Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Injectoren Hyundai Matrix vervangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Injectoren Hyundai Matrix vervangen

Hallo, ik ben zojuist bij de garagist geweest en hij zei dat alle drie de injectoren van mijn Matrix lekken. Hij zei dat het me rond de 1000 euro ging kosten om alle drie de injectoren te vervangen.
    Maar ik heb 3 verstuivers kunnen vinden bij een autosloop met inbouwgarantie, die ga ik kopen. Maar de vraag is, kan ik de injectoren zelf uit de wagen halen?
    Misschien kan ik ze gewoon laten reviseren, zou dat niet goedkoper uitkomen?
    Vandaar dat ik hem zelf eruit moet halen om ze aan de dieselcenter te bezorgen.

Of is dit meer een klus voor een garagist?

Gr

Misschien ben je hier iets mee (in de veronderstelling dat het om de 1.5 CRDi motor gaat): http://www.hyundai-forums.com/getz-f...-injector.html
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Tuurlijk kun je een injector er zelf uithalen . Die krengen gaan er wel niet altijd even gemakkelijk uit.

Comment

en als ze afbreken dan kunnen ze uw cilinderkop eraf halen...
        www.peugeotforum.be

Comment

Speciaal gereedschap is toch een momentsleutel voor geringe kracht tov de rekbouten.
          Als dat al niet juist is en ge moet nog wat graden bijdraaien.
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

ge hebt waarschijnlijk al zo een speciale kop nodig die over de injectoren heen gaat en ze los krijgt zonder ze te breken.
            ge gaat ook de vuurplaatjes moeten vervangen (als deze er nog inzitten bij nieuwe autos) en dan moet ge ze in principe op het goeie moment natrekken.

ik heb er al eens 2 vervangen bij men golf. heb de injectoren gekocht, heb de speciale dop gekocht en een setje vuurplaatjes. rijd nu al een jaartje zonder problemen met die injectoren rond

Comment

moeten die dan niet "ingeleerd" worden door de ecu?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fidooke Bekijk Berichten
                moeten die dan niet "ingeleerd" worden door de ecu?

ja, en de hogedrukleidingen naar de injectoren toe moeten door NIEUWE vervangen worden.

Comment

Om de oude eruit te krijgen kan je die vanaf enkele dagen op voorhand inspuiten met product en op de dag zelf de injectoren al een klein tikje losdraaien. Dan komen ze er na een ritje gemakkelijker uit. Als het nieuwe injectoren zijn moeten die ingeleerd worden, als je de oude injectoren in dezelfde volgorde terugplaatst normaal gezien niet.
                  In theorie moeten de leidingen ook vervangen worden. Als je ze niet beschadigt of plooit en ze eventueel afplakt zodat er geen vuil in komt, dan hoef je die niet per sé te vervangen. Zoals fcapri zegt vuurplaatjes en dichtingen vervangen.

Maar zijn het echt de verstuivers zelf die lekken?
                  Last edited by ; 02/11/2015, 12:42.

Comment

de leidingen zijn enkel herbruikbaar al je ze op dezelfde plaats en op dezelfde verstuiver terugplaatst. anders is het afsluiten op de raakvlakken niet gegarandeerd.

Comment

Working...
                    X