Hoi,
Mijn Opel Meriva, die ik uitsluitend gebruik voor verplaatsingen van/naar en voor het werk, is bijna aan een groot onderhoud toe.
Nu beginnen er de laatste weken allerlei probleempjes de kop op te steken, en ben ik toch aan het twijfelen om hem weg te doen voor export i.p.v. de kosten van het onderhoud te doen.
De auto wordt enkel gebruikt voor het werk, en ik had hem eigenlijk nog graag minstens een jaar langer gebruikt om zo wat van mijn kilometervergoeding opzij te kunnen zetten om een nieuwe te kopen.
Ik begin echter te vrezen voor de kosten van het onderhoud.
Buiten het standaard groot onderhoud zijn er volgende mankementen:
- De laatste tijd schakelt de auto stroef naar een hogere versnelling. Naar een lagere versnelling gaat probleemloos, maar bij opschakelen wil hij maar moeilijk in de versnelling.
- Bij koud starten draait de motor zeer onregelmatig, met schommelend toerental. Na enkele meters rijden is dit verdwenen.
- Piepend geluid bij vertrekken. Distributieriem versleten?
- De voorbanden (185/15) zijn dringend aan vervanging toe.
Het is een Opel Meriva 1.7 diesel uit 2005, met 220.000 km op de teller.
De reden waarom ik hem niet graag weg doe is omdat ik er de laatste jaren vrij veel kosten aan heb gedaan (alternator, remschijven, oliepomp,...) en ik hem graag volledig wil oprijden zodat dit niet verloren was.
Wat denken jullie, hoe duur gaat het worden om hem weer acceptabel te krijgen?
Mijn Opel Meriva, die ik uitsluitend gebruik voor verplaatsingen van/naar en voor het werk, is bijna aan een groot onderhoud toe.
Nu beginnen er de laatste weken allerlei probleempjes de kop op te steken, en ben ik toch aan het twijfelen om hem weg te doen voor export i.p.v. de kosten van het onderhoud te doen.
De auto wordt enkel gebruikt voor het werk, en ik had hem eigenlijk nog graag minstens een jaar langer gebruikt om zo wat van mijn kilometervergoeding opzij te kunnen zetten om een nieuwe te kopen.
Ik begin echter te vrezen voor de kosten van het onderhoud.
Buiten het standaard groot onderhoud zijn er volgende mankementen:
- De laatste tijd schakelt de auto stroef naar een hogere versnelling. Naar een lagere versnelling gaat probleemloos, maar bij opschakelen wil hij maar moeilijk in de versnelling.
- Bij koud starten draait de motor zeer onregelmatig, met schommelend toerental. Na enkele meters rijden is dit verdwenen.
- Piepend geluid bij vertrekken. Distributieriem versleten?
- De voorbanden (185/15) zijn dringend aan vervanging toe.
Het is een Opel Meriva 1.7 diesel uit 2005, met 220.000 km op de teller.
De reden waarom ik hem niet graag weg doe is omdat ik er de laatste jaren vrij veel kosten aan heb gedaan (alternator, remschijven, oliepomp,...) en ik hem graag volledig wil oprijden zodat dit niet verloren was.
Wat denken jullie, hoe duur gaat het worden om hem weer acceptabel te krijgen?
Comment