Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Corsa .. Tikkend geluid , stilgevallen en niet meer willen starten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel Corsa .. Tikkend geluid , stilgevallen en niet meer willen starten

Hallo Iedereen.
    Ik ben een echte noob als het op auto techniek aankomt.
    Gisteren ben ik met mijn corsa in panne gevallen. Weer al iets stuk vrees ik. De auto heeft me ondertussen al meer gekost dan wat hij waard is ziende dat het een auto van 10 jaar oud is...
    Daarom vraag ik het eens aan jullie voor ik hem naar de garage laat slepen.

Ik was aan het rijden en plots begon het lichtje van de airbag te pinken. De motor viel uit en er was een ratelend geluid. Starten deed hij niet meer enkel tikken als ik het probeerde. De klok stond op 00.00u alle lichtjes pinkten even en gedaan. Motorcap open , hij geurde wel wat alsof er iets verbrand was , maar niets te zien.
    Servo afgesprongen , zwaar sturen.
    Contact op = 'Tik tik tik tik tik' geluidje..
    Wat kan het zijn ? Hoeveel zou het kosten ?
    Onlangs dieselpomp vervangen want die lekte als een kapotte koffiepot. (2 maand geleden ongeveer). 400€ kwijt
    Onderhoud en kleine prullaria laten maken : 300€ kwijt
    Auto heeft 112000km..
    Hopelijk hebben jullie een idee. Ik denk ofwel de batterij of de starter misschien.. Maar die kosten gaan dan ook weer lekker oplopen. Dan verkoop ik hem liever dan er nog geld in te investeren..
    Gelukkig net een nieuwe auto gekocht dus maar een weekje zonder vervoer.

Tikkend geluid is inderdaad normaal gezien de starter, maar kan ook de batterij zijn die plat is.

Ik zou me niet nu al grote zorgen maken, als het dat is, is het normaal geen al té grote kost.

Comment

Kapotte alternator (werkt het controle lampje van de batterij nog?). Mij Astra F cabrio deed net hetzelfde maar die deed zelfs geen tik tik tik meer. Mijn controlelampje van de batterij was blijkbaar kapot waardoor ik de defecte alternator niet had opgemerkt. Ik heb een splinternieuwe alternator besteld op mister-auto voor 60€. Ding rijdt weer als vaneigens nu
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Batterij / alternator inderdaad.
        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
        Current:
        1987 Mercedes-Benz W124 200D
        1979 Mercedes-Benz W123 280E
        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
        Ex:
        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
        1976 Mercedes-Benz W123 250
        1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
        1980 Mercedes-Benz W123 280
        1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

ik zou dat weekje te voet doen

Comment

De auto, een wegwerpproduct helaas..

Comment

Een Opel, je hebt al meer kosten gedaan dat hij waard is en nu terug problemen. Er is maar 1 oplossing, de press in dat ding, kunnen ze er iets nuttigs van maken.

Comment

Opel en alternators, 't zijn geen beste maatjes.

'k Hoop dat het intussen verbeterd is.

Comment

ik heb ooit eens een opel gehad en die is om onverklaarbare reden in brand gevlogen. doodskisten zijn dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichten
                    ik heb ooit eens een opel gehad en die is om onverklaarbare reden in brand gevlogen. doodskisten zijn dat.
                    Lol hier ook ,en een kennis van mij de zijne ook.
                    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                      Lol hier ook ,en een kennis van mij de zijne ook.
                      dan kan het al geen toeval meer zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                        Opel en alternators, 't zijn geen beste maatjes.

'k Hoop dat het intussen verbeterd is.
                        Zet waterpompen ook maar bij dat lijstje
                        2012 Opel Astra ST Ecoflex
                        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                          Zet waterpompen ook maar bij dat lijstje
                          Amai nog niet...

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

aangezien de klok weggevallen is, heeft die een energiepanne.
                            dus ik verdenk dat de dynamo het niet meer doet (daarom heb ik ook in elke auto altijd een voltmeter ingebouwd zitten). tijdens het rijden heeft dit de accu volledig leeggetrokken tot een punt waarbij de spanning te laag was.
                            de airbags geven een fout (vallen uit), ECU valt uit waardoor de motor stilvalt, ...

starten met een lege accu gaat niet meer. als ik van u was, zou ik een verlengkabel naar de auto leggen en een acculader erop (als het al niet te laat is, want lood batterijen mogen NIET volledig leeg gaan).
                            dan eens met de voltmeter na een tijdje gaan kijken. als de accu boven de 12.5V zit, proberen starten en kijk of de dynamo het nog doet (minstens 13.8V moet je hebben).
                            als die het niet doet, heb je met een beetje geluk gewoon versleten kooltjes in de dynamo (kost je 10-15€ en 2vijsjes om te vervangen).

als je naar de garage gaat, heb je waarschijnlijk nieuwe accu aan u been (80€), gereviseerde dynamo (75€) en werkuren (50€ voor 1uurtje als het ne goeie garagist is, zoniet komen er nog wat uren bij). reken maar 200€ dus.

dan heb je tenminste voor deze week nog een rijdende auto indien nodig en kan je die ook nog wegbrengen voor overname; of laten ophalen door een koper

Comment

weer een opel gekocht?
                              indien ja mijn oprechte deelneming
                              Z4 M40i

Comment

Working...
                              X