Hallo allen,
Heb Citroen C3 2005 op LPG. Ben vorige week naar de keuring geweest, waar de CO-uitstoot te hoog bleek (0.5 geloof ik). Omdat ik dacht dat dit met de LPG te maken zou hebben, ben ik naar de LPG garagist (of hoe noem je dat?) geweest, maar het zou niet aan de LPG liggen. Hij vermoedde katalysator of vervuilde injectoren en stuurde me door naar garagist. Jammer genoeg duurt het 1.5 week voordat ik bij garagist terecht kan, dus moet sowieso eerst nog eens naar de keuring omdat het voorlopig keuringsbewijs maar 2 weken geldig is.
Ik heb nu flesje injector cleaning in de naftbak gekapt en ga nu wat km's op benzine rijden in de hoop dat dit die injectoren zuiver maakt en het probleem zo opgelost is! Wel heel bizar: het verbruik op benzine is volgens boordcomputer hoger dan op LPG (LPG +- 7,0l en op benzine 7,8l op zelfde traject/omstandigheden) wat toch vrij bizar is?? (buiten de opstart rijd ik nooit op benzine). Zou dit aan vervuilde injectoren kunnen liggen? (ik ben geen specialist, maar ik kan me voorstellen dat als een injector vervuild is, het moeilijker is om een vloeistof te vernevelen dan een gas).
Heb dus volgende vragen:
* wat kunnen oorzaken zijn voor te hoge CO?
* Zijn er middeltjes waardoor ik die CO iets naar beneden kan krijgen op keuring (bv. op benzine rijden en pas op gas overschakelen als op het moment dat ze meten op de keuring, ik zeg maar wat, of eerst veel toeren maken op autosnelweg alvorens naar keuring te gaan. de keuring is trouwens op 1 km van mijn deur, maar de motor was wel op temperatuur bij de meting door stationair te draaien bij het wachten)
* Zijn die injector cleaning additieven de moeite? Werkt dat goed?
* Reden hoger verbruik benzine dan LPG?
Alvast bedankt!
Heb Citroen C3 2005 op LPG. Ben vorige week naar de keuring geweest, waar de CO-uitstoot te hoog bleek (0.5 geloof ik). Omdat ik dacht dat dit met de LPG te maken zou hebben, ben ik naar de LPG garagist (of hoe noem je dat?) geweest, maar het zou niet aan de LPG liggen. Hij vermoedde katalysator of vervuilde injectoren en stuurde me door naar garagist. Jammer genoeg duurt het 1.5 week voordat ik bij garagist terecht kan, dus moet sowieso eerst nog eens naar de keuring omdat het voorlopig keuringsbewijs maar 2 weken geldig is.
Ik heb nu flesje injector cleaning in de naftbak gekapt en ga nu wat km's op benzine rijden in de hoop dat dit die injectoren zuiver maakt en het probleem zo opgelost is! Wel heel bizar: het verbruik op benzine is volgens boordcomputer hoger dan op LPG (LPG +- 7,0l en op benzine 7,8l op zelfde traject/omstandigheden) wat toch vrij bizar is?? (buiten de opstart rijd ik nooit op benzine). Zou dit aan vervuilde injectoren kunnen liggen? (ik ben geen specialist, maar ik kan me voorstellen dat als een injector vervuild is, het moeilijker is om een vloeistof te vernevelen dan een gas).
Heb dus volgende vragen:
* wat kunnen oorzaken zijn voor te hoge CO?
* Zijn er middeltjes waardoor ik die CO iets naar beneden kan krijgen op keuring (bv. op benzine rijden en pas op gas overschakelen als op het moment dat ze meten op de keuring, ik zeg maar wat, of eerst veel toeren maken op autosnelweg alvorens naar keuring te gaan. de keuring is trouwens op 1 km van mijn deur, maar de motor was wel op temperatuur bij de meting door stationair te draaien bij het wachten)
* Zijn die injector cleaning additieven de moeite? Werkt dat goed?
* Reden hoger verbruik benzine dan LPG?
Alvast bedankt!
Comment