Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
onderhoudskosten doen of andere auto?
Collapse
X
-
Aangezien ik een bedrijfswagen krijg, gaat de Opel toch de deur uit. De kosten om hem weer in orde te zetten ga ik er bij verkoop nooit uit halen, dus ik hoop er mee te kunnen rijden tot ik de nieuwe heb en hem dan gewoon voor export weg te doen. Op meer dan 500 euro zal ik niet moeten hopen, denk ik.
Nu is er deze morgen een extra probleem opgedoken. Net een rit van 170 km achter de rug, en het viel mij op dat de de temperatuur niet meer boven de 85 graden komt, terwijl die anders steeds mooi op 90 staat. Thermostaat heeft het waarschijnlijk begeven, dus.
Kan het kwaad hier nog een maand of twee mee door te rijden?
Comment
-
Kwaad kan dat niet, je gaat alleen wat extra motorslijtage krijgen omdat de motor minder snel op temperatuur komt, en wat extra verbruik...Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk BerichtenMijn andere auto is een Skoda Octavia uit 2007 met intussen 210.000 km op de teller en die rijdt nog als een nieuwe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk BerichtenAangezien ik een bedrijfswagen krijg, gaat de Opel toch de deur uit. De kosten om hem weer in orde te zetten ga ik er bij verkoop nooit uit halen, dus ik hoop er mee te kunnen rijden tot ik de nieuwe heb en hem dan gewoon voor export weg te doen. Op meer dan 500 euro zal ik niet moeten hopen, denk ik.
Nu is er deze morgen een extra probleem opgedoken. Net een rit van 170 km achter de rug, en het viel mij op dat de de temperatuur niet meer boven de 85 graden komt, terwijl die anders steeds mooi op 90 staat. Thermostaat heeft het waarschijnlijk begeven, dus.
- 87-88°C als ik normaal rondrijd en op autosnelweg max 90 doe.
- 89-92°C als ik vlot doortrek of 120-125km/h rijd op autosnelweg
- >95°C als ik als een gek optrek tot het rood, zijn max snelheid probeer te halen of in de file rijd
met dit weer zal die bij vlot doortrekken bv rond 88-90°C zitten ipv 89-92 bij warmer weer.
ik zou me daar nu niet teveel zorgen over maken, is nog altijd een normale waarde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk BerichtenAangezien ik een bedrijfswagen krijg, gaat de Opel toch de deur uit. De kosten om hem weer in orde te zetten ga ik er bij verkoop nooit uit halen, dus ik hoop er mee te kunnen rijden tot ik de nieuwe heb en hem dan gewoon voor export weg te doen. Op meer dan 500 euro zal ik niet moeten hopen, denk ik.
Nog 975 euro voor gekregen (met zwaar onderhandelen). Best tevreden dus.
Comment
Comment