Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EGR schoonmaken en ligging.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• EGR schoonmaken en ligging.

Hallo,

Mijn auto gaat richting de 80 000 km en ik zou wel eens de toestand van de EGR willen controleren. Niet alleen voor als controle maar ook omdat telkens als ik de motor stilleg, dan gaat er 10 sec na het stilleggen een klep steeds open en dicht. Ook als ik de motor stationair laat draaien en dan terug uitzet. Dit deed de auto vroeger niet. Kan iemand mij vertellen waar dit ligt bij deze motor?

MVG

ik zie hem op het eerste zicht niet echt zitten
    waarom doe je hem niet direct gewoon dicht?

Comment

Zo goed als onmogelijk bij euro 5. Dit is niet mijn foto btw. Een duidelijke foto volgt

Comment

Misschien in de buurt van de turbo?

Comment

Denk van niet want inlaat is vanvoor aan de motor

Comment

egr komt uit in het inlaattraject, dus gewoon die inlaat volgen en je komt bij de egr uit
            www.peugeotforum.be

Comment

Het getik van die klep is normaal. dat zorgt ervoor dat ze niet gaat dichtzitten. Zou me verwonderen dat je wagen dit vroeger niet deed. Tenzij je onlangs een reprog kreeg waar dit in opgenomen werd, maar die kans is klein.

Comment

Wat een rommelige motorruimte.

Comment

ik vermoed dat er normaal een propere afdekplaat over is geplaatst (allé, dat hoop ik toch, want zo ziet er het idd niet uit) - offtopic, I know.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                    Wat een rommelige motorruimte.

Technologie kent geen einde.

Comment

Weet iemand trouwens hoe je een foto trekt en dan echt ziet in een topic? Want meestal is dat bij mij in rode lettertjes met Dsc en pas als je daarop klikt dan opent de foto.

Comment

Beste ford power. Die klep die je hoort als je de motor uitzet is volkomen normaal.
                        Dat is de egr klep die over en weer gaat om vastkoeken te voorkomen. Indien hij dat vroeger niet deed hebben ze dit bij een laatste onderhoud via een software update geprogrammeerd.
                        Dus gewoon afblijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                          Weet iemand trouwens hoe je een foto trekt en dan echt ziet in een topic? Want meestal is dat bij mij in rode lettertjes met Dsc en pas als je daarop klikt dan opent de foto.

[img] voor je linkje en na je linkje [/img] (zonder spatie tussen link en [ )gebruiken. wel even uploaden op een andere site als imgur.com, imageshack.com of weetikveel welke je verkiest.
                          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

De 4° regel moet je kopiëren en plakken hier in je topic.
                            Ik heb ImageShack. us waar ik inlog.
                            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                              Beste ford power. Die klep die je hoort als je de motor uitzet is volkomen normaal.
                              Dat is de egr klep die over en weer gaat om vastkoeken te voorkomen. Indien hij dat vroeger niet deed hebben ze dit bij een laatste onderhoud via een software update geprogrammeerd.
                              Dus gewoon afblijven.
                              Als ik constant vollast rij, kom thuis, laat afkoelen, zet uit. Dan hoor ik 0.0 . Als ik altijd gewoontjes rij, kom thuis, zet uit, dan begint het. Als jij zegt om het vastkoeken te voorkomen, dan begint dat toch vuil te worden?

Comment

Comment

Deze schroefkes losmaken en je ziet de klep?

Comment

Denkelijk ga je niet de verkeerde klep of iets anders dat tikt opendoen en vereneweren.
                                    Omdat je ligging nu weet kan je met je hand er aanvoelen of de egr de tikker is.Moest het zo toch zijn vernieuwen.Of eerst de auto laten uitlezen.
                                    Maar opgepast;ik weet niet of ze softwarematig moet ingeleerd worden !

Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                                    X