Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lang stilstaan slecht voor je auto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lang stilstaan slecht voor je auto?

Ik heb pas een Bmw e46 318i gekocht en het duurt nog 3/4 maanden voor hij ingeschreven word dus hij zal tot die tijd stilstaan. Hij staat wel droog maar ik heb gehoord dat het heel slecht is voor de mechanische delen in de auto en dat dit bijvoorbeeld motorschade kan aanbrengen en je banden tot eieren vormd?
    Het beste voor de banden zou zijn dat ik ze eraf haal en de auto op blokken zet maar is dit echt noodzakelijk?

3 tot 4 maand zal zeker geen ramp zijn..

Banden misschien wat extra oppompen, en benzine tank vol. Batterij aan een druppellader hangen of ontkoppelen.

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

3 of 4 maanden stilstaan is echt niks

Comment

nee, maar de rubbers zien wel hard af van de plek waar je hem stalt en van te goeie olie achteraf

Comment

De symptomen waarover jij het hebt komen pas na jaren tevoorschijn. 3-4 maand is zoals gezegd niks voor een auto.

Comment

3-4 maanden is idd niks voor een auto. Wel oppassen voor de batterij, een maat van mij zijn auto heeft ook eens meer dan 3 maanden stilgestaan en daarvan was de batterij na die 3 maanden (al) plat.
            2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Wat is een druppellader?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bas03 Bekijk Berichten
                Wat is een druppellader?

Dat is een lader die af en toe een druppel water op uw autobatterij laat vallen Zo blijft de batterij langer goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Dat is een lader die af en toe een druppel water op uw autobatterij laat vallen Zo blijft de batterij langer goed.
                  Wel zien dat de batterij mooi pas staat.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

kan absoluut geen kwaad. heb jaren rondgereden met een capri die slechts 1keer per jaar reed voor een treffen met de caravan eraan, en dan 11maand en 30dagen stilstond.
                    de week voor ik vertrok, accu lader eraan zodat de accu weer eens vol was en de dag ervoor starte ik die eens. die 'oude' accu heeft het bij mij zo 8jaar volgehouden tot ze 2jaar terug toch de geest gaf. banden liggen er nog op en hebben geen noemenswaardige platte vlakken. zowat AL mijn autos staan 3-6maand stil zonder eens te rijden, met uitzondering van de golf

Comment

Goedkope Caravan accu kopen? Bestel uw Caravan accu direct bij AW ACCU - Zeer scherpe prijzen - Alles op voorraad - Snel geleverd - Topkwaliteit accu’s

Tegenwoordig heeft men van die batterijen die plat zijn kunnen verdragen.De platen zijn opgerold zodat ze niet kunnen kromtrekken.
                      Als ik op het vliegveld 14 dagen sta dan geraak ik niet meer weg.Een defecte velddiode of zoiets.Ik heb 1 batt extra bij.
                      optima-groep.jpg
                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

da moet je dat repareren. ik ben een tijd terug een maand naar china geweest en de golf stond zolang aan het station. teruggekomen, gestart en gewoon naar huis gereden. had totaal geen moeite om te starten

Comment

Buurman gaat jaarlijks voor dik 2,5 maanden naar Spanje, zijn tweede wagen staat dan in zijn garage.
                          Wanneer hij thuis komt start die wagen steeds zonder problemen.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Moderne wagens kunnen wel last hebben van een lege batterij. blijft stroom verbruiken. Beste is eigenlijk een ladertje van de makro of zo voor 15 euro erop aansluiten.

Comment

Gewoon accu ontkoppelen.

Comment

Juist, maar dan wel zorgen dat je de eventuele radiocode hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Moderne wagens kunnen wel last hebben van een lege batterij.
                                  Ja, vooral mijn Tesla heeft flink wat last van een lege batterij ...
                                  Maar langdurig stilstaan (met de laadkabel ingeplugd dan wel) vormt dan weer geen enkel probleem!

Comment

In den troep moesten we peil nazien van water en olie,telkens als je 's morgens vertrok.De 2 items waardoor je grote schade krijgt als je toch gaat rijden.
                                    Nu zitten er overal toeters en bellen in voor allerhande.
                                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                                    X