Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto start zonder sleutel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
    Ford Mondeo heeft dat ook,sleutel moet dan in de buurt zijn bvb in je broekzak.Enkel een start/uit-knop.
    Bij mijn Mondeo ook eens bij 120 km/h op de start/stop knop gedrukt en erachter gekomen dat ik daarbij effectief de motor afschakelde ...
    Had wel de koppeling ook ingedrukt maar dan nog, was effe verschieten.
    Niet voor herhaling vatbaar kan ik zeggen. Dacht dat er een beveiliging zou opzitten want dan is meteen ook alles uit, servo en al.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
      Bij mijn Mondeo ook eens bij 120 km/h op de start/stop knop gedrukt en erachter gekomen dat ik daarbij effectief de motor afschakelde ...
      Had wel de koppeling ook ingedrukt maar dan nog, was effe verschieten.
      Niet voor herhaling vatbaar kan ik zeggen. Dacht dat er een beveiliging zou opzitten want dan is meteen ook alles uit, servo en al.
      Waarom doe je nu zoiets doms en gevaarlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        Waarom doe je nu zoiets doms en gevaarlijk.
        Onderweg met een kameraad en beginnen afvragen of een auto zonder sleutel te bedriegen viel. Inderdaad beetje domme actie. Maar ik ben er toch slimmer van geworden. 😄😄😄

Comment

quid stuurslot bij zo'n 'gewaagde actie' ?

Mijn grootvader schakelde vroeger wel eens de motor uit, in het naar beneden bollen. Kon niet veel kwaad toen, er zat toch geen servo op
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
            quid stuurslot bij zo'n 'gewaagde actie' ?

Mijn grootvader schakelde vroeger wel eens de motor uit, in het naar beneden bollen. Kon niet veel kwaad toen, er zat toch geen servo op
            en op de remmen ook niet...domme actie, rem dan gewoon op de motor, dan verbruikt hij ook gene naft.
            2015 BMW S1000R
            2010 Renault Clio RS Cup
            1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
              rem dan gewoon op de motor, dan verbruikt hij ook gene naft.
              Maar dan rem je dus, en zal je minder ver bollen. Motor af en in neutraal is zuiniger.
              Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Awel dat zouden ze bij Renault ook moeten hebben. Heb handenvrije startkaart maar ik kan de wagen niet afsluiten als de motor draait. Gelukkig woon ik ver van het straat en kan het niet zoveel kwaad, maar toch zou ik geruster zijn als ik hem zou kunnen afsluiten terwijl hij draait. Wat wel leuk is, ik moet nergens op duwen om hem te sluiten en de kaart mag gewoon op zak blijven. Als ik van de auto een paar meter wegga springt hij op slot, pinken de knipperlichten eens en toetert hij zachtjes eens.

Comment

Zou er eigenlik geen systeem zijn lm dat uit te schakelen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                    en op de remmen ook niet...domme actie, rem dan gewoon op de motor, dan verbruikt hij ook gene naft.
                    Was nog in de tijd dat er geen injectiemotoren waren, en dat niet alle auto's bekrachtigde remmen hadden.

.

Comment

Mijn broer heeft vroeger een nog dommere stoot uitgehaald. Moest iets uit zijn handschoenkastje hebben en dat was op slot. Dus, al rijdend, zijn contactsleutel eruit gepakt om dat kastje los te doen. En dan kwam er een bocht aan en schoot zijn stuurslot aan. Los in een gracht gereden. We hebben er toen in ieder geval eens goed mee gelachen

Comment

Ook zoiets meegemaakt... Ik moest enen gaan depanneren die in panne stond. Dus een trekkoord eraan om hem naar de garage te trekken. Kerel steekt zijn duim uit het raam ten teken dat ik kan vertrekken. Rijd hij vdmme rechts de gracht in. Stuurslot stond op lol.
                        Vroeger gebeurden trouwens soms ongevallen als de bestuurder bvb gek aan het rijden was en de passagier de sleutel uit het contact trok uit schrik en om de wagen te doen stoppen. Zijn dan veel auto's uitgerust geweest met een knopje dat je moest indrukken om de sleutel eruit te krijgen. Misschien ook de reden dat het contact bij Porsche links staat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Misschien ook de reden dat het contact bij Porsche links staat?
                          Bij citroen stond het ook links. Bij Saab in het middenconsole.
                          starten doe je maar 1 keer tijdens de rit, al de rest heb je meer nodig.
                          er zal wel een deftige uitleg voor bestaan.

Comment

Ja, volgens mij omdat de passagier de sleutels niet meer uit het contact zou kunnen trekken. Een Saab moet je in achteruit zetten bvb voor de sleutels eruit kunnen. Andere systemen moet je induwen en draaien. Ken er eigenlijk niet echt waar je de sleutel zomaar uit het contact kan halen waarbij het stuurslot opspringt (modernere wagens)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Ook zoiets meegemaakt... Ik moest enen gaan depanneren die in panne stond. Dus een trekkoord eraan om hem naar de garage te trekken. Kerel steekt zijn duim uit het raam ten teken dat ik kan vertrekken. Rijd hij vdmme rechts de gracht in. Stuurslot stond op lol.
                              Vroeger gebeurden trouwens soms ongevallen als de bestuurder bvb gek aan het rijden was en de passagier de sleutel uit het contact trok uit schrik en om de wagen te doen stoppen. Zijn dan veel auto's uitgerust geweest met een knopje dat je moest indrukken om de sleutel eruit te krijgen. Misschien ook de reden dat het contact bij Porsche links staat?
                              reden bij porsche is helemaal anders
                              heeft met de races te maken waarbij ze eerst naar de auto liepen en hem nog moesten starten.
                              In de auto,starten met linkse hand en tegelijkertijd in 1 zetten let rechts scheelde iets op de starttijd.

Comment

Bij Saab werd het contactslot op de middenconsole geplaatst omdat ze er achter waren gekomen dat de sleutel(bos) bij een crash de knie van de bestuurder kon kwetsen.

Comment

Klopt voor zowel Saab als voor de Porsche

Comment

Bij Saab moet je hem wel in achteruit zetten vooraleer de sleutel eruit kan he

Comment

Dat van Saab vind ik gewoon K?T.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                        Niet alleen met een BMW. En keyless go is ook niet nodig.
                                        Het staat zelfs beschreven in de handleiding, meen ik me te herinneren.
                                        werkwijze:
                                        1) stap in
                                        2) doe je deur dicht
                                        3) steek het sleutelblokje in het contact.
                                        4) start de wagen met de startknop
                                        5) leg de motor terug af, met de knop
                                        6) haal het blokje uit het contact
                                        7) start opnieuw
                                        stap uit

zolang je de bestuurdersdeur niet opent kan je starten als je de sleutel uit je contact hebt gehaald.

Bij m'n Volvo kun je de sleutel zelfs verwijderen terwijl je aan het rijden bent.
                                        Dan kan je de wagen beter met een dummy sleutel starten

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

Comment

Wat is een dummy-sleutel?

Ik denk dat je toch steeds de transponder-chip nodig hebt?

.

Comment

Working...
                                          X