats24 CNG station op weg naar mijn werk. De veelvuldige regeneraties van de dpf op mijn vorige tdi vond ik veel irritanter. Elke 3-4 weken een nutteloos ritje van +/- 15 km doen om zeker te zijn dat de regeneratiecyclus beeindigd was ....niet echt leuk. Bij een lange vakantietrip haal je met een volle cng en benzinetank ook makkelijk 1100-1200 km zonder tanken en ben je globaal gezien ook niet veel duurder onderweg dan met een 1.6 tdi...
                                Last edited by ; 11/11/2015, 20:30.

Comment

• ik zit er ook niet mee met te gaan tanken, maar tis nog geen winter

en 300 is te snel, zeker als je op verlof gaat en de benzinetank ook maar 20 liter is

Comment

• 20 liter ? Ik heb een volledige 50 liter benzinetank.Op lange afstanden kom ik met 75 euro 1200 km ver (400 km met 15 kg/15 euro H-cng en 800 km met 50 liter/60 euro benzine) oftewel 0.068 euro/km. Met een diesel zou ik ongeveer 950 km ver komen met 50 liter/55 euro diesel oftewel 0.058 euro/km.Wanneer ik, net zoals bij de diesel ,de eerste keer CNG ga tanken na 950 km kosten die 1200 km mij 65 euro of 0.055 euro/km. Dus goedkoper dan de diesel bij evenveel tankstops. De diesel is bovendien nog duurder in aanschaf en ik bespaar over 5 jaar ook nog meer dan 1.000 euro aan verkeersbelasting. Ik zie in mijn geval geen enkele reden om een diesel zelfs nog maar te overwegen.
                                    Last edited by ; 11/11/2015, 20:59.

Comment

• ik zou ook durven cng-en laat dat duidelijk zijn ik passeer dagelijks langs hun pomp
                                      maar wel met een benz

Comment

• Mercedes heeft ook een B en een E-klasse op CNG. Een volwaardig alternatief voor de stilaan voorbijgestreefde diesels. Toyota is de eerste en zeker niet de laatste die stopt met de ontwikkeling van diesels.

Comment

• dure de comprenure, maar ik hou van diesel

Comment

Working...
                                          X