Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BMW beperkt vermogen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe BMW beperkt vermogen?

Vorige week een testrit gedaan met een BMW 420d cabrio met 190pk. Die had ongeveer 1000km op de teller staan. Ik vond het vermogen heel gelijkaardig als mijn huidige BMW 318d touring met 136pk wat mij absoluut verbaasde! Van 0-100 was even snel, terwijl die op papier een pak sneller zou moeten zijn.

Nu is er een collega met een 420d gran coupé (163pk) die zei dat hij de indruk had dat de motor niet al zijn paarden vrijgeeft de eerste 1500 of 2000 km. Weet iemand of dit al dan niet klopt?

Oorspronkelijk geplaatst door HappyDuck Bekijk Berichten
    Vorige week een testrit gedaan met een BMW 420d cabrio met 190pk. Die had ongeveer 1000km op de teller staan. Ik vond het vermogen heel gelijkaardig als mijn huidige BMW 318d touring met 136pk wat mij absoluut verbaasde! Van 0-100 was even snel, terwijl die op papier een pak sneller zou moeten zijn.

Nu is er een collega met een 420d gran coupé (163pk) die zei dat hij de indruk had dat de motor niet al zijn paarden vrijgeeft de eerste 1500 of 2000 km. Weet iemand of dit al dan niet klopt?
    is je touring een e91 of reeds de f31 ?
    ben je eerste eigenaar van je 318? Kan een tuning hebben...
    ik ben van een e46 naar een e90 gegaan en van 150 naar 184pk en de punch was er ook uit maar wel.stukken sneller en zuiniger...
    die 190pk is heel lineair...
    Last edited by ; 28/08/2015, 16:31.

Comment

F31 van 2013, leasingwagen, dus geen tuning

Comment

een week of 3 geleden met een X4 2.0D gereden , met sportknop , voelde echt niet als 190(?) pk aan .
        TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Het is niet omdat het zo niet aanvoelt dat de pk's er niet zijn. Kan heel gerust zijn omdat de motor nog niet ingereden is.

Comment

Bij het uitkomen 420D cabrio gaan testen (automaat) en we waren met 320D Cabrio (E93) manueel. Deze voelde zeker niet vlugger aan dan de E93 , eerder even vlug.
            Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
            www.musclecarrent.be

Comment

Een 30d voelt ook niet snel aan maar gaat snel op de teller .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                is je touring een e91 of reeds de f31 ?
                ben je eerste eigenaar van je 318? Kan een tuning hebben...
                ik ben van een e46 naar een e90 gegaan en van 150 naar 184pk en de punch was er ook uit maar wel.stukken sneller en zuiniger...
                die 190pk is heel lineair...
                Door het zeer lineare karakter voelen deze motoren niet snel aan maar schijnt bedriegt!!!
                Een F3x 20d met ZF-automaat is onder 8 sec aan de 100 km/h. En dat is zeer vlot !
                Greetz,
                Canonball

Comment

Niet vergeten dat die wagen standaard leeg 1800kg weegt.(met automaat) Doe daar wat opties bij en ge komt gemakkelijk aan 1900kg. Is toch al een heel gewicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fille001 Bekijk Berichten
                    Bij het uitkomen 420D cabrio gaan testen (automaat) en we waren met 320D Cabrio (E93) manueel. Deze voelde zeker niet vlugger aan dan de E93 , eerder even vlug.
                    Dus 184pk versus 190pk. Is toch normaal...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Niet vergeten dat die wagen standaard leeg 1800kg weegt.(met automaat) Doe daar wat opties bij en ge komt gemakkelijk aan 1900kg. Is toch al een heel gewicht.

en 2 cilinders te weinig!!!
                      Z4 M40i

Comment

Working...
                      X