Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i40 SW 115pk : trillen motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai i40 SW 115pk : trillen motor

Hallo iedereen,
    Ik had jullie graag even het volgende probleem voorgelegd.
    Sinds een week of drie ben ik eigenaar van een i40 SW115 met manuele transmissie, en vrij snel viel mij op dat wanneer ik accelereer de wagen/motor begint te trillen zo rond het einde van de derde versnelling en in het begin van de vierde versnelling, in de andere versnellingen voel ik niks en rijdt de wagen zeer soepel/normaal.
    Betreft een occasie van 2,5 jaar oud met 62.000km op de teller. (Heb nog drie jaar fabrieksgarantie)
    Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, en wat de mogelijke remedie is?
    Alvast bedankt voor jullie feedback!

zowel aan het eind van 3e als het begin van de 4e?
    dat lijkt dan eerder gerelateerd aan je snelheid, dan aan de versnelling waarin je zit
    bij slijtage van je stuur- en ophangingsinrichting, of een mankement aan de banden kan alles gaan trillen rond een bepaalde snelheid.
    probeer goed te beschrijven waar het probleem zit en stap dan naar een merkgarage. indien een slijtage-onderdeel er zo vroeg al door zit, betaal dan zeker nooit de volle pot, maar alles laten herstellen onder garantie is te optimistisch. betaal 50/50, de inkoopprijs van de onderdelen (garage betaalt de werkuren of omgekeerd).
    als er iets mankeert aan een onderdeel dat niet zomaar slijt (motorsteun, versnellingsbak,...) dan moet je er toch op staan dat alles onder garantie geregeld wordt
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Zet je radio uit.
      Trek eens op tot de snelheid waarop de wagen begint te trillen, zet hem in neutraal en laat je bollen.
      Als hij het ook doet met onbelaste motor, ligt het niet aan de motor. Kan dan ook banden, een kapot roulement... zijn.

Comment

Thanks! zal er sowieso mee naar de (Hyundai)garage moeten, maar wou me toch al effe op voorhand informeren..
        Niet bij stationair draaien, noch in andere versnellingen, enkel op eind 3' en begin 4' (en serieus stukje in de 4').. Vanaf het moment dat ik naar 5' ga is het weer volledig over.
        Heb hem gekocht bij een officiele hyundai-dealer, en is mij als ongevalvrij verkocht, mag er dan toch wel van uitgaan dat dat effectief zo is dacht ik?.. en dat er dus niks aan het stuurhuis is of zo? Banden zijn zo goed als nieuw (Hankook)
        Zal er eens op letten of het snelheidsgebonden is, maar denk het niet..

Comment

Hankook? Zegt al veel over de dealer.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
            Wordt bij veel Aziaten af fabriek gemonteerd, zelfs bij Mazda. Is zeker geen slecht merk.

Comment

niet te vlug oordelen
              wordt gemonteerd van fabriek af op Porsche Macan
              Z4 M40i

Comment

Komt zelfs standaard onder Audi's.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Hankook hebben ook nog een deal gesloten met MB en BMW voor sommige modellen aldus mijn bandenleverancier.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik zou toch maar aandringen. Evtl massavliegwiel of gewoon lekke egr die doet schokken.
                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ik heb ondertussen wel al ondervonden dat het niet snelheidsgebonden is maar wel aan de versnelling ligt, want als ik vlugger dan nodig naar 5' ga tijdens het trillen dan is het plots gedaan ..
                      Ga toch eens moeten binnengaan bij dealer want zal er niet op verbeteren vrees ik.. Wagen rijdt voor de rest echt wel goed, behalve dus...

Comment

5 jaar garantie.

Comment

Working...
                        X