Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tyfoon banden, goede kwaliteit ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    B en C banden zijn dikwijls vorige types van merkbanden. Is daar iets mis mee? Neen. Zijn die even goed als die hedendaagse merkbanden? Neen, waarschijnlijk niet. Maar als je een gewone chauffeur bent en niet teveel belang hecht aan performantie, rolgeluiden,... dan zijn zo'n banden zeker geen verkeerde keuze.

    Comment


    • #22
      Mijn Federal banden waren goedkoop. Moest ik mijn set velgen bestellen met Dunlop banden dan was ik 300€ meer kwijt dan nu. Na wat opzoekingswerk ben ik op een aantal goede reviews uitgekomen over Federal, op een amerikaans M3 forum bijvoorbeeld. Federal is hier een budgetmerk maar in Azië is dat zeker niet. Ik heb de gok gewaagd en ze zien wel wat het geeft. De echt test in de regen moet nog komen..

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        Van even groot belang is de fabrikatiedatum van de banden : een B-merk van het jaar zal beter presteren dan een A-merk dat al vier jaar slaapt in de stock van de bandenboer, en dat in promo verkocht wordt
        Maar wie beseft dat zijn leven afhangt van deze luttele vierkante centimeters rubber die het contact verzekeren met de grond, die spaart niet op zijn banden, enkel het beste is genoeg...ook is dat een beetje duurder
        bij een ongeluk moet je geluk hebben om er levend uit te komen. als jij heel snel kan stoppen met je goeie banden, maar die 40tonner achter u niet...
        als je veilig wil spelen, ga je beter in je kelder zitten. dan zou je dus ook niet met je gewone auto rondrijden, maar een goeie stevige zware back (misschien eens horen of je de vorige limo van obama niet kan overkopen? kogelvrij en al


        Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Dat is net het probleem he: veel mensen interesseert het geen hol dat ze met slechte banden rondrijden, als het maar spotgoedkoop is. Ze denken toch dat het niet uitmaakt omdat ze zogezegd voorzichtig rijden maar hoeveel van die voorzichtige mensen rijden er ook niet rond met veel te lage bandenspanning. Als je daarop let dan zie je er heel veel rijden met veel te slappe banden.
        lege bandenspanning verhoogd de grip, maar ook het verbruik. bijkomend een risico op klapband
        [
        QUOTE=Jakkel;5577051]B en C banden zijn dikwijls vorige types van merkbanden. Is daar iets mis mee? Neen. Zijn die even goed als die hedendaagse merkbanden? Neen, waarschijnlijk niet. Maar als je een gewone chauffeur bent en niet teveel belang hecht aan performantie, rolgeluiden,... dan zijn zo'n banden zeker geen verkeerde keuze.[/QUOTE]

        zouden ze op die paar jaar alweer zoveel betere banden gemaakt hebben? t zou al veeel veiliger zijn op de baan als de keuring autos zou afkeuren met banden die ouder zijn dan 10jaar. niet zozeer omdat die oude banden minder presteerden vroeger, maar omdat ze NU minder presteren door hun leeftijd.

        ik ben eens gaan kijken. mijn goedkope nexen banden in de maat 185/60R14 hebben 2 keer een C-klasse gekregen (verbruik en grip bij nat wegdek) en hebben .
        ik ga nu eens naar de topmerken kijken en vind daar ook:

        goodyear duragrip: E-C-67db (50€/band)
        goodyear efficient grip C-C-68db (58€/band)
        continental conti-ecocontact F-E-70db (58€/band)
        yokohama bluearth :C-C-69db (47€/band)
        ik kom natuurlijk ook een hoop banden tegen die beter scoren. maar om toch maar aan te tonen dat je bij die topmerken ook banden vind die eigenlijk SLECHTER presteren dan mijn budget band en nog steeds duurder uitkomen. ALLE nexen banden in die maat scoren C op nat wegdek. alleen zijn er verschillen in verbruik (C-F) en geluid (69-73db). kostprijs 41-49€/band.
        waarom verkopen die 'top'merken eigenlijk zulke slecht presterende banden met hun naam op, terwijl ze dan betere banden hebben bij hun dochterbedrijven in het budget segment

        Comment


        • #24
          Die vraag is eigenlijk, welke band heeft dan een A rating op grip in die klasse?

          trouwens de american hebben zo hun systeem: http://en.wikipedia.org/wiki/UTQG
          Mijn banden hebben een AA rating voor grip op het nat. Het beste volgens dat systeem en met ons Europees label is dat maar een C.

          Comment


          • #25
            Eén keer te lang remmen, en de besparing op je banden is vervlogen...
            Het zelfde met goedkope remplaketten en schokbrekers...
            En dan klagen over het lot...

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
              Die vraag is eigenlijk, welke band heeft dan een A rating op grip in die klasse?

              trouwens de american hebben zo hun systeem: http://en.wikipedia.org/wiki/UTQG
              Mijn banden hebben een AA rating voor grip op het nat. Het beste volgens dat systeem en met ons Europees label is dat maar een C.


              De Pirelli die ik onder men 159 en Brera heb liggen


              159 : Pirelli p7
              Brera : Pirelli p7
              Voyager : Yokohama (oem) en Pirelli
              GT : Uniroyal rs 3en Yokohama v550
              Maserati : michelin pilot sport
              GTV6 : Goodyear ...
              Last edited by ; 26/04/2015, 14:04.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                Eén keer te lang remmen, en de besparing op je banden is vervlogen...
                Het zelfde met goedkope remplaketten en schokbrekers...
                En dan klagen over het lot...
                Met alle respect, maar dat vind ik nu altijd zo van die 'rare' uitspraken. Als je zo redeneert dan moet men bijvoorbeeld elk jaar een onafhankelijke test uitvoeren van alle banden die dan op de markt verkrijgbaar zijn, en enkel diegene die als beste uit de test komt toelaten om verkocht te worden. Ah ja, want met al die andere ga je een langere remweg afleggen. En als 't er op aan komt, kan die net iets verdere remweg wel eens fataal zijn hé.

                En wat met alle oudere wagens die geen ABS hebben, op dunne 145 bandjes rijden, geen airbags hebben,... ? Zelfs op dure 145 Michelins gaat die verder schuiven dan een moderne wagen met 205 brede tyfoons en ABS hoor. Al die dingen van de openbare weg bannen? Neen, toch?

                Alle banden die via (erkende) bandencentrales in Europa verkocht worden hebben een E-keurmerk., dus ook de Tyfoon. Ik zie dus helemaal geen probleem naar de veiligheid toe met zo'n Tyfoon.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Eén keer te lang remmen, en de besparing op je banden is vervlogen...
                  Het zelfde met goedkope remplaketten en schokbrekers...
                  En dan klagen over het lot...
                  Rij jij in het nieuwste van het nieuwste? Je auto heeft toch 5 euro NCAP sterren mag ik hopen? Wanneer vervang jij je banden? Bij 2 mm of bij 4? In feite zou je dat beter bij 5 mm doen want elke mm minder verkleint de capaciteit om water af te voeren.. Ergens zijn grenzen he

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    lege bandenspanning verhoogd de grip, maar ook het verbruik. bijkomend een risico op klapband

                    Ik heb het niet over een iets te lage bandenspanning, ik heb het over banden waarvan je duidelijk ziet dat er veel te weinig spanning op zit, dat is ronduit levensgevaarlijk.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Eén keer te lang remmen, en de besparing op je banden is vervlogen...
                      Het zelfde met goedkope remplaketten en schokbrekers...
                      En dan klagen over het lot...
                      wat is het probleem met goedkope remplakketten? ik denk niet dat je voor op de gewone weg veel verschil gaat merken hierop. de 'hardere' remblokken gaan langer meegaan en u schijf sneller verslijten. de 'zachtere' remblokken gaan zelf sneller slijten maar u schijf sparen. fading gaat op de openbare weg niet voorkomen.
                      als je ook zo gaat redeneren van "één keer te lang remmen...", dan zullen we vanaf nu maar max 100km/h op de autosnelweg invoeren, 70 op grote wegen, 50 op gewestwegen, 30km/h in bebouwde kom en 15km/h aan scholen. dan heeft iedereen een kortere remweg... maar dan nog zullen sommige autos sneller kunnen stoppen. gaan we dus dynamische max snelheden invoeren per merk misschien? want een porsche stopt rapper van 120 naar 0 dan mijn ma haar oude nissan micra van 80 naar 0. en iemand die met versleten ophangingsrubbers rondrijd zou scheef kunnen trekken bij een noodstop en zo voetgangers omver rijden.
                      we hebben een belgische keuring en onze autos worden al genoeg afgekeurd. een pool die hier met zijn wrak rondtuft, heeft geen belgische keuring ondergaan en mag hier evengoed rijden.

                      wat gaan we trouwens doen aan al die dikke audi's, bmw's, volvo's, mercedessen... van over de 40 000€ maar die wel geen geld hebben om 2 versleten banden vooraan te vervangen ( t zijn bij die dikke bakken dat je ook altijd de ijzerdraad er al ziet uitkomen)?
                      of bompa die met zijn 15jaar oude ketel rondrijd op de fabrieksoriginele banden met nog 6mm profiel?

                      ik ben toch van mening dat elke verkochte band in europe voldoende goed is om te gebruiken op onze wegen, en dat je dan eens 1meter te kort hebt om te kunnen stoppen, tja, t is dan ook zo. had je 5km/h harder gereden met topbanden, had je misschien ook niet kunnen stoppen.

                      en als we alles dan toch zo veilig willen maken, moet de keuring maar beginnen kijken naar productiedatums op de banden. een topband van 4jaar oud is bijlange zo goed niet meer als een budget band van 6maand oud.

                      @diabolic: daarom vermelde ik ook 'verhoogd riciso op klapband'. dar risico is er niet als je van 2,2 naar 2,8 bar gaat, maar als je extreem laag zit (1,3bar of lager).

                      Comment


                      • #31
                        Ik rij graag sportief en dus koop ik me degelijke banden...mensen die juist rond de kerktoren rijden in hun 1000cc ke die zullen die extra marges niet nodig hebben.

                        Maar sportief rijden(vlammen) met de dikke velgen en alles erop en eraan dan kinofrest banden moeten kopen vind ik maar belachelijk...vandaar dat ik het ook schandalig vind dat al die velgen die ze aanbieden altijd met van die onbekende merken zijn.

                        pas op zelfde geld voor mensen die met Michelins rondrijden waar de ijzerdraad al zichtbaar is...

                        Ik zit wel met een ander probleem, ik rij ongeveer 3000+-km per jaar met de maserati (vroeger meer).Nu zitten daar Michelin pilots onder die gewoonweg niet verslijten.

                        Omdat je ook niet meer zo sportief kunt rijden als 10jaar terug. Nu zit ik qua profiel goed maar de leeftijd begint toch op te lopen...

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten

                          Maar sportief rijden(vlammen) met de dikke velgen en alles erop en eraan dan kinofrest banden moeten kopen vind ik maar belachelijk...vandaar dat ik het ook schandalig vind dat al die velgen die ze aanbieden altijd met van die onbekende merken zijn.
                          Dat is om het wat betaalbaar te houden voor sommigen hé. En als die mens dat koopt om met z'n 316d rustig wat rond te tuffen van trajectcontrole naar trajectcontrole of op de E313 wat te bumperen, dan is daar eigenlijk niks mis mee hé.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                            Ik zit wel met een ander probleem, ik rij ongeveer 3000+-km per jaar met de maserati (vroeger meer).Nu zitten daar Michelin pilots onder die gewoonweg niet verslijten.

                            Omdat je ook niet meer zo sportief kunt rijden als 10jaar terug. Nu zit ik qua profiel goed maar de leeftijd begint toch op te lopen...
                            dat probleem heb ik ook met de blauwe capri. die rijd max 2000km/jaar en daar michelins onder steken die 50k km kunnen halen...
                            daarom heb ik daar destijds zachte toyo proxes onder gelegd, maar nog niet versleten gekregen. heb ze zelf op men golf al gestoken maar ze zijn nu toch ook al 10jaar oud geworden

                            Comment


                            • #34
                              ik ben heel content van mijn kuhmo's: veel grip op droog EN nat wegdek. En ja die zitten rond 19 duimers, kosten maar 103€ het stuk maar geven toch een hele goede prestatie. En ja, ik kan vergelijken want ik kies altijd iets anders net om te kunnen testen.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #35
                                Wel vreemd dat B merken zoals Barum er bijna als beste uit komen bij testen van Test-aankoop.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Dat is om het wat betaalbaar te houden voor sommigen hé. En als die mens dat koopt om met z'n 316d rustig wat rond te tuffen van trajectcontrole naar trajectcontrole of op de E313 wat te bumperen, dan is daar eigenlijk niks mis mee hé.
                                  ja ik zeg wel doorvlammen

                                  Idd beter nieuwe kinofrest dan versleten banden 100% gelijk

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    ik ben heel content van mijn kuhmo's: veel grip op droog EN nat wegdek. En ja die zitten rond 19 duimers, kosten maar 103€ het stuk maar geven toch een hele goede prestatie. En ja, ik kan vergelijken want ik kies altijd iets anders net om te kunnen testen.
                                    ja maar kumho is wel een deftig B-merk in mijn ogen. leveren ook oem banden aan veel merken.

                                    ik verander ook altijd van merk om te testen hehe...
                                    Last edited by ; 26/04/2015, 21:28.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door karine Bekijk Berichten
                                      Wel vreemd dat B merken zoals Barum er bijna als beste uit komen bij testen van Test-aankoop.
                                      niet echt...Barum is van Continental.

                                      Is echter niet zo bekend in onze contreien. En de Continental scoort altijd beter maar of dat relevant is voor u is een andere kwestie...

                                      Comment


                                      • #39
                                        De Continentals die af-fabriek op mijn Volvo lagen, vond ik minder goed dan de huidige Fulda's: sleten relatief rap, veel rolgeluid, hoger verbruik. Wegligging was niet beter dan nu.


                                        .
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                                          niet echt...Barum is van Continental.

                                          Is echter niet zo bekend in onze contreien. En de Continental scoort altijd beter maar of dat relevant is voor u is een andere kwestie...
                                          En Tyfoon is ook van Continental.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X