Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hoe een nieuwe auto inrijden?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk BerichtenKan het kwaad dat je met een nieuwe wagen, tijdens het roderen, afremt op de motor ipv enkel met de remmen?? Het is me eigenlijk zowat de gewoonte om deels op de motor te remmen en deels gewoon remmen.
In de verschillende versnellingen zetten om het motortoerental te doen dalen, maar niet al te drastisch, kan geen kwaad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenAfremmen op de motor tijdens rodage is dus niet van bv. 90 hem in 2e smijten eh.
In de verschillende versnellingen zetten om het motortoerental te doen dalen, maar niet al te drastisch, kan geen kwaad.
Als je tegen een hoge snelheid af komt gereden en je moet ineens bruusk remmen is dit de ideale manier om snel tot stilstand te komen, voor mij toch, jullie denken daar miss wel anders over.
Miss ook even vermelden wat ik over roderen denk.
Het best is, DENK IK, zolang de motor niet op temperatuur is, niet te veel in toeren gaan, dus rustig optrekken tot een 3000 toeren en dan schakelen.
Eenmaal de motor op temperatuur:
-Met een nieuwe wagen: toch nog altijd laag in toeren blijven en niet te snel optrekken. Eenmaal dat je enkele duizenden km's gereden hebt van dan pas het toerental op te drijven.
-Met een oude wagen: vooral bij diesels is het toch best van regelmatig hoog in toeren te gaan, als je dit niet doet heb je al snel roetafzetting en als je dan is volgas heeft zie je zo een grote zwarte wolk achter u wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichtenafrijden ook.Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Maar dat is offtopic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenInrijden is overschat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichtenkan misschien zijn... Maar ik wil geen luie motor!
(Wide Open Throttle, ofte plankgas)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichtenmoest je weten wat ze in de fabriek doen om de motor te testen dan zul je beseffen dat inrijden weinig nut heeft .
en een motor lui rijden is een fabeltje .2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichtenen een motor lui rijden is een fabeltje .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk BerichtenGoed warmrijden en dan rijden zoals je altijd zou rijden!!
En op tijd de eerste oliewissel doen!
Ik heb gewisseld op 150km en op 1250km.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk BerichtenGoed warmrijden en dan rijden zoals je altijd zou rijden!!
En op tijd de eerste oliewissel doen!
Ik heb gewisseld op 150km en op 1250km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk sluit me hierbij aan.
Dat krijg je mij vrees ik niet uitgelegd
Comment
Comment