B en C banden zijn dikwijls vorige types van merkbanden. Is daar iets mis mee? Neen. Zijn die even goed als die hedendaagse merkbanden? Neen, waarschijnlijk niet. Maar als je een gewone chauffeur bent en niet teveel belang hecht aan performantie, rolgeluiden,... dan zijn zo'n banden zeker geen verkeerde keuze.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tyfoon banden, goede kwaliteit ?
Collapse
X
-
Mijn Federal banden waren goedkoop. Moest ik mijn set velgen bestellen met Dunlop banden dan was ik 300€ meer kwijt dan nu. Na wat opzoekingswerk ben ik op een aantal goede reviews uitgekomen over Federal, op een amerikaans M3 forum bijvoorbeeld. Federal is hier een budgetmerk maar in Azië is dat zeker niet. Ik heb de gok gewaagd en ze zien wel wat het geeft. De echt test in de regen moet nog komen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenVan even groot belang is de fabrikatiedatum van de banden : een B-merk van het jaar zal beter presteren dan een A-merk dat al vier jaar slaapt in de stock van de bandenboer, en dat in promo verkocht wordt
Maar wie beseft dat zijn leven afhangt van deze luttele vierkante centimeters rubber die het contact verzekeren met de grond, die spaart niet op zijn banden, enkel het beste is genoeg...ook is dat een beetje duurder
als je veilig wil spelen, ga je beter in je kelder zitten. dan zou je dus ook niet met je gewone auto rondrijden, maar een goeie stevige zware back (misschien eens horen of je de vorige limo van obama niet kan overkopen? kogelvrij en al
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDat is net het probleem he: veel mensen interesseert het geen hol dat ze met slechte banden rondrijden, als het maar spotgoedkoop is. Ze denken toch dat het niet uitmaakt omdat ze zogezegd voorzichtig rijden maar hoeveel van die voorzichtige mensen rijden er ook niet rond met veel te lage bandenspanning. Als je daarop let dan zie je er heel veel rijden met veel te slappe banden.
[
QUOTE=Jakkel;5577051]B en C banden zijn dikwijls vorige types van merkbanden. Is daar iets mis mee? Neen. Zijn die even goed als die hedendaagse merkbanden? Neen, waarschijnlijk niet. Maar als je een gewone chauffeur bent en niet teveel belang hecht aan performantie, rolgeluiden,... dan zijn zo'n banden zeker geen verkeerde keuze.[/QUOTE]
zouden ze op die paar jaar alweer zoveel betere banden gemaakt hebben? t zou al veeel veiliger zijn op de baan als de keuring autos zou afkeuren met banden die ouder zijn dan 10jaar. niet zozeer omdat die oude banden minder presteerden vroeger, maar omdat ze NU minder presteren door hun leeftijd.
ik ben eens gaan kijken. mijn goedkope nexen banden in de maat 185/60R14 hebben 2 keer een C-klasse gekregen (verbruik en grip bij nat wegdek) en hebben .
ik ga nu eens naar de topmerken kijken en vind daar ook:
goodyear duragrip: E-C-67db (50€/band)
goodyear efficient grip C-C-68db (58€/band)
continental conti-ecocontact F-E-70db (58€/band)
yokohama bluearth :C-C-69db (47€/band)
ik kom natuurlijk ook een hoop banden tegen die beter scoren. maar om toch maar aan te tonen dat je bij die topmerken ook banden vind die eigenlijk SLECHTER presteren dan mijn budget band en nog steeds duurder uitkomen. ALLE nexen banden in die maat scoren C op nat wegdek. alleen zijn er verschillen in verbruik (C-F) en geluid (69-73db). kostprijs 41-49€/band.
waarom verkopen die 'top'merken eigenlijk zulke slecht presterende banden met hun naam op, terwijl ze dan betere banden hebben bij hun dochterbedrijven in het budget segment
Comment
-
Die vraag is eigenlijk, welke band heeft dan een A rating op grip in die klasse?
trouwens de american hebben zo hun systeem: http://en.wikipedia.org/wiki/UTQG
Mijn banden hebben een AA rating voor grip op het nat. Het beste volgens dat systeem en met ons Europees label is dat maar een C.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenDie vraag is eigenlijk, welke band heeft dan een A rating op grip in die klasse?
trouwens de american hebben zo hun systeem: http://en.wikipedia.org/wiki/UTQG
Mijn banden hebben een AA rating voor grip op het nat. Het beste volgens dat systeem en met ons Europees label is dat maar een C.
De Pirelli die ik onder men 159 en Brera heb liggen
159 : Pirelli p7
Brera : Pirelli p7
Voyager : Yokohama (oem) en Pirelli
GT : Uniroyal rs 3en Yokohama v550
Maserati : michelin pilot sport
GTV6 : Goodyear ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenEén keer te lang remmen, en de besparing op je banden is vervlogen...
Het zelfde met goedkope remplaketten en schokbrekers...
En dan klagen over het lot...
En wat met alle oudere wagens die geen ABS hebben, op dunne 145 bandjes rijden, geen airbags hebben,... ? Zelfs op dure 145 Michelins gaat die verder schuiven dan een moderne wagen met 205 brede tyfoons en ABS hoor. Al die dingen van de openbare weg bannen? Neen, toch?
Alle banden die via (erkende) bandencentrales in Europa verkocht worden hebben een E-keurmerk., dus ook de Tyfoon. Ik zie dus helemaal geen probleem naar de veiligheid toe met zo'n Tyfoon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenEén keer te lang remmen, en de besparing op je banden is vervlogen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenlege bandenspanning verhoogd de grip, maar ook het verbruik. bijkomend een risico op klapband
Ik heb het niet over een iets te lage bandenspanning, ik heb het over banden waarvan je duidelijk ziet dat er veel te weinig spanning op zit, dat is ronduit levensgevaarlijk.
Comment
-
als je ook zo gaat redeneren van "één keer te lang remmen...", dan zullen we vanaf nu maar max 100km/h op de autosnelweg invoeren, 70 op grote wegen, 50 op gewestwegen, 30km/h in bebouwde kom en 15km/h aan scholen. dan heeft iedereen een kortere remweg... maar dan nog zullen sommige autos sneller kunnen stoppen. gaan we dus dynamische max snelheden invoeren per merk misschien? want een porsche stopt rapper van 120 naar 0 dan mijn ma haar oude nissan micra van 80 naar 0. en iemand die met versleten ophangingsrubbers rondrijd zou scheef kunnen trekken bij een noodstop en zo voetgangers omver rijden.
we hebben een belgische keuring en onze autos worden al genoeg afgekeurd. een pool die hier met zijn wrak rondtuft, heeft geen belgische keuring ondergaan en mag hier evengoed rijden.
wat gaan we trouwens doen aan al die dikke audi's, bmw's, volvo's, mercedessen... van over de 40 000€ maar die wel geen geld hebben om 2 versleten banden vooraan te vervangen ( t zijn bij die dikke bakken dat je ook altijd de ijzerdraad er al ziet uitkomen)?
of bompa die met zijn 15jaar oude ketel rondrijd op de fabrieksoriginele banden met nog 6mm profiel?
ik ben toch van mening dat elke verkochte band in europe voldoende goed is om te gebruiken op onze wegen, en dat je dan eens 1meter te kort hebt om te kunnen stoppen, tja, t is dan ook zo. had je 5km/h harder gereden met topbanden, had je misschien ook niet kunnen stoppen.
en als we alles dan toch zo veilig willen maken, moet de keuring maar beginnen kijken naar productiedatums op de banden. een topband van 4jaar oud is bijlange zo goed niet meer als een budget band van 6maand oud.
@diabolic: daarom vermelde ik ook 'verhoogd riciso op klapband'. dar risico is er niet als je van 2,2 naar 2,8 bar gaat, maar als je extreem laag zit (1,3bar of lager).
Comment
-
Ik rij graag sportief en dus koop ik me degelijke banden...mensen die juist rond de kerktoren rijden in hun 1000cc ke die zullen die extra marges niet nodig hebben.
Maar sportief rijden(vlammen) met de dikke velgen en alles erop en eraan dan kinofrest banden moeten kopen vind ik maar belachelijk...vandaar dat ik het ook schandalig vind dat al die velgen die ze aanbieden altijd met van die onbekende merken zijn.
pas op zelfde geld voor mensen die met Michelins rondrijden waar de ijzerdraad al zichtbaar is...
Ik zit wel met een ander probleem, ik rij ongeveer 3000+-km per jaar met de maserati (vroeger meer).Nu zitten daar Michelin pilots onder die gewoonweg niet verslijten.
Omdat je ook niet meer zo sportief kunt rijden als 10jaar terug. Nu zit ik qua profiel goed maar de leeftijd begint toch op te lopen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
Maar sportief rijden(vlammen) met de dikke velgen en alles erop en eraan dan kinofrest banden moeten kopen vind ik maar belachelijk...vandaar dat ik het ook schandalig vind dat al die velgen die ze aanbieden altijd met van die onbekende merken zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk BerichtenIk zit wel met een ander probleem, ik rij ongeveer 3000+-km per jaar met de maserati (vroeger meer).Nu zitten daar Michelin pilots onder die gewoonweg niet verslijten.
Omdat je ook niet meer zo sportief kunt rijden als 10jaar terug. Nu zit ik qua profiel goed maar de leeftijd begint toch op te lopen...
daarom heb ik daar destijds zachte toyo proxes onder gelegd, maar nog niet versleten gekregen. heb ze zelf op men golf al gestoken maar ze zijn nu toch ook al 10jaar oud geworden
Comment
-
ik ben heel content van mijn kuhmo's: veel grip op droog EN nat wegdek. En ja die zitten rond 19 duimers, kosten maar 103€ het stuk maar geven toch een hele goede prestatie. En ja, ik kan vergelijken want ik kies altijd iets anders net om te kunnen testen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat is om het wat betaalbaar te houden voor sommigen hé. En als die mens dat koopt om met z'n 316d rustig wat rond te tuffen van trajectcontrole naar trajectcontrole of op de E313 wat te bumperen, dan is daar eigenlijk niks mis mee hé.
Idd beter nieuwe kinofrest dan versleten banden 100% gelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenik ben heel content van mijn kuhmo's: veel grip op droog EN nat wegdek. En ja die zitten rond 19 duimers, kosten maar 103€ het stuk maar geven toch een hele goede prestatie. En ja, ik kan vergelijken want ik kies altijd iets anders net om te kunnen testen.
ik verander ook altijd van merk om te testen hehe...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door karine Bekijk BerichtenWel vreemd dat B merken zoals Barum er bijna als beste uit komen bij testen van Test-aankoop.
Is echter niet zo bekend in onze contreien. En de Continental scoort altijd beter maar of dat relevant is voor u is een andere kwestie...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichtenniet echt...Barum is van Continental.
Is echter niet zo bekend in onze contreien. En de Continental scoort altijd beter maar of dat relevant is voor u is een andere kwestie...
Comment
Comment