Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moer los of vastdraaien schokdemper achteraan opel astra F

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    ik denk niet dat je die losse rubbers zo kan krijgen, aangezien ze die op mister-auto bij de dempers al bijleveren.
    eens op een autosloop ofzo gaan kijken? of op 2dehands sites naar iemand die zo een auto sloopt.

    ik had vrijdag een gebarsten injectorleiding en heb op internet iemand gevonden die zo een auto afbrak en daar bij gehaald.

    Tweedehands of nieuwe Overige Auto-onderdelen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.


    Tweedehands of nieuwe Overige Auto-onderdelen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.

    Tweedehands of nieuwe Overige Auto-onderdelen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.


    ...
    gewoon op 2dehands zoeken achter 'onderdelen astra F' en mailtjes gaan sturen

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      ik denk niet dat je die losse rubbers zo kan krijgen, aangezien ze die op mister-auto bij de dempers al bijleveren.
      eens op een autosloop ofzo gaan kijken? of op 2dehands sites naar iemand die zo een auto sloopt.

      ik had vrijdag een gebarsten injectorleiding en heb op internet iemand gevonden die zo een auto afbrak en daar bij gehaald.

      Tweedehands of nieuwe Overige Auto-onderdelen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.


      Tweedehands of nieuwe Overige Auto-onderdelen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.

      Tweedehands of nieuwe Overige Auto-onderdelen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.


      ...
      gewoon op 2dehands zoeken achter 'onderdelen astra F' en mailtjes gaan sturen
      bedankt voor de snelle reactie!
      zou mijn schokdemper nog goed zijn als je het filmpje bekijkt ?

      Comment


      • #23
        Ik geef wat afbeeldingen zodat je gedacht kunt vormen. Onderdelen bij Opel ,occas of de Herbruiklijn.
        Als die rubbers niet passen dan is er geknoeid met laswerk/onderdeel.
        Bijgevoegde Bestanden
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
          Ik geef wat afbeeldingen zodat je gedacht kunt vormen. Onderdelen bij Opel ,occas of de Herbruiklijn.
          Als die rubbers niet passen dan is er geknoeid met laswerk/onderdeel.
          foto 2 is het denk ik.
          dit is een rubber die vond op internet en deze ziet er juist uit zoals bij mijn wagen
          http://www.mupload.nl/img/oo6tujj5mtg.jpg

          Mijn wagen is een ASTRA F DIESEL1.7 TD (68Pk)
          Ik heb ook even getest hoe de toestand van de schokdemper was bij het in duwen en uittrekken heb ik een tegendruk.Het naar omlaag induwen gaat makkelijker dan het naar boven bewegen dan heb je meer tegendruk komt volgen mijn omdat je daneen opwaartse beweging maakt en bij het naar omlaag duwen je meer je lichaamsgewichtkunt gebruiken.
          Zie filmpje die ik hiervan heb gemaakt:
          http://nl.tinypic.com/r/2e3qq7b/8

          http://nl.tinypic.com/r/4g5768/8
          Nu is mijn vraag is mijn achterste schokdemper nog goed als je bovenstaande filmpjes bekijkt ?
          En waar kan ik die rubber nog nieuw bestellen in Belgie of Nederland online ?
          Last edited by tommy_077; 19/07/2015, 17:40.

          Comment


          • #25
            AL die fotos van wielscheel zijn uwe auto. die 2 rubbers moet je dus hebben.

            als ik van u was, ik had allang 2 andere dempers besteld op mister-auto. dan had je al een week vroeger gedaan en wist je 100% zeker dat je dempers er een paar jaar tegen kunnen.
            nu heb je dit al een aantal keer gedemonteerd, immens veel tijd verloren, nog steeds geen zekerheid dat de dempers goed zijn.
            stel nu dat je die rubbers vind en ze vragen 5€/stuk. dan ben je al 10€ kwijt voor de 2. voor 23€ had je die compleet met demper. voor tzelfde zijn deze dempers binnen 6maand kapot en moet je ze alsnog vervangen. is de keuring op de hoogte van deze 'roestplek'? want dan gaan ze er extra naar kijken bij de volgende keuring.

            ik had ook gerammel bij de golf voorraan, heb 2-3maand terug volledige nieuwe dempers en toplagers besteld. zijn er gisteren onder gegaan. bij de linkse veerpoot (de eerste die ik demonteer) lijkt de demper goed te werken zoals die hoort. veel tegendruk. het toplager zelf was kapot en die zorgde voor het gerammel.
            ECHTER, als ik daarmee rijd en een snelheidsdrempel opga, dan vliegt men snuit bijna in de asfalt. ik moet heel die veerpoten toch demonteren voor enkel dat toplager te vervangen, kan ik evengoed direct de dempers mee vervangen. binnen 3maand moet die toch weer naar de keuring.
            toen ik dan bezig was met de rechtse veerpoot, zag ik dat die heel vettig was. toen ik het toplager demonteerde schoof de demper helemaal in. NIKS tegendruk meer. je krijgt de stang zelf amper nog omhoog (schiet vanzelf omlaag).
            men auto stuurt superstrak nu.

            t wil dus niet zeggen dat de demper nog goed is, omdat die met de hand nog veel tegendruk geeft. met die test kan je enkel zekerheid hebben als die al kapot is. net als bij mij: de rechtse veerpoot ben ik 100% zeker dat die stuk was, de linkse is nog een vraagteken. LIJKT goed...

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              AL die fotos van wielscheel zijn uwe auto. die 2 rubbers moet je dus hebben.

              als ik van u was, ik had allang 2 andere dempers besteld op mister-auto. dan had je al een week vroeger gedaan en wist je 100% zeker dat je dempers er een paar jaar tegen kunnen.
              nu heb je dit al een aantal keer gedemonteerd, immens veel tijd verloren, nog steeds geen zekerheid dat de dempers goed zijn.
              stel nu dat je die rubbers vind en ze vragen 5€/stuk. dan ben je al 10€ kwijt voor de 2. voor 23€ had je die compleet met demper. voor tzelfde zijn deze dempers binnen 6maand kapot en moet je ze alsnog vervangen. is de keuring op de hoogte van deze 'roestplek'? want dan gaan ze er extra naar kijken bij de volgende keuring.

              ik had ook gerammel bij de golf voorraan, heb 2-3maand terug volledige nieuwe dempers en toplagers besteld. zijn er gisteren onder gegaan. bij de linkse veerpoot (de eerste die ik demonteer) lijkt de demper goed te werken zoals die hoort. veel tegendruk. het toplager zelf was kapot en die zorgde voor het gerammel.
              ECHTER, als ik daarmee rijd en een snelheidsdrempel opga, dan vliegt men snuit bijna in de asfalt. ik moet heel die veerpoten toch demonteren voor enkel dat toplager te vervangen, kan ik evengoed direct de dempers mee vervangen. binnen 3maand moet die toch weer naar de keuring.
              toen ik dan bezig was met de rechtse veerpoot, zag ik dat die heel vettig was. toen ik het toplager demonteerde schoof de demper helemaal in. NIKS tegendruk meer. je krijgt de stang zelf amper nog omhoog (schiet vanzelf omlaag).
              men auto stuurt superstrak nu.

              t wil dus niet zeggen dat de demper nog goed is, omdat die met de hand nog veel tegendruk geeft. met die test kan je enkel zekerheid hebben als die al kapot is. net als bij mij: de rechtse veerpoot ben ik 100% zeker dat die stuk was, de linkse is nog een vraagteken. LIJKT goed...
              De autokeuring is niet op de hoogte van dit probleem auto is 6 maand geleden gekeurd geweest.
              Ik denk dat best andere schokdempers steek maar zie mijn vraag onderaan na mijn onderzoek vandaag.
              Eindelijk heb nog even de tijd om verder te kijken naar mijn wagen.
              Vandaag beide kanten los gedaan om te kijken als ik een nieuwe rubber zou kopen of deze wel past aan de kant waar de garage laswerken heeft gedaan.
              Uit onderstaande filmpje kan je zien dat de opening(diameter) aan de gelaste kant kleiner is dan de originele kant. http://nl.tinypic.com/r/20kb38w/8
              Met gevolg wanneer ik de originele rubber van originele kant demonteer van de schokdemper en deze monteer op de andere schokdemper van de gelaste kant dan zit de rubber niet in de opening zoals te zien op deze foto van de originele kant .
              Originele kant : http://i60.tinypic.com/sze836.jpg
              Onderaan aan de gelaste kant zit de rubber gelijk goed alleen komt de rubberboord niet in de
              opening zoals op de foto van de originele kant die hierboven staat.bij het terug demonteren ziet de rubber er nier vervormd uit..
              zie filmpje rubber onderkant gelaste kant : http://nl.tinypic.com/r/21b18yg/8
              Bij dit filmpje kan je zien dat de goede rubber niet door de opening komt van de gelaste kant:


              Mijn tweede vaststelling wanneer ik de schokdemper aan de originele kant waar nog niet aan gelast is indruk dus naar omlaag beweeg en ik laat deze los dan komt deze vanzelf naar omhoog naar boven.
              Doe ik dit bij de andere kant waar de laswerken zijn gebeurd dan blijft de schokdemper gewoon omlaag staan deze gaat niet vanzelf naar omhoog naar boven.
              Kan ik hieruit opmaken dat de schokdemper versleten is aan de gelaste kant omdat deze niet vanzelf naar omhoog gaat ?

              Ok als mijn schokdemper aan de gelaste kant versleten is dan zou ik achteraan beide schokdempers moeten vervangen.
              Maar dan stel ik me de vraag aan de gelaste kant zit bovenaan geen schoteltje.
              Zie foto originele kant en gelaste kant (kan zijn dat het schoteltje eronder gelast zit maar dat ben ik niet zeker).
              originele kant foto: http://i59.tinypic.com/snlb9x.jpg
              gelaste kant foto: http://i57.tinypic.com/33cb0uc.jpg

              Ik stel me de vraag als dat schoteltje ontbreekt bij de gelaste kant en de rubberboord komt ook niet door de opening(diameter) en ik monteer nieuwe schokdemper en ik ga naar de autokeuring gaan dan de schokdemper goedgekeurd zijn na de schokdempertest omdat er tussen beide schokdempers onderling maar zoveel procent verschil mag zijn ?

              Gaat door het ontbreken van het schoteltje aan de gelaste kant en de rubberboord die niet door de opening(diameter ) komt er geen verschil optreden tussen beide schokdempers bij het testen van de schokdempers ?

              Mijn wagen is een ASTRA F DIESEL 1.7 TD. Bouwjaar 97
              Zijn dit dan de juiste schokdempers voor achteraan:
              http://www.mister-auto.be/fl/schokde...L-B041073.html
              Last edited by tommy_077; 26/07/2015, 00:04.

              Comment


              • #27
                Waar zijn die lassers ?
                Dat gat zult ge moeten groter vijlen of met een doornboor op maat maken.
                Als een demper naar omhoog dan is het 1 met gas. Die beneden blijft is een gewone of een defecte gasgevulde.
                Volg toch maar de raad FordCapri, 2 nieuwe en vraag erbij of er nieuwe rubbers bij zitten. Dan heb je nog die eindstoters die in dat plastik zitten .Is meestal apart item.
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                Comment


                • #28
                  ik weet niet wat het originele probleem was voor er aan gelast werd, dus geen idee ook wat ze precies uitgespookt hebben.
                  volgens mij hebben ze een grote rondel gepakt die de diamater had van u schokdemper en die erop gelast (zie de rode I als dikte van de rondel).
                  de gele pijl duid het originele gat aan die groter lijkt. er zal niks anders opzitten dan deze rondel bij te vijlen of uit te boren tot die DE CORRECTE diameter heeft (dus ook niet te groot maken).

                  deze kant in ook al dikker dan de niet gelaste kant, in ieder geval ontbreekt er links dat schoteltje al waar u rubber in de kom blijft liggen bovenaan. of dit nodig is, weet ik niet direct (is dat schoteltje niet om het beschermkapje op te klikken???)

                  dat 1 demper omhoog gaat en 1 omlaag blijft staan duid in ieder geval op 2 dingen
                  -ene is kapot en de andere niet (=> vervangen van beide)
                  -ene is verschillend van de andere (=> vervangen van beide).

                  ik zou ze dus... vervangen. had ik al eens geen link doorgegeven van mister-auto met u dempers erop? als je modelnr overéénkomt, dan zouden dat dempers moeten zijn die passen.
                  het vervangen is peanuts (ken je al genoeg nu). onderaan 1 bout eruit, bovenaan moertje erop en de rubbers er overal tussen. zou dan enkel het gat nog open vijlen
                  Last edited by ; 26/07/2015, 08:31.

                  Comment


                  • #29
                    Wat een gebraggel
                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

                      deze kant in ook al dikker dan de niet gelaste kant, in ieder geval ontbreekt er links dat schoteltje al waar u rubber in de kom blijft liggen bovenaan. of dit nodig is, weet ik niet direct (is dat schoteltje niet om het beschermkapje op te klikken???)

                      ik zou ze dus... vervangen. had ik al eens geen link doorgegeven van mister-auto met u dempers erop? als je modelnr overéénkomt, dan zouden dat dempers moeten zijn die passen.
                      is dat schoteltje niet om het beschermkapje op te klikken???
                      Ik denk van niet het kapje zit er nog een stuk boven als
                      alles is vast gedraaid ( zie foto originele kant) ?

                      Ik heb eerder schrik doordat het schoteltje ontbreekt dat dit voor problemen zou kunnen zorgen voor de schokdempertest op de autokeuring dat er misschien procentueel een teveel verschil zou kunnen optreden tussen de twee schokdemper ook al zijn deze beide vernieuwd of zou dit geen probleem mogen geven ?




                      waar kan ik dat modelnr vinden ?
                      dit was de link die je reeds eens gepost had :
                      http://www.mister-auto.be/fl/schokdemper-achteras/bolk-bol-b041073_g900002_a999BOL-B041073.html
                      Mijn wagen is een ASTRA F DIESEL 1.7 TD. Bouwjaar 97

                      Comment


                      • #31
                        dat schoteltje mag geen problemen geven. aan de gelaste kant zit een dikke rondel die de ruimte van dat schoteltje inneemt.
                        moest het nog een verschil zijn, dan zou langs de ene kant uw moer een paar mm dieper zitten dan de andere. voor de schokdemper maakt het dus niks uit.

                        ik zie op u foto het beschermkapje toch niet...

                        heb ff een foto genomen van mijn golf waar zo een kapje op zit

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          dat schoteltje mag geen problemen geven. aan de gelaste kant zit een dikke rondel die de ruimte van dat schoteltje inneemt.
                          moest het nog een verschil zijn, dan zou langs de ene kant uw moer een paar mm dieper zitten dan de andere. voor de schokdemper maakt het dus niks uit.

                          ik zie op u foto het beschermkapje toch niet...
                          Hallo fcapri ,
                          A je bedoelde dat zwart kapje nee heeft ook geen probleem zit er mooie op.
                          Als het ontbreken van dat schoteltje geen afwijkende meetwaarden geeft bij de schokdempertest bij de autokeuring dan is dat inderdaad geen probleem.
                          Welk model wagen heb ik ?
                          Mijn wagen is een ASTRA DIESEL 1.7 TD. Bouwjaar 97 ik denk een F model.
                          Ik zou dit juist willen weten om onderdelen te kunnen bestellen ook heb ik hiervoor
                          een modelnummer nodig waar kan ik dit vinden ?
                          Wat zijn Referentiesautofabrikant ( OEM-nummers ) en hoe weet ik welk OEM-nummers ik heb bij mijn wagen ?

                          Foto’swagen:





                          Last edited by tommy_077; 29/07/2015, 14:11.

                          Comment


                          • #33
                            Daarse, ene van bij Houttequiet.
                            Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                            Current:
                            1987 Mercedes-Benz W124 200D
                            1979 Mercedes-Benz W123 280E
                            1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                            Ex:
                            1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                            1976 Mercedes-Benz W123 250
                            1987 Mercedes-Benz W124 230E

                            1979 Mercedes-Benz W123 300d
                            1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                            1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                            1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                            2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                            1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                            1980 Mercedes-Benz W123 280
                            1989 Mercedes-Benz W124 230E

                            Comment

                            Working...
                            X