Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe krik plaatsen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe krik plaatsen

Goeiemorgen allemaal,

Graag had ik de velgen van mijn mercedes c-sportcoupe 2003 afgenomen om te plastidippen.

Ik zou hiervoor een garagekrik gebruiken en kriksteunen.

Kan iemand mij vertellen waar ik best mij krik plaats zodat ik geen schade toebreng aan de wagen? Is het mogelijk om de voorkant in 1 maal op te krikken en dan de achterkant in 1 maal of moet ik ieder wiel apart doen?

Graag jullie feedback.

Bedankt Thomas

Kriksteun vooraan op het subframe in het midden, en achteraan gewoon onder u differentieel.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Als je 1 krik hebt dan denk ik dat je ze alle 4 apart moet doen.
      Normaal gezien zitten er net achter de voorwielen en net voor de achterste wielen (duidelijk hè ) telkens verstevigde punten/blokken waar je je krik kan onder zetten.

Tip: als je wagen opgekrikt is leg er indien aanwezig je reservewiel onder of iets anders dat stevig is, wanneer je krik kracht verliest zakt de wagen niet helemaal tot beneden maar tot op de band. Dan kan je nadien je krik er terug veel gemakkelijker ondersteken om de wagen terug op te krikken.
      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

mijn 2001 benz heeft in de dorpel dichtbij de wielen telkens zo een plastiek blok zitten. dan is het punt om de krik onder te zetten.
          wil je ergens anders krikken, neem dan stevige punten van de ophanging en niet één of ander plaatje dat je ziet zitten

Comment

Inderdaad, iedere Mercedes (en ook BMW) heeft 4 punten waar ge hem kunt krikken. Als ge uw ogen opentrekt kunt ge normaal gezien niet missen
            Last edited by orange; 05/09/2015, 12:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
              Inderdaad, iedere Mercedes (en ook BMW) heeft 4 punten waar ge hem kunt krikken. Als ge uw ogen opentrekt kunt ge normaal gezien niet missen
              Wat kan je doen om deze rubberen blokken niet te beschadigen? Want de garagekrik "past" hier niet echt op...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                Wat kan je doen om deze rubberen blokken niet te beschadigen? Want de garagekrik "past" hier niet echt op...
                Ik gebruik een garagekrik en ik heb bij mijn weten nog nooit zo een blok kapot gedaan.

Comment

Neem een rolkrik met een groot hefoppervlak. De duurdere modellen hebben meestal een grotere steun zodat ze de volledige blok ondersteunen. Het zijn vooral de goedkopere modellen die een kleine kop hebben (vaak met een rand of blokjes aan de zijkant) die de rubberen blokken stuk maken.

Ok:
                  compac-krik-laag.jpg

Minder ok:
                  0677815f.jpg

Ik heb beide krikken en dat is echt dag en nacht verschil qua gebruiksgemak en bouwkwaliteit. De rode is speelgoed als je de groene gewoon bent.
                  Last edited by M3 E46 SMGII; 05/09/2015, 12:32.

Comment

ik heb ook zo een grote. en die 'schotel' met tanden' kunt ge er dan nog uitnemen zodat ge een mooi effen vlak hebt.
                    je kan dan ook een rubberblok of dergelijke tussensteken (de garage waar ik ga heeft zo van die rubberblokken in de vorm van een baksteen).

en anders ff je originele krik uit de koffer halen hé, die past gegarandeerd

Comment

Als ge een set winterwielen hebt kunt ge die er een dag ondersteken.
                      Anders , een auto een hele dag op kriks zetten zou ik toch niet graag doen. Staandertjes kopen kost niet veel.
                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

Comment

Als't geen Spaanse Vito is kunt ge de originele krikpunten gebruiken. De man die naar E reed heb ik een schaarkrik en houtblokken meegegeven om aan de poten naar omhoog te krikken.
                          Krikpunten waren te rot.
                          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                            Neem een rolkrik met een groot hefoppervlak. De duurdere modellen hebben meestal een grotere steun zodat ze de volledige blok ondersteunen. Het zijn vooral de goedkopere modellen die een kleine kop hebben (vaak met een rand of blokjes aan de zijkant) die de rubberen blokken stuk maken.

Ok:
                            [ATTACH=CONFIG]109411[/ATTACH]

Minder ok:
                            [ATTACH=CONFIG]109412[/ATTACH]

Ik heb beide krikken en dat is echt dag en nacht verschil qua gebruiksgemak en bouwkwaliteit. De rode is speelgoed als je de groene gewoon bent.
                            Ik heb het goedkope model, ik ga toch eens een oplossing moeten zoeken...

Comment

Die groene krik, waar vind je dat en wat kost dat? Lijkt me wel veel solider ...

Comment

Datona.nl vindt ge veel voor ezn schappelijke prijs.
                                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Bedankt allemaal vr de informatie !!!

Comment

Offer 1 van de lederen handtassen op van uw echtgenote/partner.....of neem een lederen lapje van +- 3 mm dikte .

Zolang de krik goed "pakt" zal er niks gebeuren ( wegschuiven krik van dat plastic blokje ....) maar beter safe dan sorry en een blok of reservewiel eronder na het omhoogkrikken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                      Offer 1 van de lederen handtassen op van uw echtgenote/partner.....of neem een lederen lapje van +- 3 mm dikte .

Zolang de krik goed "pakt" zal er niks gebeuren ( wegschuiven krik van dat plastic blokje ....) maar beter safe dan sorry en een blok of reservewiel eronder na het omhoogkrikken.
                                      ze pakt wel goed, maar de Blokken vervormen een beetje.

Comment

ze pakt wel goed, maar de Blokken vervormen een beetje.
                                        Had ik ook voor met die krik. Wat je wel kan doen is het hefpunt van de krik draaien zodanig dat het contactoppervlak met de krikken zo groot mogelijk is. Dan ga je al minder schade toebrengen dan wanneer je ze er gewoon willekeurig onder rolt en begint te krikken.

Een dun zacht stukje hout zou je er ook kunnen tussensteken, maar dan moet je wel heel goed opletten dat alles stabiel blijft. Hoe dunner het blokje Hoe beter. Bij mij was dit niet mogelijk omdat de krik er zonder blokje ook al maar net onder raakte.

Comment

Working...
                                        X