Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi a6 koelvloeistof, olie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi a6 koelvloeistof, olie

Beste,

Ik heb een audi a6 2.0 tdi multitronic uit 2007 met 163 000 km.

Steeds goed onderhouden en oliepomp vervangen op 100 000km uit voorzorg voor de balansas die kapot gaat naar een betrouwbare conventionele oliepomp zoals in een a3.

Nog even de problemen melden die ik nu heb:

Koelvloeistof 2x moeten aanvullen op 2 maanden tijd, stond 2x net onder minimum.

Sinds kort ook olie moeten aanvullen 6000km na mijn onderhoud omdat niveau ook op minimum stond.

Ook constateer ik zwarte sludge aan de oliedop.

Verder rijd de auto goed, temperatuur normaal, geen rook uit de uitlaat enzo.

Toch maak ik me wat zorgen omdat dit alles niet zo normaal lijkt?*

Nooit heeft mijn auto een druppel olie gedronken en al zeker geen koelvloeistof.

Verlopig staat de olie op max en koelvloeistof ook na 500 nieuwe kms...

Wat zou het kunnen zijn??

Alvast bedankt

Tdi's zijn gewoon gekend voor olieverbruik. Koelvloeistof kan gewoon ergens een klein lek zijn. Multitronic automaten zijn ook gekend om snel kapot te gaan.

Comment

laat dat maar zo rap mogelijk nazien, je wil niet dat uw auto in brand vliegt.

Comment

Misschien gescheurde cilinderkop.

De 2.0 tdi met motorcode BKD heeft hier nogal eens last van.

Kan verlies koelvloeistof verklaren.

Comment

Mijn a6 heeft ook olieverbruik. Ik heb dezelfde auto, 2.0 TDI van eind 2007 en ook multitronic, motorcode BRE.
          Nadat ik er 1,5 jaar geleden de roetfilter uit heb laten halen zit ik met een olieverbruik van 0,5l op 4000km. Ik stoor er mij niet aan en zorg dat ik altijd 1 liter olie bij heb. Als de boordcomputer aangeeft dat ik olie moet bijvullen kan ik 0,5l er bij doen.
          Koelvloeistof blijft bij mij altijd goed, dus kan ik niks over zeggen.

Multitronic is een zalige automaat en is in mijn ogen van goede kwaliteit.
          De vorige generatie ging meestal wel sneller kapot. Mijne heeft ondertussen 155.000km en getuned van 75.000km en rijdt nog altijd perfect.

Comment

Sludge en verlies van koelvloeistof kan inderdaad wijzen op een barst of een koppakking.

Comment

verlies van koelvloeistof zou ook een lekende waterpomp kunnen zijn.

Comment

Is dat niet het begin van lekkende koppakking, water bij olie ?
                Koelwater vervliegt zomaar niet,en peilstokken gaan niet volledig tot de bodem waar het evtl'e water kan zitten.
                Mss de olie laten afzuigen of via de carterstop aflaten en checken. Dat koelwater kan zonder watertoevoeging zijn zodat er geen mayonaise aangemaakt wordt.
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

edit : fout
                  Last edited by bobo; 06/09/2015, 18:32.

Comment

Uitlaatgaskoeler of cilinderkop da kapot is..

Comment

Het is een BRE motor, dinsdag afspraak in audi garage, hopelijk vinden ze iets, het is niet dat hij veel koelvloeistof & olie verliest... we zien wel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door haniebal Bekijk Berichten
                        Het is een BRE motor, dinsdag afspraak in audi garage, hopelijk vinden ze iets, het is niet dat hij veel koelvloeistof & olie verliest... we zien wel...
                        houd in ieder geval uw brandblusser binnen handbereik.

Comment

Guido, zit jij bij de brandweer of zo? In bijna elk topic heb je het over brand of brandgevaar...
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                            Guido, zit jij bij de brandweer of zo? In bijna elk topic heb je het over brand of brandgevaar...
                            neen, maar heb al genoeg meegemaakt op dat vlak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichten
                              neen, maar heb al genoeg meegemaakt op dat vlak.
                              Oei hebben we een pyromaan in ons midden?! :eek:

Comment

Net test gedaan met aansteker tegen de oliepijlstok en het knetterd niet! Dus in principe geen water in olie. De olie staat trouwens na 300 nieuwe kms mooi op max, alleen koelvloeistof is ietsiepietsie gezakt, heel weinig maar iets...

Comment

Net test gedaan met aansteker tegen de oliepijlstok en het knetterd niet! ...

Met een aansteker? Ben je gek??! Als Guidoman dit maar niet leest...

Comment

2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Haha 😀😀😀 heb hem daarna mooi afgekuist eh, ga men eigen auto niet in de fik steken eh 😁

Comment

Haha  heb hem daarna mooi afgekuist eh, ga men eigen auto niet in de fik steken eh 
                                        Een audi vliegt niet in brand met hun superieure materiaal keuze.

Comment

Working...
                                        X