Ik heb een heel stom maar lastig probleem.
Ik rijd nu ongeveer 2 jaar met de wagen, en heb altijd vanaf het begin ontkoppelt met mijn hiel stabiel op de mat van de wagen. Zo heb je stevigheid en stabiliteit en grote controle over de ontkoppelingspedaal.
Mijn eerste wagen was een Vw polo naft, de wagen daarna een vectra C GTS diesel en nu heb ik sinds kort een BMW 116i (naft uiteraard).
Het probleem is dus dat de BMW de eerste wagen is waarbij dat hiel-ontkoppelen blijkbaar niet macheert. Ik had vanaf het begin meteen het gevoel dat de koppeling best hoog pakt en ik dus de pedaal vrij hoog moet laten komen om te kunnen ontkoppelen. Ik dacht meteen dat er iets met de koppeling was maar ik heb meerdere mensen laten rijden en iedereen zegt dat deze gewoon normaal pakt en dat ik gewoon een rare manier van ontkoppelen heb.
Zijn er hier nog mensen dat dit probleem ooit ervaren hebben? Tot hier toe kan ik me nog behelpen en nipt de pedaal ver genoeg omhoog laten komen zonder mijn voet los te laten van de mat, maar dit rijdt ENORM oncomfortabel omdat mijn voet in een heel lastige houding komt dan. Vaak schok ik nog bij het vertrekken omdat dit zo lastig is.
Mensen dat dit ook hebben ervaren, wat doen jullie er aan? Went dit? Of moet ik mezelf nu echt opnieuw leren ontkoppelen, dit maal met een zwevende voet ipv tegen de mat leunende voet? Het voelt echt heel onnatuurlijk voor me omdat ik gewoon dat stabiele gevoel gewoon ben en nu zou ik plots mijn hele been bijna moeten gaan opheffen om de pedaal met 'zwevende' voet omhoog te laten komen.
Voor veel mensen zal het heel raar en dom klinken maar ik heb er last mee dus hopelijk ben ik niet de enige en wie weet heeft er hier iemand goede raad / tips ...
Het is zelfs zo lastig dat ik na een halfuurtje in druk verkeer al last krijg van mijn voet. De bmw wordt binnenkort weer verkocht om dan een golf 5 te kopen, en ik hoop nu stiekem al dat deze weer een pedaal heeft waar ik met hiel op de mat kan ontkoppelen.
Thanks!!
Ik rijd nu ongeveer 2 jaar met de wagen, en heb altijd vanaf het begin ontkoppelt met mijn hiel stabiel op de mat van de wagen. Zo heb je stevigheid en stabiliteit en grote controle over de ontkoppelingspedaal.
Mijn eerste wagen was een Vw polo naft, de wagen daarna een vectra C GTS diesel en nu heb ik sinds kort een BMW 116i (naft uiteraard).
Het probleem is dus dat de BMW de eerste wagen is waarbij dat hiel-ontkoppelen blijkbaar niet macheert. Ik had vanaf het begin meteen het gevoel dat de koppeling best hoog pakt en ik dus de pedaal vrij hoog moet laten komen om te kunnen ontkoppelen. Ik dacht meteen dat er iets met de koppeling was maar ik heb meerdere mensen laten rijden en iedereen zegt dat deze gewoon normaal pakt en dat ik gewoon een rare manier van ontkoppelen heb.
Zijn er hier nog mensen dat dit probleem ooit ervaren hebben? Tot hier toe kan ik me nog behelpen en nipt de pedaal ver genoeg omhoog laten komen zonder mijn voet los te laten van de mat, maar dit rijdt ENORM oncomfortabel omdat mijn voet in een heel lastige houding komt dan. Vaak schok ik nog bij het vertrekken omdat dit zo lastig is.
Mensen dat dit ook hebben ervaren, wat doen jullie er aan? Went dit? Of moet ik mezelf nu echt opnieuw leren ontkoppelen, dit maal met een zwevende voet ipv tegen de mat leunende voet? Het voelt echt heel onnatuurlijk voor me omdat ik gewoon dat stabiele gevoel gewoon ben en nu zou ik plots mijn hele been bijna moeten gaan opheffen om de pedaal met 'zwevende' voet omhoog te laten komen.
Voor veel mensen zal het heel raar en dom klinken maar ik heb er last mee dus hopelijk ben ik niet de enige en wie weet heeft er hier iemand goede raad / tips ...
Het is zelfs zo lastig dat ik na een halfuurtje in druk verkeer al last krijg van mijn voet. De bmw wordt binnenkort weer verkocht om dan een golf 5 te kopen, en ik hoop nu stiekem al dat deze weer een pedaal heeft waar ik met hiel op de mat kan ontkoppelen.
Thanks!!
Comment