hallo!
ik ben bezig met het restaureren van een seat 850 uit 1972. omdat het deels een schoolproject was staat deze motor voorlopig op een zelfgemaakte steun. (zie foto) helaas heb ik te maken met startproblemen. het is precies wel dat hij wil starten maar toch niet aanslaat. er waren al een paar problemen die reeds opgelost zijn,zoals: ontsteking defect-> bobine. benzinepomp defect. maar beide zijn gemaakt. omdat 1 keer bij het starten een luide knal te horen was met een steekvlam uit de uitlaat heb ik de kleppen nog eens nagekeken,deze stonden allemaal veel te krap. maar dit is ondertussen opgelost,maar toch wil hij nog steeds niet aanslaan. de benzine komt tot in de carburateur. alleen heb ik de indruk dat de bougies niet echt nat zijn(carburateur is meermaals gereinigd). ook komt er telkens bij het starten wat benzine uit de overloop van de carburateur. iemand een idee wat het zou kunnen zijn? de contactpuntjes staan ook juist afgesteld,en de verdelerkap kan maar op 1 manier gemonteerd worden.ik dacht misschien aan drukverlies omdat de cilinderkopbouten niet aan het juiste aanhaalmoment zijn aangedraaid(45 newton) en dat hij hierdoor drukverlies heeft,maar dan zou hij toch nog wel moeten aanslaan..
ik hoop dat ik dit probleem hier kan posten,indien niet mijn excuses.
dank bij voorbaat.
ik ben bezig met het restaureren van een seat 850 uit 1972. omdat het deels een schoolproject was staat deze motor voorlopig op een zelfgemaakte steun. (zie foto) helaas heb ik te maken met startproblemen. het is precies wel dat hij wil starten maar toch niet aanslaat. er waren al een paar problemen die reeds opgelost zijn,zoals: ontsteking defect-> bobine. benzinepomp defect. maar beide zijn gemaakt. omdat 1 keer bij het starten een luide knal te horen was met een steekvlam uit de uitlaat heb ik de kleppen nog eens nagekeken,deze stonden allemaal veel te krap. maar dit is ondertussen opgelost,maar toch wil hij nog steeds niet aanslaan. de benzine komt tot in de carburateur. alleen heb ik de indruk dat de bougies niet echt nat zijn(carburateur is meermaals gereinigd). ook komt er telkens bij het starten wat benzine uit de overloop van de carburateur. iemand een idee wat het zou kunnen zijn? de contactpuntjes staan ook juist afgesteld,en de verdelerkap kan maar op 1 manier gemonteerd worden.ik dacht misschien aan drukverlies omdat de cilinderkopbouten niet aan het juiste aanhaalmoment zijn aangedraaid(45 newton) en dat hij hierdoor drukverlies heeft,maar dan zou hij toch nog wel moeten aanslaan..
ik hoop dat ik dit probleem hier kan posten,indien niet mijn excuses.
dank bij voorbaat.
Comment