Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gemiddelde prijs vervangen koppeling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gemiddelde prijs vervangen koppeling

Hallo

Ik heb zonet mijn koppeling laten vervangen bij een garage die me aangeraden was door een vriend. Het was geen officiële garage van mijn merk, maar iemand die verschillende merken doet. Dit deed ik uiteraard om de prijs, hopelijk, te drukken.

Nu heb ik net mijn factuur gekregen en vroeg me af of dit goedkoper is dan een officiële of het verschil te verwaarlozen is?

De wagen is een Ford Fiesta 1.4TDCI, bouwjaar 2003.

De koppelingskit zelf was 190 euro, daarnaast zijn er nog kleine zaken mee vervangen waardoor het totaal exclusief btw uitkwam op 254 euro. De werkuren bedroegen 206 euro (nu weet ik wel niet hoeveel hij per uur vraagt, staat niet op de factuur).

Het totaal kwam hierdoor, inclusief btw, op een 550 euro.

Bedankt!

Ik denk dat dat een heel normale prijs is voor zoiets.

Comment

Dat is zelfs nog goedkoop. De complete versnellingsbak moet er uitgenomen worden om de koppeling te kunnen vervangen. Veel goedkoper ga je niet vinden voor zo'n werk (tenzij bij iemand die het in het zwart doet, of zelf).

Comment

is een OK prijs.
        ik schat zo altijd tussen de 300 en 500€ minstens voor een goedkope garage en niet te dure onderdelen (koppeling van mijn capri is iets van 70€).
        550€ met nog een paar andere kleinigheden die gedaan werden, is dus een goeie prijs. het is al helemaal geen eenvoudig werk.meestal is dit wiel verwijderen, ophanging en cardan verwijderen, versnellingsbak eruit (dus schakelmechanisme, km tellerkabel, koppelingskabel en vaak uitlaat er onderuit), oude koppeling afhalen, nieuwe opsteken, koppeling indien nodig bijregelen en dan alles weer terug monteren. afhankelijk van de auto eventueel nog een uitlijning van de wielen ook (ophanging is immers los geweest).

daar ook bij gerekent dat bij kleine autootjes alles goed op elkaar geplakt zit.
        bij een capri (= HEEEEEL makkelijke mechaniek) kan ik het op een 4uur als er niks tegen zit.

Comment

Bij skoda is dit 1200 euro. Dus je mag niet klagen.

Comment

Correcte prijs.

Comment

Bij BMW heb ik 1100 euro betaald.... (was wel inclusief het vliegwiel, denk dat dit de grootste kost is)
              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Working...
              X