Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitengewoon CNG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door funnyplace Bekijk Berichten
    Momenteel 1000 € sponsoring door NGVA in 2015.
    Mijn vermoeden is dat het voor 2016 ook nog zal zijn.
    Blijkbaar.

Wel vreemde definitie van "nieuw".
    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Update, zonet volgende info gelezen op http://www.aardgasrijder.be/blog/pre...rdgas-in-2016/ naar aanleiding van het CNG event.
      Mijn vermoeden was dus juist

voor particuliere wagens aangekocht in 2016 zal KVBG ook een aardgaspremie van 1000 euro per voertuig geven. Voor professionele aankopen bedraagt de premie 500 euro.
      Dankzij de aardgaspremiee die in 2014 en 2015 ingevoerd werd door KVBG, zijn de leden van de KVBG erin geslaagd om aardgas te positioneren als een geloofwaardig alternatief voor de traditionele brandstoffen. De inspanningen geleverd door de deelnemende constructeurs hebben dit positieve effect verder helpen versterken. Intussen rijden meer dan 2.600 CNG- voertuigen op de Belgische wegen waarvan meer dan 2.000 in Vlaanderen, een aantal dat de komende jaren zeer zeker zal stijgen door de gunstige verkeersbelasting en aantrekkelijke prijs aan de pomp.
      Momenteel zijn er 42 aardgastankstations in België en er zullen er in 2016 meer dan 40 bij komen. De stijgende verkoop van voertuigen op aardgas zet nu al een toenemend aantal uitbaters van tankstations ertoe aan om in aardgasleverpunten te investeren.

Comment

• Eerder dit jaar besliste de Vlaamse Overheid dat aardgaswagen vanaf 2016 tem 2020 geen verkeersbelasting meer verschuldigd zijn, een voordeel dat jaarlijks makkelijk 200-400 euro kan zijn tov een benzine- of dieselversie van hetzelfde type.
        Niettegenstaande de bovenstaande tekst heb ik toch mijn verkeersbelasting moeten betalen voor 2016 , ik rij nochthans met NG-wagen in 2016 . Nog eens een wetgeving op zijn belgisch met haken en ogen , voor “the happy few”of is dit een verkeerde berichtgeving?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
          Eerder dit jaar besliste de Vlaamse Overheid dat aardgaswagen vanaf 2016 tem 2020 geen verkeersbelasting meer verschuldigd zijn, een voordeel dat jaarlijks makkelijk 200-400 euro kan zijn tov een benzine- of dieselversie van hetzelfde type.
          Niettegenstaande de bovenstaande tekst heb ik toch mijn verkeersbelasting moeten betalen voor 2016 , ik rij nochthans met NG-wagen in 2016 . Nog eens een wetgeving op zijn belgisch met haken en ogen , voor “the happy few”of is dit een verkeerde berichtgeving?
          Wagen uitschrijven en opnieuw inschrijven
          Polo 6n 1.4

Comment

• Hey,

Ik ben blij om zo'n een forum te vinden over "rijden op de aardgas". Ik ben grote voorstander voor rijden op aardgas. Alleen.... ik weet er niet zoveel van en ook maar weinig mensen rijden al op cng. Heb enkel naar Plnkgas (plankgas) docu/film gekeken en was verkocht. Vandaar dat ik op zoek ben naar mensen die hun (positieve) ervaringen willen delen met de rest van de wereld. Ik heb dan ook een facebook-pagina "wij rijden op aardgas" aangemaakt, met de bedoeling om mensen warm te maken.

Bedankt voor jullie medewerking.

Groetjes

Comment

• Comment

• @ Mara er komt op www.aardgasrijder.be volgende week een forum, dit heeft de beheerder mij gemaild afgelopen week. Het zal een uitsluitend CNG forum worden. De reacties op de onderwerpen waren er te veel

@ Bob
                ik lees zonet op http://www.aardgasrijder.be/blog/pre...rdgas-in-2016/ dat het niet voor de happy few is, maar ook voor wagens die ervoor al werden ingeschreven, er is veel in de media verschenen wat blijkbaar niet correct is.
                Dit staat er:
                "Volgende officiële reactie kwam er vandaag van het kabinet:” “Art. 2.2.6.0.7. Er wordt tot en met 31 december 2020 geen belasting geheven op:
                1° voertuigen waarvan de motor, ook al is het maar gedeeltelijk of tijdelijk, aange*dreven wordt met aardgas;
                2° plug-in hybride voertuigen met een maximale CO2-uitstoot van 50 gram per kilometer.

Elke CNG voertuig zal dus vanaf 01/01/2016 genieten van een vrijstelling op de verkeersbelasting.
                Ook uw voertuig zal bijgevolg vanaf aanslagjaar 2016 vrijstelling genieten van de jaarlijkse verkeersbelasting (tot 2020). Deze aanpassing gebeurt automatisch en als basis gebruikt de Vlaamse belastingdienst de databank van DIV (Dienst Inverkeerstelling Voertuigen). Indien uw voertuig hier geregistreerd staat als een CNG voertuig zal u van de vrijstelling genieten.”

Dus, goed nieuws ook voor huidige wagens, in tegenstelling tot de soms ongelukkige berichtgeving in de media van de afgelopen dagen. Ik heb mijn reactie van 1/1/16 aangepast naar aanleiding van het bericht van Bob. "

Comment

• Art.17. Op de achterzijde van iedere auto die cng voor zijn aandrijving gebruikt, wordt, ongeacht de datum van zijn inverkeerstelling, op een duidelijk zichtbare plaats een etiket aangebracht. Dit etiket is conform het model in bijlage G.
                  Dit etiket moet goed zichtbaar zijn aangebracht niet enkel op de achterzijde, maar ook op de voorzijde alsook aan de buitenzijde van de deuren aan de rechterkant van voertuigen behorend tot de categorieën M2 en M3.

is dit nog van kracht en moet het dus voor-en achter-aan gekleeft worden ? Heeft dit een meerwaarde/info voor de wagen en moet er dan voor de rest van de brandstoffen ook geen sticker voorzien worden ?een elektrische wagen is trouwens ook levensgevaarlijk voor de leek maar geen sticker nodig.

Comment

• Er was een discussie in een bmw 3 hybrid draad dat bmw de hybrid iconen niet meer mocht verwijderen...mss daarmee ??

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Op een smart of b staat redelijk groot electric...heeft een tesla ergens verwijzingen naar zijn aandrijving ?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• we kwamen erop uit dat wanneer je je supercar op CNG legt, je geen BIV of VB hoeft te betalen tot 2020. CNG-installaties naplaatsen kan net als LPG-installaties, dus ik zie een nieuwe business opkomen.

Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.
                        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Al een paar corvettes (8.4L)gezien op LPG alsook Astons.
                          Volgens mij zijn de helft van de inschrijvingen +4000cc
                          Polo 6n 1.4

Comment

• dus jij weet corvetten rondrijden met een 512,5 cubic inch motor ( alias een bigblock )
                            straf sinds de laatste bigblock corvette van de band is gerold in 1974 en deze was volgens mij maar een 427 of 454....( alias 7.0 of 7,4L

Comment

• mischien bedoelden ze de L48 of L82 motor en komt daar de verwarring met de liters.
                              de 427 was de pre 70 versie, daarna kwam de 454

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                dus jij weet corvetten rondrijden met een 512,5 cubic inch motor ( alias een bigblock )
                                straf sinds de laatste bigblock corvette van de band is gerold in 1974 en deze was volgens mij maar een 427 of 454....( alias 7.0 of 7,4L
                                Viper kan ook flashy gekleurde Amerikaanse sportkarren, geen interesse in amerikanen. Ik weet enkel dat er veel taxen op zitten
                                Ik mijn 1.4 poloke ook rondbollen met een 4.2 V8 alles kan.
                                Polo 6n 1.4

Comment

• viper is ne V10 en ik weet dat het daar een hoop miserie voor was om op LPG te zetten. er zijn/waren namelijk geen LPG ecu's die tot 10 cilinders gingen. straf dat ze die wel al hebben voor CNG dan

dat viper blok ligt namelijk ook in de dodge SRT (pickup). 148€ tax en 550pk uit ne 8,2V10 onder u voet . en dankzij belgie is een lichte vracht (want elke pickup is LV) ook vrij van LPG tax.

zou ge LPG in uwe polo leggen, moogt ge nog eens 150-200€/jaar LPG tax afdokken. dat is dan de beloning om met uw klein motorke direct ook milieuvriendelijker te rijden...

Comment

Working...
                                  X