Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiesta mk4 geen snelheidsaanduiding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fiesta mk4 geen snelheidsaanduiding

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een 1999 Fiesta mk4 1.3i aangeschaft maar zit met een probleem waar ik niet meteen raad mee weet.

De snelheidsmeter werkt niet (ik zie dus niet hoe hard ik rij) en de kilometerstand loopt niet op.. blijft op 120378 staan! (dit is een digitale teller)

De zekeringen heb ik nagekeken, maar hier is geen probleem. Via google vind ik hier ook niet bijster veel over. Ik heb het dashboard enkele dagen geleden al tot een bepaald punt gedemonteerd maar zonder te weten naar wat ik moet zoeken kan ik daar ook niet veel doen..

Als iemand hier meer van weet hoor ik het graag!

Groeten,
    Günther
    Straight_Six
    Last edited by Straight_Six; 17/02/2015, 16:11.

zender op de versnellingsbak stuk?
    Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
      zender op de versnellingsbak stuk?

Zou dit dan beide dingen kunnen veroorzaken?

De snelheidsaanduiding die niet meer werkt en de kmteller die op 120378 blijft staan?

Afgelopen week +/- 1000km gereden gok ik.. Staat nog steeds op 120378.

Comment

als je versnellingsbak niet doorstuurd hoe snel de boel draait, weet je km'teller niet hoe snel je rijd, en kan die ook niet optellen wanneer je 100meter gereden hebt ;-).
        beide zijn aan elkaar gekoppeld. als je een smartphone hebt, kan je wel ff een GPS snelheidsmeter installeren

zo rijd je niet hopeloos traag voorbij een flitspaal en erger je alle mensen achter je.
        bv Ulysse speedometer
        Last edited by ; 18/02/2015, 04:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          als je versnellingsbak niet doorstuurd hoe snel de boel draait, weet je km'teller niet hoe snel je rijd, en kan die ook niet optellen wanneer je 100meter gereden hebt ;-).
          beide zijn aan elkaar gekoppeld. als je een smartphone hebt, kan je wel ff een GPS snelheidsmeter installeren

zo rijd je niet hopeloos traag voorbij een flitspaal en erger je alle mensen achter je.
          bv Ulysse speedometer

Thx for the tip!

Ik hoor dus langs alle kanten dat het probleem aan de versnellingsbak zit dus daar ga ik moeten zoeken!
          Auto omhoog zetten en langs onder aan werken vermoed ik dus?

Ik ben al een paar uur aan het zoeken naar een fiesta repair/workshop manual, maar voorlopig zonder succes.
          Is er iemand dat weet waar je zoiets vindt? Via google kom ik voorlopig niet echt verder.

Ja goed idee van die app!
          Hier en daar heb je wel van die elektronische verkeersborden staan die je huidige snelheid weergeven.
          Dan is het snel zien naar het toerental en in welke versnelling ik sta

Comment

je moet vooral bovenaan de versnellingsbak eens zien. ik denk niet dat het tandwiel onderaan steekt.

bij oudere wagens zat er een mechanische km-tellerkabel in de versnellingsbak. bij u zit er een sensor in die meedraait met de uitgaande as, en die er een electrisch signaal van maakt. dat kabeltje gaat dus via de kabelboom naar je km teller gaan.

kan zijn dat je kabeltje kapot is, kan zijn dat de sensor in de versnellingsbak kapot is, kan zijn dat je tellerunit zelf kapot is

Comment

je moet vooral bovenaan de versnellingsbak eens zien. ik denk niet dat het tandwiel onderaan steekt.

bij oudere wagens zat er een mechanische km-tellerkabel in de versnellingsbak. bij u zit er een sensor in die meedraait met de uitgaande as, en die er een electrisch signaal van maakt. dat kabeltje gaat dus via de kabelboom naar je km teller gaan.

kan zijn dat je kabeltje kapot is, kan zijn dat de sensor in de versnellingsbak kapot is, kan zijn dat je tellerunit zelf kapot is

Was ondertussen al onder de auto gaan kijken, maar zoals je al zegt heb je met de motorkap open van bovenaan een veel beter zicht.
              Ik "ken" enkel mijn bmw en daar zit de versnellingsbak bijna halverwege de auto. Nu ik het zo zeg zal dat waarschijnlijk wel met de rwd te maken hebben.
              Bij de fiesta zit ie rechtsonder het blok zowat.
              Nu nog zien welk kabeltje ik moet hebben.
              Ik hoop niet de sensor in de bak, dat lijkt me de duurste oorzaak?
              De tellerunit daar twijfel ik aan dat die stuk zou zijn, alle andere meters werken wel.
              Alweer bedankt voor de duw in de juiste richting ;-)

Comment

geen idee of dit het correcte jaar is, maar een fiesta heeft de sensor en kabel op plaats 7 zitten

kerel had hetzelfde probleem

Comment

99/100 is dat die op de versnellingsbak. Is eigenlijk een ziekte bij die wagens. Komt vaak voor.

Comment

geen idee of dit het correcte jaar is, maar een fiesta heeft de sensor en kabel op plaats 7 zitten

kerel had hetzelfde probleem

http://workshop-manuals.com/ford/iko...r_driven_gear/

Thx!
                    Naar zo'n tekening was ik al een paar dagen op zoek!

Mercikessssss

Comment

Net nog eens onder de kap gaan loeren en het volgende tegengekomen, dit zal wel de boosdoener zijn vermoed ik?

Comment

Ik was dus al enkele dagen opzoek naar zo'n Workshop Manual voor de Fiesta, maar steeds zonder succes.
                        Deze tekening komt van een Ford Ikon?
                        Die heeft waarschijnlijk grotendeels dezelfde techniek als een Fiesta?

Comment

doorgeknaagd door een steenmarter of rat???????
                          Z4 M40i

Comment

ik vermoed dat die huls over die gele en bruine draad zaten?
                            gewoon die isolatie inkorten, die gele en groene draad weer aan elkaar zetten en intapen. ding zou weer moeten werken dan.

geen idee waar je zo een workshopmanual kan kopen, jouw fiesta is me wat te jong.

Comment

Zo een Fiesta? Haynes werkboek gaan halen of bestellen via internet?

naamloos.jpg

The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                              X