Mededeling

Collapse
No announcement yet.

luchtvering vs stalen veren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    het zwalpen ligt eerder aan de schokdemper dan aan de luchtvering. De demper moet de beweging afremmen en als die dat niet goed doet krijg je dat effect.

    Jammer dat het aftermarket niet mag in belgië, anders stond het er bij mij al lang op.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #22
      kan me wel ergens vinden in logic zijn uitleg anders, ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die het eerder negatiever ervaren dan positief

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Ik heb het ervaren op de A6.
        Toen ik mijn A6 had, was ik een beetje teleurgesteld in de standaard ophanging, op papier leek mij de luchtvering beter aangezien die ongetwijfeld comfortabeler ging zijn... 'k had een beetje spijt dat ik die optie niet genomen had. Maar pas later, toen ik op zoek ging naar een nieuwe auto, heb ik de luchtvering getest (op een 3.0BiTDI).
        Het idee dat het comfortabeler is, is echt wel een feit, het rijdt lekker zacht en "luchtig"
        Maar ik rijd ook wel sportief, toen was ik teleurgesteld dat zo'n luchtophanging -in z'n strafste stand- de koets niet strak kan houden.
        Het zwalpen (voor/achter - links/rechts) blijft erin zitten...
        Zelfs betwistbaar of je dat comfortabeler vind, ik vond het erg vervelend.

        Als je 'n "Jekyll and Hyde" - automobiel zoekt, eentje waarmee je graag sportief rijd maar ook eens rustig, dan kan je luchtvering best mijden IMHO.
        Als je gaat voor comfort, in de algemene betekenis, dan is het wél een geweldige optie.
        De BiT is inderdaad niet zo strak in zijn allerlaagste stand dan een gewone A6 met sportophanging. Kan ook niet want deze laatste weegt dan ook 235kg lichter dan een Bi en dat voel je vooral op de neus in het wat betere bochtenwerk. Toch vind ik voor het dagdagelijkse gebruik het een schitterende "standaard-optie".
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #24
          Ik heb dit gehad op mijn E39 touring en ik vond het geen meerwaarde tov mijn andere E39 die het niet had. Ik heb een gescheurde luchtbalg gehad en dat kost wel wat geld om te vervangen.
          The shark is BACK! BMW 635csi

          BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017


          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            het zwalpen ligt eerder aan de schokdemper dan aan de luchtvering. De demper moet de beweging afremmen en als die dat niet goed doet krijg je dat effect.
            Dat is een manier om het te bekijken, maar de beweging had in eerste instantie niet zo groot mogen zijn, dat lijkt mij het voornaamste issue bij sportief gebruik.

            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            De BiT is inderdaad niet zo strak in zijn allerlaagste stand dan een gewone A6 met sportophanging. Kan ook niet want deze laatste weegt dan ook 235kg lichter dan een Bi en dat voel je vooral op de neus in het wat betere bochtenwerk. Toch vind ik voor het dagdagelijkse gebruik het een schitterende "standaard-optie".
            Ik ken het verschil niet tussen een BiT en een Bi
            Met BiTDI bedoelde ik gewoon de dikste twinscroll 3.0 turbo diesel.

            Ik wou het maar ietwat nuanceren, want het is geen alleskunner... zoals zoveel van die adaptieve spullen.
            Idem met de adaptieve ophanging die ik nu heb (vergelijkbaar met 'magnetic ride' van Audi denk ik)...
            Ook al heb je de keuze uit comfort tot sport+, je moet zelf de extremen gaan opzoeken, beetje Parijs-Roubaix of de Nurburgring gaan doen, om de verschillen tussen comfort en sport+ pas echt in de verf te kunnen zetten. Waarmee ik maar bedoel dat de onderlinge verschillen beperkt zijn.

            Waar de ene dan neigt naar hard, neigt de luchtophanging op de A6 naar zacht, het is een comfort-opie.
            Een Tesla met luchtvering is bijvoorbeeld veel strakker afgeveerd.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
              Ik heb dit gehad op mijn E39 touring en ik vond het geen meerwaarde tov mijn andere E39 die het niet had. Ik heb een gescheurde luchtbalg gehad en dat kost wel wat geld om te vervangen.
              nou moet je een automatische niveauregeling van een break niet gaan vergelijken met de luchtvering als comfort-item

              Comment

              Working...
              X