Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onderhoudskosten doen of andere auto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Koop een nieuwe dat is goed voor de economie.
    Maar slecht voor het milieu....
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • #22
      Aangezien ik een bedrijfswagen krijg, gaat de Opel toch de deur uit. De kosten om hem weer in orde te zetten ga ik er bij verkoop nooit uit halen, dus ik hoop er mee te kunnen rijden tot ik de nieuwe heb en hem dan gewoon voor export weg te doen. Op meer dan 500 euro zal ik niet moeten hopen, denk ik.
      Nu is er deze morgen een extra probleem opgedoken. Net een rit van 170 km achter de rug, en het viel mij op dat de de temperatuur niet meer boven de 85 graden komt, terwijl die anders steeds mooi op 90 staat. Thermostaat heeft het waarschijnlijk begeven, dus.
      Kan het kwaad hier nog een maand of twee mee door te rijden?

      Comment


      • #23
        Kwaad kan dat niet, je gaat alleen wat extra motorslijtage krijgen omdat de motor minder snel op temperatuur komt, en wat extra verbruik...
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk Berichten
          Mijn andere auto is een Skoda Octavia uit 2007 met intussen 210.000 km op de teller en die rijdt nog als een nieuwe.
          Hier thuis ook, de eerste Octavia heeft zo'n 11 jaar meegegaan zonder ook maar 1 defect. Nu een Superb in de plaats gekocht, en die gaat ook al enkele jaren probleemloos mee.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk Berichten
            Aangezien ik een bedrijfswagen krijg, gaat de Opel toch de deur uit. De kosten om hem weer in orde te zetten ga ik er bij verkoop nooit uit halen, dus ik hoop er mee te kunnen rijden tot ik de nieuwe heb en hem dan gewoon voor export weg te doen. Op meer dan 500 euro zal ik niet moeten hopen, denk ik.
            Nu is er deze morgen een extra probleem opgedoken. Net een rit van 170 km achter de rug, en het viel mij op dat de de temperatuur niet meer boven de 85 graden komt, terwijl die anders steeds mooi op 90 staat. Thermostaat heeft het waarschijnlijk begeven, dus.
            Kan het kwaad hier nog een maand of twee mee door te rijden?
            vergeet ook niet dat het nu een pak kouder is. mijn motor zit tussen de 87 en 100°C.
            - 87-88°C als ik normaal rondrijd en op autosnelweg max 90 doe.
            - 89-92°C als ik vlot doortrek of 120-125km/h rijd op autosnelweg
            - >95°C als ik als een gek optrek tot het rood, zijn max snelheid probeer te halen of in de file rijd
            met dit weer zal die bij vlot doortrekken bv rond 88-90°C zitten ipv 89-92 bij warmer weer.

            ik zou me daar nu niet teveel zorgen over maken, is nog altijd een normale waarde

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door W.B. Bekijk Berichten
              Aangezien ik een bedrijfswagen krijg, gaat de Opel toch de deur uit. De kosten om hem weer in orde te zetten ga ik er bij verkoop nooit uit halen, dus ik hoop er mee te kunnen rijden tot ik de nieuwe heb en hem dan gewoon voor export weg te doen. Op meer dan 500 euro zal ik niet moeten hopen, denk ik.
              Nu is er deze morgen een extra probleem opgedoken. Net een rit van 170 km achter de rug, en het viel mij op dat de de temperatuur niet meer boven de 85 graden komt, terwijl die anders steeds mooi op 90 staat. Thermostaat heeft het waarschijnlijk begeven, dus.
              Kan het kwaad hier nog een maand of twee mee door te rijden?
              Gisteren verkocht voor export.
              Nog 975 euro voor gekregen (met zwaar onderhandelen). Best tevreden dus.

              Comment

              Working...
              X