Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Na uitlijnen staat het stuur (een beetje) scheef

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Na uitlijnen staat het stuur (een beetje) scheef

Een beetje een raar geval weer: mijn auto stuurde niet zo goed naar rechts (voelde wat zwaarder aan zoals bij ne platte band). Ook was de voortrein wat onstabiel, soms gingen de wielen van links naar rechts als ik nog maar in lichte lamsgroeven reed. Uitlijnen dus! Nu zijn de bovenvermeldde symptomen weg .

Nu heb ik juist gemerkt op de snelweg dat de auto kaarsrecht rijdt maar mijn stuurt staat een slagje naar links (centimeter of 4-5).

Zou ik dat nu zo laten of kunnen ze mijn stuur rechtzetten zonder dat die andere probs weer de kop op steken. Ik heb dit btw laten doen bij een bandecentrale in Diest.

Gewoon stuur eraf vijzen en er recht terug opzetten.

Afhankelijk van het type wagen is dat een nachtmerrie of een kleinigheid...

Comment

Best niet doen al rijdend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
        Best niet doen al rijdend.

Ge brengt me op een idee...

Comment

een kleine afwijking is compleet normaal hoor (natuurlijk niet overdrijven he...); misschien best dat je een afwijking uitdrukt in graden (hoek)... in centimeter kan dat heel veel of heel weinig zijn

zal straks eens een foto nemen van mijn stuur als de wielen rechtdoor staan (heb vandaag juist men kot leeggemaakt voor het studieverlof dus het zal eventjes zoeken worden achter men camera... nooit gedacht dat er zoveel rommel zou kunnen liggen op 15m² )

Comment

Gewoon terug gaan. Ze moeten het zelf maar oplossen.
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik zou ook teruggaan en ik zou denken dat men het stuur toch wel recht moet kunnen zetten zonder dat je weer met de vorige problemen te kampen krijgt.

Comment

Normaal gezien zetten ze je stuur recht en zetten ze er een klem op voor ze beginnen met het uitlijnen...
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Normaal gezien zetten ze je stuur recht en zetten ze er een klem op voor ze beginnen met het uitlijnen...
                  Dacht en denk ik ook.

Comment

Gewoon terug gaan. Ze moeten het zelf maar oplossen.
                    Helemaal akkoord, ze moeten het maar tegoei doen.

Comment

op de 7 bij mijn vriendin thuis hebben ze dit gehad sinds dag 1 ... de auto is ervoor binnengeweest en nu, ongeveer 7 jaar later, is het nog altijd niet opgelost ...

succes
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                        op de 7 bij mijn vriendin thuis hebben ze dit gehad sinds dag 1 ... de auto is ervoor binnengeweest en nu, ongeveer 7 jaar later, is het nog altijd niet opgelost ...

succes
                        Triestige garage dan...
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten

succes
                          Laat het nu ook maar als ge dat nu gaat veranderen gaat hare pa bij het stuur recht te zetten denken dat hij scheef rijd.
                          Zo laten nu.
                          Pruts garage punt uit!
                          Nissan QQ driver.

Comment

Triestige garage dan...
                            ken je iets van autotechniek?

Comment

Teruggaan. Ik had dat ook. Uiteindelijk staat het weer ok

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                ken je iets van autotechniek?
                                Een beetje...

Ik weet wel dat het mogelijk moet zijn om het stuur recht te zetten. Zeker als het een nieuwe auto is, desnoods moeten er dingen vervangen worden onder garantie.

Mijn vorige auto had er ook last van. Hij trok naar rechts en het stuur stond wat scheef. Een welgekende ziekte bi die auto's. Al x maal laten uitlijnen en banden verwisselen maar niets hielp.

Ben toen maar naar mijn garage gegaan en daar zagen ze dat het spoor fout stond. Hij had een negatief spoor en het moest positief zijn (of omgekeerd). Hij heeft er een uur aan gewerkt en het was in orde.

Zoals ik al zei, een deftige garage zoeken...
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Tussen de examens door nog een klein updatetje ivm het rijgedrag van mijn Honda.

Jochen, je zou inderdaad gelijk kunnen hebben met die spoorvorming. Donderdag heb ik een afspraak met de bandencentrale en gaan ze een kijkje nemen.

Soms rijdt mijn auto recht met dat slagje naar links en soms schiet hij als een pijl uit een boog naar links. Rij ik over een "bultje" in de baan, schiet het stuur als het ware weer in de juiste cadans en rijdt hij weer recht.

Of dit hier iets mee te maken heeft weet ik niet maar bij het sturen (naar rechts)is het dan net of ik een lui rechterwiel heb (ik word een abnormale tegendruk gewaar).

Kortom, de wielen reageren niet zo goed op het stuur

Comment

Working...
                                  X