Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault clio iv estate verbruik tce 90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Renault clio iv estate verbruik tce 90

    Hallo

    we hebben sinds 2 weken onze nieuwe renault grandtour tce 90. Over het algemeen zijn we tevreden over deze wagen alleen het benzineverbruik lijkt ons aan de hoge kant. Volgens de boekjes zou deze gemiddeld 4,5 l /100 km verbruiken maar werkelijk verbruikt hij bij ons 7,6 l / 100km. Ik weet dat 4,5 l nooit gaan halen maar had toch gehoopt op een 5,5 l à 6 l. Onze rijstijl is rustig en rij ook steeds met de eco knop aan. Heeft iemand een idee hoe het komt dat het verbruik zo hoog ligt? En zijn er nog mensen die de nieuwe clio iv hebben en wat is je verbruik?

  • #2
    Alles ligt aan de ritten die ge doet. Zijn dat korte ritten in stadsverkeer met veel start/stop? Dan is dat verbruik volkomen normaal. Zoniet dan is er toch iets aan de hand. Zou rond de 6L moeten zitten.

    Comment


    • #3
      het zijn allemaal wel mensen met slechts 1 tankbeurt die aan 6 zitten

      deze is wat representatiever en zit aan 7.5




      de cijfers van nieuwe auto's zijn een lachertje en kompleet irrelevant

      Comment


      • #4
        Hier een vorig model grandtour met de 1.2 75 pk.

        Als madam wat langere ritten doet, dan gaat dat naar 6,5l, maar op korte ritjes zitten we makkelijk aan 8-8,5l, zeker in de winter.

        Vergeet niet dat die ook al 1200kg weegt.

        Comment


        • #5
          Is toch normaal bij een nieuwe auto ,in dit geval 2 weken, dat die nog redelijk veel verbruikt?
          Moet nog ingereden worden.
          Onze Megane heeft nu 13.000 km en bij een toch wel stevig gebruik zitten we nu aan 7,5 l/100km
          Dit is wel de 1.2 Tce.
          2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
          2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
          2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

          Comment


          • #6
            Tuurlijk, verbruik zal nog zakken. Nu al gaan uitrekenen heeft geen zin. Wacht tot ie 5000 km heeft. Dan heb je een juist beeld.

            Comment


            • #7
              een auto anno 2014 zijn verbruik zakt niet echt veel meer naarmate ie is ingereden

              2 willekeurige voorbeelden



              Comment


              • #8
                Ik volg nochtans het Renault forum waar tegenwoordig heel wat over deze motorisatie geschreven wordt, maar dan in de Captur. Daar blijkt iedereen in het begin een hoog verbruik te hebben, wat verbetert na enkele k kilometers.

                Comment


                • #9
                  jaja dat argument wordt steevast ook in alle garages gebruikt, maar dat verschil is kleiner als het verschil zomer winter of je eigen wagen beter leren kennen

                  draadopenster moet echt niet verwachten dat ze haar clio op 5.5 zal krijgen, tenzij ze haar bc reset op een rustige zondag op een 70 km baan

                  Comment


                  • #10
                    Nee da's waar. Maar eerder 6 tot 6.5 zal wel mogelijk zijn denk ik.

                    Comment


                    • #11
                      Lijkt mij een volkomen normaal verbruik. Tenzij als je constant 70/90 wegen doet op cruisecontrol krijg je dat verbruik volgens mij nooit onder de 6 liter.

                      Wil je extreme zuinigheid moest je voor zo'n 1.5 dCi gegaan zijn, daarmee mag je doen wat je wilt, je krijgt dat gewoon niet boven de 5l gemiddeld. Op de snelweg 3,5 à 4 liter ..

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                        Wil je extreme zuinigheid moest je voor zo'n 1.5 dCi gegaan zijn, daarmee mag je doen wat je wilt, je krijgt dat gewoon niet boven de 5l gemiddeld. Op de snelweg 3,5 à 4 liter ..
                        Zo'n 1.5 dci is idd erg zuinig ! Mijn GSIII zuipt momenteel zo'n 5.5 liter/100km .
                        @TS : ge kunt u beter focussen op het inrijden de eerste 3000 km en ervoor zorgen dat ge zo weinig mogelijk stil staat ...........desnoods met een slakkengangetje tot aan de lichten ( laat ze maar toeteren in uw gat , het inrijden is meer waard als ge het goed doet )
                        Zo weinig mogelijk "doortrekken" ...........het heet niet voor niks "roderen" .
                        Let vooral op uw "actueel verbruik" , dat wil niet zeggen dat ge dus moet opschakelen als die indicator dat aangeeft.........die houdt geen rekening met "belasting" maar enkel met toerental.
                        Meer toeren is niet altijd meerverbruik , rij anders zelf maar eens een brug op in een hoge versnelling met je fiets en je zal toegeven dat een lagere versnelling minder energie ( = verbruik ) kost .
                        Bij een koudstart is het zaaks om zo snel mogelijk op bedrijfstemperatuur te zitten , doe dit wel met mate en ga niet te hoog in de toeren.
                        Iets hoger in de toeren rijden is in C dus niet meteen een veel hoger verbruik , je belast de draaiende delen minder .....hogere toeren is dus zeker niet +3000 rpm in dit geval .
                        Mijn tip : hou het actueel verbruik in de gaten ipv de schakelindicator .........zo rij je al zuiniger .
                        Wissel ook af en toe die eco-knop om , zo kan je effectief vaststellen op hetzelfde traject of die knop z'n geld waard is .

                        Btw : proficiat met de nieuwe wagen !

                        Comment


                        • #13
                          Ik weet dat we de 4,5 l niet gaan halen maar had toch gehoopt op een 6 à 6,5 l Max. 7,5 l voor een tce 90 lijkt mij veel terwijl we er eigenlijk vrij rustig mee rijden. Maar het kan nog zijn dat het verbruik zakt zodra de wagen ingereden is? En wanneer is deze ingereden? Na hoeveel km?

                          Comment


                          • #14
                            Vind ik ook! :-)

                            Comment


                            • #15
                              Moet rekenen op 3000 km vooraleer de motor 'loskomt'. En eigenlijk nog wat meer... Sommigen zullen dit tegenspreken, maar je merkt aan een wagen dat hij soepeler wordt en zuiniger naargelang hij wat kilometers heeft. Ben ervan overtuigd dat je zal uitkomen op 6 a 6.5l, tenminste bij normaal gebruik.
                              Zoek anders eens naar het Renault forum en lees daar eens alles onder verbruik Captur. daar zal je je nodige info wel vinden. (weet niet of ik de link mag plaatsen, vandaar...). Nog even bij vermelden dat je maar een duizendtal kilometer moet inrijden he. Daarna kan je er gewoon mee gaan...

                              Comment


                              • #16
                                Hallo, ik ben geen veelschrijver, erger, mijn eerste reactie. Het verbruik van de downsizing motoren ligt inderdaad hoger dan wat men opgeeft (de benzine versies). Een vriendin van mijn zoon heeft zo'n Fiat 500 met kleine turbo motor, verbruikt dubbel van belofte. En het is simpel, als je rijdt, uw gaspedaal kan je vergelijken met een kraantje, hoe dieper u duwt, hoe verder het openstaat. In dit geval is het dus hoe meer benzine er verbruikt wordt. Is dat dan bedrog (bij alle merken het zelfde hoor)? Neen, want als je trager "op trekt" en "regelmatiger rijdt", dus uw snelheid aanpast zodat u 50 meter verder niet moet remmen, kan dat allemaal veel schelen. Let bijvoorbeeld eens op uw verbruiksmeter al u op de snelweg op het rechter rijvak zo'n 90 km/u rijdt (pas uw snelheid aan geen vrachtwagens te hinderen), liefst op cruise control. U zal merken dat u bijna gratis rijdt!

                                Comment


                                • #17
                                  ja 4-control, maar dat kun je met een ouwe bak net zo verwezenlijken als je wil op die manier

                                  Comment


                                  • #18
                                    zal wel nog wat zakken , onze focus zat nieuw op 8 liter/100 km , nu na 6000 km gemiddeld 6.2 l , zelfde rijstijl en zelfde wegen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      het verbruik van mijn nieuwe clio 90tce is ook 7,5 auto is 6 maanden in gebruik en ik

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Vickycools Bekijk Berichten
                                      Hallo

                                      we hebben sinds 2 weken onze nieuwe renault grandtour tce 90. Over het algemeen zijn we tevreden over deze wagen alleen het benzineverbruik lijkt ons aan de hoge kant. Volgens de boekjes zou deze gemiddeld 4,5 l /100 km verbruiken maar werkelijk verbruikt hij bij ons 7,6 l / 100km. Ik weet dat 4,5 l nooit gaan halen maar had toch gehoopt op een 5,5 l à 6 l. Onze rijstijl is rustig en rij ook steeds met de eco knop aan. Heeft iemand een idee hoe het komt dat het verbruik zo hoog ligt? En zijn er nog mensen die de nieuwe clio iv hebben en wat is je verbruik?
                                      van mijn nieuwe clio

                                      Comment


                                      • #20
                                        ik heb een clio 90tce is zes maanden in gebruik en mijn verbruik is momenteel 7,5 /100 km wat ik ook doe lage toeren eco ezv het helpt allemaal niets.
                                        binnen in garage geweest terug getund hetzelfde resultaat.
                                        ik ben niet tevreden op dat verbruik, dat is zomaar 3 liter meer .

                                        Comment

                                        Working...
                                        X