Eco wagens
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Renault clio iv estate verbruik tce 90
Collapse
X
-
Is gewoonweg typisch voor die eco wagens: piepkleine motoren die een belachelijk lage verbruik beloven.
Ik heb zelf ook al met zo'n 0.9TCe gereden en ik moet zeggen dat dat goed rijdt voor zo'n kleine motor en het gemiddeld verbruik bleef bij mij ook makkelijk onder de 6l. Was wel een gewone clio iv.
Feit is ook dat veel mensen van zichzelf denken dat ze 'normaal' rijden terwijl dat helemaal niet het geval is. Volg eens een cursus eco driving zou ik zeggen. Misschien krijg je dan wel een veel lager verbruik voor elkaar.
Comment
-
Diegene die zich anno 2015 spiegelt aan de verbruiksinformatie van een wagen op basis van wat de constructeur zelf vermeldt, koopt vast en zeker ook Dash omdat die witter dan wit wast. Iedereen weet dat die cijfers in onrealistische situaties bekomen worden...sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
De Captur die we als 2de wagen hebben is ook een Tce 90 en heeft een gemiddeld verbruik van 5,9L over de totale km gereden. Nu een 10000 km op de teller, waarvan 3/4 door mijn vrouw en 1/4 door mij. Gemengd parcours maar meestal afstanden van max. 50 km. Voor langere afstanden gebruiken we al snel de Kangoo (diesel).King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Tja wat is veel en wat is weinig... Gaat het nog eens zeggen. Stapte laatst eens in de stennis 1.5 dci van mijn vrouw, gemiddeld verbruik berekend over 4000 km (boordcomputer) was 9,3 L. Als ik er mee rij op een langere afstand lukt dat aan 6 liter. En mijn vrouw zegt ook rustig te rijden. Doet enkel korte afstandjes, is normaal dat je dan veel verbruikt. Maar als je dat dan zou uitrekenen per uur is het weer weinig. Alles is relatief. Een auto verbruikt wat hij nodig heeft naargelang de omstandigheden. Met mijn auto kan ik ook makkelijk 5 liter verschil tussen minimum en maximumverbruik laten optekenen.
Comment
-
Als je echt eco wilt rijden volg dan een doorgedreven (niet 1tje van 1 à 2 uur!) cursus eco-drive, ik heb dit moeten volgen van het het bedrijf waar ik voor werk en ondanks dat ik dacht zuinig te rijden heb ik na de opleiding het verbruik van mijn dienstwagen met bijna 2 liter / 100 km naar beneden gekregen. Tijdens de opleiding en training op de weg kregen we zelfs het normverbruik onder de fabrieksopgave van de wagen zonder hinderlijk te zijn voor het overig verkeer! Ik vond het zeer leuk om te doen en pas de opleiding alle dagen in de praktijk toe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door divingjake Bekijk Berichtenik heb een clio 90tce is zes maanden in gebruik en mijn verbruik is momenteel 7,5 /100 km wat ik ook doe lage toeren eco ezv het helpt allemaal niets.
binnen in garage geweest terug getund hetzelfde resultaat.
ik ben niet tevreden op dat verbruik, dat is zomaar 3 liter meer .
Kan dus perfect met max. 1l meer, maar als ik velen zie rijden, heb ik de indruk dat er weinig gehoord hebben van eco rijden. En dat wil niet zeggen dat je als een slak moet rijden.
Comment
Comment