Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Big problems fiat qubo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Big problems fiat qubo

    Kan er iemand me hier wat raad/info geven.
    Heb nl het volgende voorgehad. Een tweetal weken geleden laat ik een gastank plaatsen in mn Fiat Qubo ( 2010 ). Bij keuring van de tank, meld mn mij n olielek. Ze raden me aan dit goed op te volgen. Thuisgekomen, n tweetal uur later mn oliepeil bekeken. Blijkt die toch heel wat over het maximum te staan. In Juni een groot onderhoud laten doen bij een erkend Fiat verdeler. Die uiteraard direct gekontakteerd. Zogezegd gebeld om wat info. gevraagd of dat kwaad kon etc. oei moest zo snel mogelijk langsgaan etc etc. pas toen ik meldde dat zij wel degelijk mn onderhoud hadden gedaan begonnen ze het allemaal wat te minimaliseren. gisteren dan toch langsgeweest. ze hebben wat olie uitgezogen. maar twas al niet erg volgens hen. Trouwens dat lek kwam door n koppelingsdichting die stuk was ( zeggen ze toch ). het was ook aangeraden om terwijl distributieriem te laten doen, want ook daar kon olie op terecht gekomen zijn. Betrouw het zaakje dus niet goed. Ze maken daar een offerte . Ben dan toch maar te rade gegaan bij andere garagist. Want denk dat het teveel aan olie ergens een dichting heeft stuk gemaakt. Nu vraagt die man, wat hebben ze je getoond.zeg ik wel daar zou n koppelingsdichting stuk zijn. Zegt die man : Kan niet, je boite , zit aan den andere kant. Er moet dus iets anders stuk zijn. Nu mn vraag, waar bevind zich de koppelingschting bij een Fiat Qubo ? Kan het zijn dat er door teveel olie in mn wagen er iets anders stuk is, en ze bij Fiat zich indekken, en ze mij willen doen opdraaien voor een fout van hen. Indien zo zou blijken, waar ka ik terecht. Ps ze hebben dus wat olie uitgezogen, maar heb daar geen enkel bewijsje van gehad. Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen. Alvast bedankt

  • #2
    Mss een beginneling die olie in heeft gedaan.In plaats van telkens even te peilen het automatisch vulpistool ingesteld op max.
    Máár verlies je evtl geen koelwater.De peilstok komt nooit tot de bodem van het carter.Als daar water zit weet je het niet en stijgt het oliepeil.Denk maar even aan je pas geplaatste lpg.Een darmpje vergist tussen opwarming spruitstuk en vacuum en voila de motor zuigt water aan.
    Dus houdt je vloeistofpeilen in het oog.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door den les Bekijk Berichten
      het was ook aangeraden om terwijl distributieriem te laten doen, want ook daar kon olie op terecht gekomen zijn.
      dat is zever. tenzij de riem of alles errond onder een enorme hoeveelheid olie zitten
      Een lek aan de dichting van de krukas (richting koppeling) is wel courant.
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

      Comment

      Working...
      X