Mededeling

Collapse
No announcement yet.

krakend/slepend geluid tijdens rijden vooral lage snelheid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• krakend/slepend geluid tijdens rijden vooral lage snelheid

Heb daarstraks ff de vraag gekregen of ik raad wist ivm een probleem bij de auto van iemand uit onze familie .

Betreft een Nissan Pixo die vooral last heeft bij het optrekken/ traag rijden van een krakend en slepend geluid rechts-vooraan.

Er wordt in de richting van een kapotte lager gedacht .....

Het geluid is er niet altijd.....dan weer wel , dan weer niet, dan weer wel , dan weer niet , enz.....

Is er iemand die dit probleem/geluid herkent en raad weet ??

Dank bij voorbaat .

Als er een oplossing is gevonden , zal deze gepost worden .

Als ik winter/zomerbanden plaats zie ik dat de blokjes steeds vastzitten.Ik maak ze dan los.
    Zeker die gekoelde remschijven,de blokjes verschuiven te weing.
    Dus een wiellager jankt altijd.
    Of heb je een cardan met een droog kruisje ? Zo'n homokineet is ook soms wel/niet hoorbaar.
    Gaat de auto op onderhoud.1 maal per jaar is dat dacht ik.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

remblokken is goede denkpiste
      www.peugeotforum.be

Comment

Heb zonet de 1e 2 reacties doorgestuurd..........ff afwachten dus .

Nog anderen die hier iets van (kunnen) weten ?

Comment

1 maal heb ik een hard schrapend geluid bij het wiel eens gemaakt.Als de aandrijfas los in de homokineet zit door 1 of andere reden(VW plastik ring stuk) dan gaat deze te diep zitten waardoor hij gaat schrapen.Was ook bij lage snelheid.
          Bij een goei garage switcht men onderdelen tot het euvel weg is.
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
            1 maal heb ik een hard schrapend geluid bij het wiel eens gemaakt.Als de aandrijfas los in de homokineet zit door 1 of andere reden. Bij een goei garage switcht men onderdelen tot het euvel weg is.
            Dat switchen daar ben ikzelf niet voor , telkens mijn schoonzus een probleem had kon ze het vervangen stuk + de uren betalen ...........bij haar Astra indertijd.

Het gaat hier om een Pixo ( Nissan ) en ik heb hier al prijzen gelezen van remblokjes oid die de pan uitswingen.

De eigenaar is best handig en kan desnoods zelf wel het 1 en ander vervangen , maar om nu zomaar te gaan "switchen" dat vind ik persoonlijk ook al niet goedkoop....

We gaan eerst de piste van een slepend blokje / versleten schijf nakijken.

Comment

Dan is die garage te geldzuchtig.Het zijn gezonde onderdelen die men even plaatst om te zoeken naar de fout.
              Is het dat dan stuk is,dan wordt een nieuw geplaatst, tov garantie.

Comment

Het ging toen om een auto die z'n beste tijd gehad had......ze reed meer rond met problemen en heeft uiteindelijk een Fiësta gekocht ( premie enz....)

Nu gaat het om een nog redelijk nieuwe okkazie .............ik ken geen enkele garage die niet heb-/geldzuchtig is , iedereen wil winst maken , hoe meer hoe liever.

Comment

Working...
                X