Mededeling

Collapse
No announcement yet.

motorblok seat 850 op steun start niet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • motorblok seat 850 op steun start niet.

    hallo!
    ik ben bezig met het restaureren van een seat 850 uit 1972. omdat het deels een schoolproject was staat deze motor voorlopig op een zelfgemaakte steun. (zie foto) helaas heb ik te maken met startproblemen. het is precies wel dat hij wil starten maar toch niet aanslaat. er waren al een paar problemen die reeds opgelost zijn,zoals: ontsteking defect-> bobine. benzinepomp defect. maar beide zijn gemaakt. omdat 1 keer bij het starten een luide knal te horen was met een steekvlam uit de uitlaat heb ik de kleppen nog eens nagekeken,deze stonden allemaal veel te krap. maar dit is ondertussen opgelost,maar toch wil hij nog steeds niet aanslaan. de benzine komt tot in de carburateur. alleen heb ik de indruk dat de bougies niet echt nat zijn(carburateur is meermaals gereinigd). ook komt er telkens bij het starten wat benzine uit de overloop van de carburateur. iemand een idee wat het zou kunnen zijn? de contactpuntjes staan ook juist afgesteld,en de verdelerkap kan maar op 1 manier gemonteerd worden.ik dacht misschien aan drukverlies omdat de cilinderkopbouten niet aan het juiste aanhaalmoment zijn aangedraaid(45 newton) en dat hij hierdoor drukverlies heeft,maar dan zou hij toch nog wel moeten aanslaan..
    ik hoop dat ik dit probleem hier kan posten,indien niet mijn excuses.
    dank bij voorbaat.

  • #2
    post je probleem eens op via850.nl/forum

    Comment


    • #3
      Heb je al eens met de stand van de verdeler gespeeld? Aangezien er een keer een knal uit de uitlaat kwam zou ik denken dat de timing totaal verkeerd staat. Waarom zijn de kopbouten niet op het juiste moment gezet? 45nm lijkt me wat weinig, al kan dat mss wel genoeg zijn voor zo'n klein luchtgekoeld blokje.
      Zijn alle vacuumaansluitingen aan de inlaat afgedopt of aangesloten? Als die te veel valse lucht trekt kan die ook niet aanslaan.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
        Heb je al eens met de stand van de verdeler gespeeld? Aangezien er een keer een knal uit de uitlaat kwam zou ik denken dat de timing totaal verkeerd staat. Waarom zijn de kopbouten niet op het juiste moment gezet? 45nm lijkt me wat weinig, al kan dat mss wel genoeg zijn voor zo'n klein luchtgekoeld blokje.
        Zijn alle vacuumaansluitingen aan de inlaat afgedopt of aangesloten? Als die te veel valse lucht trekt kan die ook niet aanslaan.
        Zijn de bougiekabels in de juiste volgorde aangesloten?
        Ik ken de volgorde niet vanbuiten maar als je wil kijk ik vnv wel eens in mijn vraagbaak.


        @Platten tuub, Blokje van een seat 850 is watergekoeld hoor.

        Comment


        • #5
          De ontstekingvolgorde is 1342. De bougiekabels zijn op die volgorde aangesloten. Normaal gezien zijn al de slangen wel aangesloten maar ik ga dit nog eens extra checken. Ik dacht ook aan iets van het ontstekingstijdstip, en en ik heb de verdeler gecontroleerd op eventuele symbolen maar niets ge zien. Het zou dus toch kunnen dat de verdeler anders moet gemonteerd worden? Ik dacht dat enkel de verdelerkap van toepassing was op de timing van de ontsteking.

          De bouten zijn op 45 newton aangedraaid omdat de originele afbraken bij 65 newton. Ik heb dan nieuwe laten maken omdat ik ze snel moest hebben en hier brak ook 1 van.. Dus heb ik ze niet harder durven aandraaien omdat het tijdig in elkaar moest voor school.
          Bedankt voor de hulp!
          Last edited by ; 10/09/2015, 18:30.

          Comment


          • #6
            Ge hebt de distributie die moet juist staan en dan die verdeler die ook moet juist staan.
            Als ge denkt dat het benzine is dat hij tekort komt , dan kunt er ietwat benzine(of remmenreiniger) in de carburator gieten tijdens het starten.
            -Doet hij het dan wel=zit er geen elektrische benzineafsluiter op,choke dicht enz?
            -Heb je evtl steekvlammen = rotte bougiekabels,verkeerde onsteking en mss slechte kleptiming
            PS;benzine uit overloop = is dat geen klemmende vlotternaald of zo ?
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

            Comment


            • #7
              de distributie is op deze manier afgesteld:
              hier kan je de foto groter bekijken: http://s29.postimg.org/yld9q6j6v/distributie.jpg
              een streep op het tandwiel van de nokkenas en een bolletje op het tandwiel van de krukas die ik recht tov elkaar geplaatst heb?(of dit juist is weet ik niet zeker?) dit leek me logisch,ik vind alleen erg weinig info over dit blok. aan de verdeler zelf is niets te zien van symbolen hoe je deze moet monteren dus..en de verdelerkap kan maar op 1 manier gemonteerd worden. kleppen zijn gesteld en carburateur meermaals gereinigd,ook blijft de vlotter niet hangen.
              Last edited by ; 10/09/2015, 20:49.

              Comment


              • #8
                Indien spieën ok zijn zal 't wel goed zijn. Evtl de compressie meten.
                Ontsteking,als de beide kleppen tuimelen van bvb de 1 ° dan heb't ge ontsteking in de 4°. Staat die rotor naar de 4° gericht in de Delcokap ?
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                Comment


                • #9
                  De rotor stond naar de 3 de gericht ipv de 4 de. Hij draait nu! Bedankt!
                  Last edited by ; 11/09/2015, 13:47.

                  Comment


                  • #10
                    Bram, heb je info over de auto zelf?
                    Aangezien ik zelf een 850 heb, interesseert het me wel.

                    Comment


                    • #11
                      Wat voor info specifiek zou je willen weten ?

                      Comment


                      • #12
                        gewoon, verloop van het project, intenties, bedoelingen

                        Comment


                        • #13
                          de Seat is bij ons 20 jaar geleden aan de kant gezet en heeft al die tijd niet meer gedraaid. omdat ik voor school een motorblok nodig had besloot ik het motorblok van de Seat te gebruiken en nadien de rest van de auto te restaureren. het motorblok was er erg aan toe, hij zat compleet vast. om een voorbeeld te geven,zo zag die eruit bij het openen van het kleppendeksel:
                          maar uiteindelijk is alles goed gekomen,het enige wat ik zelf niet heb kunnen doen is het (licht) uitboren van de 4 cilinders voor een overmaat piston.de wanden waren hard beschadigd door vocht enz.de piston's opzich waren wel oke maar de segmenten zaten ook dicht geroest. ook is de bobijn vervangen door een nieuwe(ik had geen ontsteking meer). het was de bedoeling om zo veel mogelijk te recupereren en dit is ook wel gelukt voor het grootste deel.
                          de seat staat er nu zo bij:
                          de carroserie is nu aan de beurt.
                          het is de bedoeling dat hij helemaal in orde komt te staan en terug ingeschreven word.

                          even on topic terug: kan het zijn dat de motor niet wil blijven doordraaien aan 1 stuk door omdat de koeling niet is aangesloten?(een veiligheid of zo?) hij start snel maar ik moet wat spelen met de gas en de choke. maar valt na een paar seconden wel terug uit na redelijk hoog in toeren te gaan. of misschien omdat hij niet genoeg benzine krijgt,dat hij daarom hoger in toeren gaat.
                          Last edited by ; 11/09/2015, 14:27.

                          Comment


                          • #14
                            Waar heb je die overmaat pistons gevonden?

                            Mooi werk tot nu toe voor de motor.
                            Denk niet dat er iets van veiligheid is ivm met je koeling.
                            Ik zou nog eens opnieuw kijken naar je carburator aangezien je zegt dat je moet spelen met gas en choke.
                            Of naar de vervroeging van je onsteking?
                            Last edited by Bairy; 11/09/2015, 14:36.

                            Comment


                            • #15
                              bij claes revisie in sint truiden. daar hebben ze hem uitgeboord,gehoond en de overmaat pistons mee geleverd. ik dacht ook misschien iets aan de carburatie. maar kan ik hier ergens richtlijnen vinden van de afstelling hiervan? ik heb alleen ervaring met het afstellen van carbu's van 2 takt brommers.ik veronderstel dat de richtlijnen niet identiek zijn. verder dacht ik ook aan valse lucht omdat hij zo hoog in toeren schiet. de ontsteking ga ik nog eens nalopen,bedankt voor de tip.

                              Comment


                              • #16
                                dat zal wel valste lucht zijn: dichtingen van de carburator en inlaatspruitstuk eens nakijken
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #17
                                  Geeft de pomp wel benzine .Als je start zuig je benzine uit de tank omdat de chokeklep dicht is.
                                  Wanneer hij draait open je de choke 'n beetje en draait hij tot de vlotterkamer leeg is.
                                  't Is maar een idee.
                                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                  Comment


                                  • #18
                                    indien je iets van onderdelen zoek: fiatparts.de

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                                      Geeft de pomp wel benzine .Als je start zuig je benzine uit de tank omdat de chokeklep dicht is.
                                      Wanneer hij draait open je de choke 'n beetje en draait hij tot de vlotterkamer leeg is.
                                      't Is maar een idee.
                                      Waarom zou hij niets meer pompen als de choke open is ?
                                      Bedankt. Ik zoek inderdaad nog bepaalde onderdelen!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Geeft de benzinepomp druk? Vuile naft ?
                                        Moest er een klepje wat haperen of de carburator werkt niet goed ,bij gesloten chokeklep gaat er grote onderdruk ontstaan. Er wordt dan van overal benzine aangezogen zelf tot in de tank.
                                        Bij chokeklep 'n beetje open vermindert die vacuum grotendeels.
                                        Als je remmenreiniger blijft spuiten blijft hij dan draaien ?
                                        Of valt hij na het starten meteen stil ?
                                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                        Comment

                                        Working...
                                        X