Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 bedrijfstemperatuur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi 80 bedrijfstemperatuur

Hallo

De koelvloeistoftemperatuur van mijn Audi 80 1.9 TDI bj 1992 komt niet boven de 70° uit. Ook niet bij 2 uur autostrade aan 120-130 per uur dus tegen de 2500 toeren. Hij komt af en toe wel eens aan de 90 als ik op een hete zomerdag na autosnelweg even stil of in de file sta.

Dit is toch niet normaal? Dacht dat de temperatuur toch rond de 90 moest komen? Is misschien de thermostaat stuk?

Groetjes
    Koen

Ja de thermostaat is stuk. Die dingen gaan maar een 4a5jaar mee .
    Vervang ook de koelvloeistof en spuit u koelcircuit eens zuiver met de tuinslang . Je zult nog verschieten wat een rotzooi daar durft uit te komen.

Comment

hoeveel zuipt de 19tdi met een kapotte thermostaat ?

Comment

87° zou het moeten zijn.
        Thermostaat kapot.
        Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          hoeveel zuipt de 19tdi met een kapotte thermostaat ?
          Een halve liter gemakkelijk mee en meer slijtage dus op een 6tal maanden gemakkelijk terug verdient..

Comment

Dacht ik al. Dan weet ik weer wat me te doen staat. Heb geen idee van het verbruik eerlijk gezegd? Thermostaat kost niet veel denk ik dus vervangen van de week.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K0EN Bekijk Berichten
              Dacht ik al. Dan weet ik weer wat me te doen staat. Heb geen idee van het verbruik eerlijk gezegd? Thermostaat kost niet veel denk ik dus vervangen van de week.
              Nog geen 50euro

Comment

spritmonitor.de

je zoekt daar dan je model en motorisatie en ziet dan de verbruiksgegevens van iedereen die met zo eentje rijd. je ziet dan de meest zuinige, de grootste drinken en wat er zoal gemiddeld mee verbruikt wordt.

de zuinigste daar van 3,6L mag je geen rekening mee houden, aangezien die geen 2 km standen heeft opgegeven en dus zelf zijn verbruik heeft ingetikt.
                de 2de met 4,36L verbruik is een reeele zuinige die al 164 tankbeurten heeft ingegeven.
                Gemiddelde zit rond de 5,86L/100km

Comment

Ik zit wel boven dat gemiddelde. Ben met een halve tank Amsterdam op en af gereden (wel volle auto en op kleinere wegen met het dak open). Dus zat ik rond de 8 liter als ik dat juist geteld heb.

Comment

Working...
                  X