Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanhangwagen slepen met Renault Scenic?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aanhangwagen slepen met Renault Scenic?

Hallo,

Ik ben een fanatiek windsurfer en heb daarom een vrij grote trailer vol met planken. Ik heb op dit moment een Renault Scenic 1.9 Dci (105 pk) en vroeg mij af of ik daarmee mijn trailer goed zou kunnen trekken. En of het dus de moeite is om er een trekhaak op te zetten. Het is een hoge rechthoekige trailer met dubbelas.

(zo een: http://pieterworp.webs.com/Surftrail...%20(Large).jpg )

Gezien ik altijd in Nederland surf doe ik er vaak 300 km autostrade mee op een dag. Ik rij dan vaak goed door indien de windvoorspellingen goed zijn .

Zou dit kwaad kunnen voor de (relatief oudere) auto? Ik vermoed dat het niet zo goed is voor oa de lichte versnellingsbak? Kan je er dan goed mee rijden of is het dan max 90 km/h?

Indien niet: voorstellen voor een andere auto die goed trailers kan trekken maar toch geen brandstofslurpend monster is?

Thanx!

jouw renault scenic kan dat perfect sleuren

wel kijken of de mtm van de remork het sleepgewicht van de scenic niet overschrijd

max snelheden eu met remork

De maximum snelheid met aanhanger of caravan is in Europa per land anders. Hier vind je een overzicht van de maximum snelheden per land.

nl is 90, opgetrokken van 80 door eu

Comment

Windsurfremorques zijn nu toch zo zwaar niet ?
      Destijds trokken we die met veel lichtere motoren.
      Vaak was het verbruik (voor zover we er toen al bij stil stonden) lager met de remorque dan met de 3 of meer planken op het dak.
      Een goed bollend remorque doet je auto geen pijn.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        jouw renault scenic kan dat perfect sleuren

wel kijken of de mtm van de remork het sleepgewicht van de scenic niet overschrijd

max snelheden eu met remork

De maximum snelheid met aanhanger of caravan is in Europa per land anders. Hier vind je een overzicht van de maximum snelheden per land.

nl is 90, opgetrokken van 80 door eu
        Dus met elke aanhangwagen, ook onder de 3,5 ton?
        Heb weer iets bijgeleerd.

Dan vind ik het zoals hier in België toch eigenlijk wel beter.
        (Alhoewel, autoweg is bij ons ook maar 90 zie ik. Dan rijden de meeste toch te snel)
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

120 met een sleep is belachelijk veel als je moet noodstoppen

ook en zeker met een s63 + caravan 2 ton, das gekkewerk

Comment

Ja, maar met een s63 met een caravan van 2 ton, dan is het totaal MTM van de sleep toch meer dan 3500 kg?
            Dat je dan maar 90 mag kan ik begrijpen ja.

Simpelste regel zou toch zijn:
            * rijbewijs B (MTM sleep < 3500 kg) = 120 km/h
            * rijbewijs BE (MTM sleep > 3500 kg) = 90 km/h

dacht trouwens al altijd dat dat het geval was, blijkbaar verkeerd gedacht
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

in heel eu is sleep 90 of sommige stukken 100

in be 120
              is dat logisch ?

wat wel is in be hebben we de steilste hellingen op de autostrade, als je hier bovengeraakt kom je overal

Comment

in be 120
                is dat logisch ?

wat wel is in be hebben we de steilste hellingen op de autostrade, als je hier bovengeraakt kom je overal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

in be 120
                  is dat logisch ?

ik geloof in nederland en duitsland zelfs maar 80.

En de remorque afgebeeld zoals op de foto is een geremde. Dus die heeft een mtm van meer dan 750 kg. Wordt altijd aanzien als sleep.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                    ik geloof in nederland en duitsland zelfs maar 80.

En de remorque afgebeeld zoals op de foto is een geremde. Dus die heeft een mtm van meer dan 750 kg. Wordt altijd aanzien als sleep.
                    Ik begrijp niet echt wat je daar nu mee bedoelt?
                    "Sleep" slaat op de combinatie van een trekkend voertuig en de aanhangwagen, dus heeft niks te maken met het gewicht van de aanhangwagen.
                    Zelfs met een aanhangwagen van 200kg is de combinatie een "sleep".

Comment

Working...
                    X