Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Remschijf vast ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk BerichtenBedoel je die inkeping weer rechttrekken en dan die bout erafhalen ? K zou dan beter eerst m'n remklauw erop laten, want die bout beweegt mee met de schijf.
Op 1 van de 4 wielbouten zie je toch een clipje rond een wielbout zitten? Deze houd uw schijf op zijn plaats, maar eigenlijk word uw schijf samen met uw wielen vast gespannen op de fusee. Door de jaren kan dit wel wat gaan vastroesten.
Comment
-
Ik heb zo'n hamer met zand in en nylon uiteinden . Of je neemt een stuk hout wat je op de schijf houdt.
Met een moker rechtstreeks op die schijf doet ze stukbreken .
Gebruik wat kruipolie en mss een nachtje laten intrekken.
Die schijf zou normaal los moeten zitten als je het wiel losmaakt.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenZo'n remschijf wordt vrijwel altijd op zijn plaats gehouden met een vijs of iets anders. Anders zouden je remschijven loskomen telkens je een velg afneemt.
Gewoon eens met een hamer rondkloppen en die komt wel los.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Daarnet bezig geweest en k heb enkel de rechterschijf ervan gekregen. De linker ook geprobeerd, maar die zit echt muurvast. Zeker 30 keer hard geklopt met een hamer, maar em geeft geen kick.
K heb wat olie gespoten en hopelijk zit ie morgen wat losser. Op youtube een methode gezien met bouten draaien in de gaten die de remklauw normaal vastzetten, kzal dat eventueel proberen.
Comment
-
Anders terug een wiel erop zetten en net niet vast zetten ?? ( een béétje speling geven dus en een paar keer draaien met je stuur ....met het wiel terug op de grond natuurlijk en in het slechtste geval een beetje verder rijden ( max 1 bandomtrek in 4 keer ...zet een paar krijtstreepjes op je band ) en op verschillende plaatsen draaien met je stuur dan ..... )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenAnders terug een wiel erop zetten en net niet vast zetten ?? ( een béétje speling geven dus en een paar keer draaien met je stuur ....met het wiel terug op de grond natuurlijk en in het slechtste geval een beetje verder rijden ( max 1 bandomtrek in 4 keer ...zet een paar krijtstreepjes op je band ) en op verschillende plaatsen draaien met je stuur dan ..... )
Da filmpje om vastgeroeste remschijven te verwijderen:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk BerichtenJe remschijf zal daardoor toch niet los worden ?
Dat 2e moertje is volgens mij niet nodig........de schijf wordt toch vervangen.
Comment
-
10 j terug had ik iets voor met ASB-wiellagers ( http://www.mijngrossier.be/mongrossi...asb-de-ntn-snr ) , de aandrijfas kwam niet los . Met de hamer dan maar .
Al goed was dat een leasewagen ,wiellagers vervangen omdat magneetringen stuk waren.
Ik zou zeggen ,als er abs opzit en je ziet geen tandkransen op aandrijfas/lager of zo denk dan even na .Last edited by wielscheel; 11/01/2015, 21:02.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
net te laat gelezen, maar voor het vervolg dan:
je kan ook je wiel er heel losjes opzetten, iemand in de auto gaan zitten en op de rem drukken en een 2de persoon die de auto vooruit en achteruit wiebelt (of als je kan met draaiende motor beetje vooruit en achteruit de koppeling laten komen.
de as wil gaan draaien terwijl de remklauw de schijf vasthoud. springt ook los zo.
auto laten bollen en dan ineens rem indrukken helpt soms ook.
hameren, hameren, en hammeren op het midden helpt ook de roest loskloppen.
voor dat centervijske. auto waar de wielen met bouten vast gezet worden, krijgen een boutje in de remschijf zodat die altijd op zen plaats blijft zitten. anders zou die kunnen gaan verdraaien en krijg je de wielbouten er niet meer in.
autos die bouten uit de naaf hebben komen en waar de wielen met moeren opgaan (zoals ford), die heeft dat vijske niet omdat de schijf toch niet kan verdraaien door die draadstangen.
bij sommige autos moet het lager eraf om de schijf te vervangen:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk BerichtenKerel, mep daar gewoon op met een zware hamer.Z4 M40i
Comment
Comment