Mededeling

Collapse
No announcement yet.

motor grasmachine schommelt in toeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• motor grasmachine schommelt in toeren

beste Leden ,
    hopelijk ben ik hier op het juiste forum ben net nieuw hier , heb namelijk een grasmachine een stiga met een Honda Motor GCV135-A7E
    als ik de machine start in choke stand draait de machine direct maar wil ik de hendel verzetten naar de stand met het teken van een konijn of haas begint de motor vrij vlug te schommelen in toeren zet ik hem weer in choke stand draait de motor weer normaal , nu is mijn vraag wat zou dit eventueel kunnen zijn en kan dit kwaad in choke stand rijden .
    alvast dank

is dat een 4 takt-motor ?
    teveel choke laat de motor te rijk lopen en spoelt teveel smering van de cilinders ..geen ramp maar zal toch iets sneller verslijten...best carbu eens laten nakijken/afregelen

Comment

als die bij warme motor blijft draaien op choke is er een benzinesproeier verstopt
      ofwel staat de regelschroef voor benzinetoevoer te ver ingedraaid
      is normaal een schroefje met een veertje achter en zit op de zijkant van de carb.
      Z4 M40i

Comment

Valse lucht door een lekke pakking gok ik.

Comment

Wellicht weg gezet met nog benzine in en nu weer opgestart?
          Carbu laten kuisen en verse benzine gebruiken

Comment

Van die benzine kan ik eigenlijk moeilijk geloven dat die op nog geen jaar tijd kapot zou zijn. Ik hoor dat dikwijls zeggen maar ik zet mijn zitmaaier al twintig jaar weg met benzine erin. En die heeft nog nooit probs gehad. Doe hem wel van tijd tot tijd eens binnen voor onderhoud (ne Stiga zitmaaier met alle opties kost 7k, dus daar moet je zorg van dragen)

Comment

hier net zo hoor, de benzine wordt zeker 2.5 jaar gebruikt eer de 5 liter erdoor zijn
              ik heb geen choke meer op grasmachine...hoe werkt de koudstart dan ? ot, inow sorry

Comment

Working...
              X