Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto trekt pas vanaf 3000 toeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto trekt pas vanaf 3000 toeren

Hallo,

Ik heb gisteren een occasie Fiat Punto 1.3 Diesel van 2003 gekocht en ik heb het volgende probleem.
    Als ik vol gas geef, al is het in de eerste, tweede, derde, vierde of vijfde versnelling, trekt hij pas vanaf 3000 toeren goed door.
    Tot 3000 toeren heeft hij precies geen vermogen.

Zou iemand kunnen helpen aub?
    Groetjes

is dat met variabele turbo?
    www.peugeotforum.be

Comment

Geen testrit gedaan?

Comment

turbo die pas inkicked vanaf 3000rpm. op t werk hebben we zo een combo met t zelfde probleem. zit je hele tijd volgas te geven en trekt niet op, tot je 2900rpm passeerd en dan schiet die er vandoor

Comment

Dat kan vanalles zijn. Turbo schoepen die vast zitten , valse lucht..........

Waarom koop je een wagen die niet inorde is als je er geen bal van kent.
          Last edited by ; 24/08/2015, 20:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Geen testrit gedaan?
            blijkbaar niet
            Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Dat kan vanalles zijn. Turbo schoepen die vast zitten , valse lucht..........

Waarom koop je een wagen die niet inorde is als je er geen bal van kent.
              Ik ken er wel een bal van, meedere ballen zelfs, maar voor die prijs had ik het er gewoon voorover.
              Hij heeft enkel dat probleem, ik dacht eerst ook aan turbo of valse lucht...
              Iemand nog andere suggesties?

Comment

OBD aanhangen en ritje loggen.

Het kan nooit kwaad uw inlaattraject te controleren op boostleaks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Midia19 Bekijk Berichten
                  Ik ken er wel een bal van, meedere ballen zelfs, maar voor die prijs had ik het er gewoon voorover.
                  Hij heeft enkel dat probleem, ik dacht eerst ook aan turbo of valse lucht...
                  Iemand nog andere suggesties?
                  Heb je dat al na gekeken waarschijnlijk niet . Ik zal u een goede tip geven . Laat dat spel bij de dealer uitlezen aangezien je er niets van kent . Anders zat je hier waarschijnlijk ook niet...

Comment

luchtmassameter stuk?

vb foto zit in de inlaatbuis
                    Bijgevoegde Bestanden
                    Z4 M40i

Comment

Ik gok ook op luchtmassameter.

Comment

pas maar op dat de turbo geen olie gaat aanzuigen, er zijn er al voor minder in de brand gevlogen.

Comment

Onder 3500 steekt 50pk mij voorbij eenmaal erboven vlieg ik alles voorbij.
                          Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Heb je dat al na gekeken waarschijnlijk niet . Ik zal u een goede tip geven . Laat dat spel bij de dealer uitlezen aangezien je er niets van kent . Anders zat je hier waarschijnlijk ook niet...
                            Heb ik gedaan, er stonden geen fouten in, dus volgende week even bij de dealer achterlaten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                              luchtmassameter stuk?

vb foto zit in de inlaatbuis
                              Ja, het is inderdaad de luchtmassameter die stuk is.
                              Moet ik dat ding dat op de foto staat gewoon volledig vervangen?

Comment

Ja, en als die wat bereikbaar is, is dat niet echt moeilijk.

Comment

Working...
                                X