Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia melding dringend service onderhoud resetten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel Insignia melding dringend service onderhoud resetten

Hoe kan ik de melding"dringende service onderhoud"op mijn Opel Insignia resetten?
    Ik weet dat dit kan door een opeenvolging van indrukken gas,rem pedaal en resetknop maar weet niet hoe precies.
    Iemand enig idee hoe dit juist moet?

Gewoon goegelen?
    Dacht zelfs dat je dat gewoon in de menu's kon, maar ben niet zeker.
    Zijn tientallen filmpjes en links te vinden...

http://www.launchtech.co.uk/common-procedure-pdf/Vauxhall-Opel%20Insignia%20-%20SLR.pdf

Comment

In het menu ging dit niet hoor.
      Toch niet bij het 2009 model.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
        In het menu ging dit niet hoor.
        Toch niet bij het 2009 model.
        Kan zijn ze, ik dacht dat ik dat Namaz had zien resetten bij de zijne. Is natuurlijk wat recenter.

Comment

Bij de Astra kan je dat idd resetten in de BC.

Comment

Kan zijn dat je al te lang rond rijd met de onderhoudsinterval die verlopen is, dan krijg je na een tijd de melding ''dringend service nodig'' terwijl dat voorheen ''service nodig'' oid is.
            Nu zal hij een fout aangemaakt hebben en zal de fout eerst moeten verwijderd worden met de computer.

Normaal kan je 'm manueel resetten door 1 keer op de menu knop te drukken en dan naar het oliepercentage te gaan, dan gewoon blijven drukken op de set knop tot je een toon hoort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
              Kan zijn dat je al te lang rond rijd met de onderhoudsinterval die verlopen is, dan krijg je na een tijd de melding ''dringend service nodig'' terwijl dat voorheen ''service nodig'' oid is.
              Nu zal hij een fout aangemaakt hebben en zal de fout eerst moeten verwijderd worden met de computer.

Normaal kan je 'm manueel resetten door 1 keer op de menu knop te drukken en dan naar het oliepercentage te gaan, dan gewoon blijven drukken op de set knop tot je een toon hoort.
              Inderdaad, normaal.
              Dat werkte dus niet hé. 😀
              den borre

Int3x0r

Comment

Inderdaad, normaal.
                Dat werkte dus niet hé. 
                Veel mensen weten zelf niet dat er nog een menu is om die oliepercentage te bekijken, en aangezien de topicstarter al begon met de rem & koppelingspedaal in te drukken denk ik niet dat hij de juiste handeling onder de knie heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
                  Veel mensen weten zelf niet dat er nog een menu is om die oliepercentage te bekijken, en aangezien de topicstarter al begon met de rem & koppelingspedaal in te drukken denk ik niet dat hij de juiste handeling onder de knie heeft.
                  Inderdaad,
                  Je hebt mij even luidop aan het lachen gebracht. 😀
                  den borre

Int3x0r

Comment

Inderdaad,
                    Je hebt mij even luidop aan het lachen gebracht. 
                    Geen dank.

Comment

Olie percentage resetten lukt mij ook via het menu hoor.Ik vervang altijd zelf motorolie en filters.Olie reset doe ik dus altijd via menu.
                      Het is de melding "dringend service onderhoud voertuig",bij starten wagen die moet verwijderd worden.

Comment

Dan is er meer aan de hand, uitlezen.

Comment

Computer is uitgelezen door plaatselijke garagist.Geen fouten gevonden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970 Bekijk Berichten
                            Computer is uitgelezen door plaatselijke garagist.Geen fouten gevonden!
                            Dat is ook zoiets.
                            De koffer ging niet open en de radio werkte niet.
                            Uitlezen en ........geen fouten gevonden.
                            den borre

Int3x0r

Comment

batterij afkoppelen om op die manier een complete reset te krijgen van de boordcomputer?

met canbus systeem wel doen op de juiste manier natuurlijk
                              www.peugeotforum.be

Comment

Bij opel laten uitlezen? Zelfde voorgehad en gloeibougie kapot.

Comment

Naar die dieven van Opel ga ik na de garantieperiode nooit meer terug.Mijn plaatselijke garagist kan dit evengoed en is veel goedkoper.
                                  Batterij is afgekoppeld geweest omdat ik die heb moeten vervangen.Heeft het na 6 jaar begeven.Melding bleef.
                                  Misschien toch nog eens laten uitlezen bij iemand anders dan!Je weet mar nooit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    batterij afkoppelen om op die manier een complete reset te krijgen van de boordcomputer?
                                    Helpt bij vrijwel geen enkele auto. Heb ik al veel geprobeerd. Anders zou het leuk zijn he, moet je niet meer naar de garagist als er iets is.

Comment

het helpt wel foutboodschappen te verwijderen die niet meer van tel zijn en die via diagnosecomputer anders gewist worden

als het terugkomt na reset van de bsi, is er een probleem dat correct wordt weergegeven
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                      X