Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tyfoon banden, goede kwaliteit ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tyfoon banden, goede kwaliteit ?

    Ik heb 4 nieuwe banden nodig van 225/45/17 94W voor mijn Saab 9-3.
    Ik had gevraagd naar een goede prijs/kwaliteit band en niet te duur.Nu raadt mijn bandendealer Tyfoon banden aan.(is een merk van Continental net zoals Barum) Prijs is €85/stuk gemonteerd.
    Heeft iemand hier ervaring mee ?

  • #2
    Als het goede banden waren hadden vele mensen iets van dat merk gehoord .
    Als je iets budget wilt zul je wel naar een goede B-merk moeten kijken zoals Barum , Fulda , Hankook , Yokohama , uniroyal dat stuk voor stuk goed genoeg zijn voor een daily wagen .

    Comment


    • #3
      ik heb al tyfoon banden gehad, en k denk zelf dat één van mijn autos er nog heeft liggen.

      EDIT: Yep, tufoon successor 185/55R15 op men escort,
      en tyfoon euro 60 185/60R14 op men broer zijn golf en daarna op mijn golf nog gehad (nu reservewiel wegens andere beschadigd aan de zijkant door borduur).

      heb niet direct herinneringen aan die banden dat ze slecht waren, en die van de escort heb ik beide nog liggen (ligt 13" op nu ipv 15")
      Last edited by ; 21/04/2015, 16:35.

      Comment


      • #4
        Ik zou ook eerder voor een uniroyal gaan.
        The shark is BACK! BMW 635csi

        BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017


        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
          Ik zou ook eerder voor een uniroyal gaan.

          idem. goei bandje.



          Ik heb nu vredestein ultrac sessanta. Ook een goei bandje vindk
          BMW X5 45e

          Comment


          • #6
            Van welke regio ben je Karine? Bandencentrales kan je maar beter met elkaar vergelijken want de prijzen durven ver uit elkaar liggen. Op de site van TIRENDO kan je makkelijk prijzen vergelijken. Je kan ze er ook aankopen maar dan moeten ze via een bandencentrale nog gemonteerd worden natuurlijk.

            Deze zou ik ook durven nemen:
            PIRELLI CINTURATO P 7 225 / 45 R17Pirelli
            Pirelli


            PIRELLICINTURATO P 7

            225 / 45 R1794W

            EU-Bandenlabel
            E B 71 dB

            Speciale kenmerken
            E, XL

            90,49 €
            incl. BTW
            The shark is BACK! BMW 635csi

            BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017


            2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

            Comment


            • #7
              als ik zo wat rondkijk, dan heb je in die prijsklasse al banden bij de topmerken
              Toyo 83€/band
              yokohama 80€/band
              pirelli 89€/band
              bridgestone 90€/band
              dunlop 94€/band
              ....

              ik heb ook rondgehoord bij bandencentrales voor mezelf en kwam niet onder de 60€/band uit bij de goedkoopste banden.
              bij auto 5 hadden ze er al vanaf 40€/band, maar geen idee van prestaties (verbruik, grip, rolgeluid...).
              heb er uiteindelijk zelf besteld online. online begon het bij 35€ voor de goedkope banden waar verbruik en grip in nat de E en F klasses waren.
              heb er gekocht aan 42€/band waarbij beide prestaties C klasse waren (nexen). t is toch maar als test of het de banden zijn die men auto laten trillen (3de set velgen al gemonteerd nu en telkens ander getril. ik WEET dat deze velgen recht zijn, dus ga ik hier eens nieuw banden opleggen)
              Last edited by ; 22/04/2015, 17:29.

              Comment


              • #8
                Ik heb op de 318is coupe in de tijd Nexen banden gehad op een setje motorsportvelgen dat ik kocht. Ik was er eigenlijk wel tevreden van. Heb zo ook eens Sava's gekocht die heel goed waren. Nadien een setje slechte Sava's...
                The shark is BACK! BMW 635csi

                BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017


                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                Comment


                • #9
                  Heb intussen de Tyfoons al laten plaatsen. Moet zeggen dat ze stiller(minder rolgeluid) hebben dan mijn vorige merkbanden. Ik had eerst ook gekeken om de banden online te kopen en dan in mijn onderhoudsgarage te laten plaatsen maar daar vroegen ze ook €70 hiervoor. Volgens de centrale is er bitter weinig verschil tussen deze band en een duurdere merkband om je moet echt op circuit gaan testen en vergelijken.

                  Comment


                  • #10
                    Doe maar eens een remtest met een A-merk band en de rest, om over het verschil in rijgedrag niet te spreken op een nat wegdek.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Als het goede banden waren hadden vele mensen iets van dat merk gehoord .
                      Als je iets budget wilt zul je wel naar een goede B-merk moeten kijken zoals Barum , Fulda , Hankook , Yokohama , uniroyal dat stuk voor stuk goed genoeg zijn voor een daily wagen .
                      Hankook wordt tegenwoordig al bij de premiumklasse gerekend...

                      Last edited by ; 24/04/2015, 20:55.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door karine Bekijk Berichten
                        Heb intussen de Tyfoons al laten plaatsen. Moet zeggen dat ze stiller(minder rolgeluid) hebben dan mijn vorige merkbanden. Ik had eerst ook gekeken om de banden online te kopen en dan in mijn onderhoudsgarage te laten plaatsen maar daar vroegen ze ook €70 hiervoor. Volgens de centrale is er bitter weinig verschil tussen deze band en een duurdere merkband om je moet echt op circuit gaan testen en vergelijken.

                        Dat is zever...er is wel degelijk verschil tussen A-merk banden en C-merkbanden.

                        En dat voel je op gewone auto's ook...


                        Continental gaat niet hun beste technologie in die c merk banden steken of ze verkopen geen enkele Continental meer...
                        Last edited by ; 25/04/2015, 10:02.

                        Comment


                        • #13
                          Bandencentrales verkopen waar voor hen de mooiste marges op zijn he.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten

                            Continental gaat niet hun beste technologie in die c merk banden steken of ze verkopen geen enkele Continental meer...
                            zolang er mensen meer geld willen uitgeven voor duurdere banden, gaan ze ook hun "topmerk" blijven promoten.
                            beetje zelfde als de gewone brandstoffen en de 'betere' brandstoffen zoals Vpower,...

                            de ene auto merkt verschil, de andere niet. net ook ga je dat verschil bij banden merken. de ene band rijd goed op auto X maar is slechter op auto Y dan een andere band. terwijl die laatste band dan niet goed is voor auto X.

                            een band die meer lawaai maakt, zal bij mijn oude ongeisoleerde wagen meer ergeren dan een nieuwe wagen waar je amper nog geluiden van buiten in hoort. voor de rest maakt bandendruk oooook veel uit. en het is toch wel raar dat de auto bepaald hoeveel druk een band heeft en niet de bandenfabrikant. terwijl die laatste nu net WEL weet wanneer die band het beste presteerd.

                            zo is er een rechtzaak in amerika geweest ivm pickups. ford hun pickups gingen overkop, dus verlaagden ze de bandendruk van de banden. probleem was dat ze ONDER de min bandendruk van de fabrikant kwamen en die banden sprongen vaak kapot met de nodige verkeersongelukken/doden. grote rechtzaak omdat de bandenfabrikant een hogere druk voor schreef, maar de autofabrikant lager voorschreen omdat andere de auto overkop ging.

                            ik zet mijn banden op de golf altijd tussen de 2,0 en 2,2kg en elk jaar op de keuring faal ik bij de ophangingstest. die mannen verlagen dan mijn bandendruk naar 1,5 omdat het zo hoort. maar op 1,5bar wringt mijn stuur enorm tegen in de bochten. ik kan nergens vinden wat de minimum druk is van de banden, maar op 1,5 staan die echt plat alsof ik lek ben gereden (nog geen rekening houdend met hoger verbruik, verkeerd slijtage bandoppervlak, oververhitting en overbelasting van de banden).

                            het is dus HEEL GOED mogelijk dat een budget band op mijn auto op 1,8bar perfect werkt, en dat die op een zwaardere auto met 2,3bar slecht presteerd. terwijl op die zware auto een micheling band xxx heel goed rijd, maar dan miserable presteerd op mijn auto op lagere druk
                            Last edited by ; 25/04/2015, 11:02.

                            Comment


                            • #15
                              Tuurlijk zal een bandencentrale u wijsmaken dat er geen verschil is tussen een A merk en het merk dat ze u met de grootste marge proberen aan te smeren. Ik heb deze week ook met een auto met Wanli's gereden en op het droge zijn die banden nog net te doen, je voelt wel dat je geen bochten moet nemen op de grens van de grip (want die grens is zeer vaag bij zo'n banden). Op nat wegdek is het echter een ander verhaal, dan heb je het gevoel dat je op een ijspiste rijdt, verklaart misschien het rijgedrag van veel mensen in de regen: ze rijden op spotgoedkope banden rond.

                              Comment


                              • #16
                                Inderdaad - de eerste belangrijkste vereiste van een goeie band voor mij zijn de prestaties in de regen, daarna komt slijtage (wat je enkel gaat ondervinden na aanschaf uiteraard). Afhankelijk van het aantal en het soort kilometers dat je doet kan je bepalen waar je tevreden mee bent.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  zolang er mensen meer geld willen uitgeven voor duurdere banden, gaan ze ook hun "topmerk" blijven promoten.
                                  beetje zelfde als de gewone brandstoffen en de 'betere' brandstoffen zoals Vpower,...

                                  de ene auto merkt verschil, de andere niet. net ook ga je dat verschil bij banden merken. de ene band rijd goed op auto X maar is slechter op auto Y dan een andere band. terwijl die laatste band dan niet goed is voor auto X.

                                  een band die meer lawaai maakt, zal bij mijn oude ongeisoleerde wagen meer ergeren dan een nieuwe wagen waar je amper nog geluiden van buiten in hoort. voor de rest maakt bandendruk oooook veel uit. en het is toch wel raar dat de auto bepaald hoeveel druk een band heeft en niet de bandenfabrikant. terwijl die laatste nu net WEL weet wanneer die band het beste presteerd.

                                  zo is er een rechtzaak in amerika geweest ivm pickups. ford hun pickups gingen overkop, dus verlaagden ze de bandendruk van de banden. probleem was dat ze ONDER de min bandendruk van de fabrikant kwamen en die banden sprongen vaak kapot met de nodige verkeersongelukken/doden. grote rechtzaak omdat de bandenfabrikant een hogere druk voor schreef, maar de autofabrikant lager voorschreen omdat andere de auto overkop ging.

                                  ik zet mijn banden op de golf altijd tussen de 2,0 en 2,2kg en elk jaar op de keuring faal ik bij de ophangingstest. die mannen verlagen dan mijn bandendruk naar 1,5 omdat het zo hoort. maar op 1,5bar wringt mijn stuur enorm tegen in de bochten. ik kan nergens vinden wat de minimum druk is van de banden, maar op 1,5 staan die echt plat alsof ik lek ben gereden (nog geen rekening houdend met hoger verbruik, verkeerd slijtage bandoppervlak, oververhitting en overbelasting van de banden).

                                  het is dus HEEL GOED mogelijk dat een budget band op mijn auto op 1,8bar perfect werkt, en dat die op een zwaardere auto met 2,3bar slecht presteerd. terwijl op die zware auto een micheling band xxx heel goed rijd, maar dan miserable presteerd op mijn auto op lagere druk

                                  Ja nieuwe auto's zijn ook veel zwaarder en eisen veel meer van een band en zelfs een D- merk nu is beter dan eender welk A - merk van uit die tijdsperiode (jaren 80)

                                  Ik heb bijvoorbeeld onder andere Semperit en Nokian winterbanden steken( (B-merken) maar ze scoren wel supergoed op de ADAC bandentest, en op de GT heb ik Uniroyal en Yokohama zomerbanden.

                                  Ik geloof zeker in B-merken en als onafhankelijke testen uitwijzen dat ze evengoed presteren koop ik ze ook.

                                  Maar de meeste C-merken scoren laag op zowat alle vlakken.
                                  Last edited by ; 26/04/2015, 11:06.

                                  Comment


                                  • #18
                                    da's inderdaad het grootste probleem van goedkopere banden, meestal is de remweg een stuk langer dan bij duurdere banden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Van even groot belang is de fabrikatiedatum van de banden : een B-merk van het jaar zal beter presteren dan een A-merk dat al vier jaar slaapt in de stock van de bandenboer, en dat in promo verkocht wordt
                                      Maar wie beseft dat zijn leven afhangt van deze luttele vierkante centimeters rubber die het contact verzekeren met de grond, die spaart niet op zijn banden, enkel het beste is genoeg...ook is dat een beetje duurder

                                      Comment


                                      • #20
                                        Dat is net het probleem he: veel mensen interesseert het geen hol dat ze met slechte banden rondrijden, als het maar spotgoedkoop is. Ze denken toch dat het niet uitmaakt omdat ze zogezegd voorzichtig rijden maar hoeveel van die voorzichtige mensen rijden er ook niet rond met veel te lage bandenspanning. Als je daarop let dan zie je er heel veel rijden met veel te slappe banden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X