Hij valt direct uit na het starten, hij draait max 5 seconden. En meestal gaat hij hoog in toeren, lijkt id op het leegtrekken van de vlotterkamer. Maar hij valt stil ook met de choke nog dicht. Met remreiniger heb ik het nog niet geprobeerd, dit ga ik nu doen.de pomp pompt opzich wel, maar hij deed dit eerst langere tijd niet, en dan opeens wel..
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
motorblok seat 850 op steun start niet.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bramvdb Bekijk BerichtenHij valt direct uit na het starten, hij draait max 5 seconden. En meestal gaat hij hoog in toeren, lijkt id op het leegtrekken van de vlotterkamer. Maar hij valt stil ook met de choke nog dicht. Met remreiniger heb ik het nog niet geprobeerd, dit ga ik nu doen.de pomp pompt opzich wel, maar hij deed dit eerst langere tijd niet, en dan opeens wel..
Pompje kost gelukkig de wereld niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bramvdb Bekijk Berichtenbij claes revisie in sint truiden. daar hebben ze hem uitgeboord,gehoond en de overmaat pistons mee geleverd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K0EN Bekijk BerichtenDoen ze dit bij Claes ook voor particulieren? Bij Smets revisie werken ze naar eigen zeggen al niet meer voor particulieren.
Met remreiniger blijft hij doordraaien, wel in hoge maar constante toeren. Zal dus benzineprobleem zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K0EN Bekijk BerichtenDoen ze dit bij Claes ook voor particulieren? Bij Smets revisie werken ze naar eigen zeggen al niet meer voor particulieren.
Met remreiniger blijft hij doordraaien, wel in hoge maar constante toeren. Zal dus benzineprobleem zijn.
Comment
-
Ge zult die carburator toch eens moeten opendoen.bvb;klemmende vlotternaald ,remluchtsproeier,ralentisproeier ,hoofdsproeier,membraam acceleratiepomp,overgangssproeiers. Soms kan er een los billetje inzitten als terugslagklepje. Als je dan blaast dan is het ribbedebie.
Zelfs in de aansluiting brandstof kan een ziftje zitten.
Maar pompt de pomp ? Of is het slechte oude benzine ?Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
de carbu is al 2 keer volledig gereinigd. de vlotternaald sluit mooi af(komt niks meer door als die gesloten is) of blijft niet hangen. de pomp pompt maar sinds kort lekt deze. dus ik heb daar geen vertrouwen meer in. het is een benzinetankje van een grasmachien dus de naft is direct op. ik heb gisteren men contact laten aanstaan resultaat platte batterij en bobijn compleet doorgebrand.
ik dacht eerst dat dit misschien is omdat de spanningsregelaar er niet opstaat maar die regelt toch alleen maar de spannig voor de batterij.. de dynamo staat ook niet aangesloten maar dit kan er al helemaal niets mee te maken hebben.
Comment
-
hoe staat de gasklep op de carburator? Is die dicht of staat die open (zelfs al is het maar gedeeltelijk)? Als die open blijft staan, maakt het niet uit wat ge doet, dan gaat die toeren maken.
Comment
-
Ga dan maar naar een club of sluit je aan. Mss kunt ge een carburator lenen. Zo doet men dat men bij garantie gevallen ,switchen van onderdelen tot het werkt.
Als de platins dicht staan met kontakt aan/motor uit,dan blijft de bobijn stroom vreten.
In de externe spanningsregelaar zit buiten het veld regelen ook een relais die schakelt als de dynamo stroom gaat geven. Bij stoppen motor schakelt die uit.Anders blijft veld bekrachtigd. Is te lang geleden voor dit probleem.
Maar waarom is de benzine zo vlug op ? Lekt de benzinepomp naar de motorolie-kant via gescheurd membraan ?Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
De gasklep is volledig dicht. Van die pomp ga ik zeker controleren! Het stuk van de bobijn, dat de batterij leeg is begrijp ik volkomen. Maar het stuk waarom die doorgebrand zou zijn niet? Verder dacht ik dat de platins enkel dienden voor het afsluiten van de stroom naar de delco, maar ik dacht dat de bobijn wel onder stroom bleef staan, dat klopt dus niet ? Bedankt voor de toelichting!
Comment
-
membraan acceleratiesproeier eens nakijken
stationair regeling eens nakijken (carburateur pakt lucht en benzine onder de gasklep bij stationair toerental via apart kanaal): er is een aparte afstelkop buiten de stationair schroef voor de regeling (enfin bij mijn solex toch).
Comment
-
Oké duidelijk, bedankt! Maar wielscheel het stuk van dat de bobijn verbrand is snap ik niet helemaal. Kunt ge dit nog even toelichten? Het zou toch niet mogen als de bobijn onder spanning staat voor 12 uur max dat die helemaal doorbrand? Dat wil dan zeggen dat ge geen 12 uur aan een stuk kunt doorrijden?ofwel begrijp ik de uitleg niet helemaal, elektronica is niet mijn sterkste punt.
Verder had ik nog een vraag over de revisie van de versnellingsbak. Ik dacht dit eerst zelf te doen, maar ik heb dit maar 1 keer gedaan op school. En opzich moet ge wel goed weten met wat ge bezig zijt+ er is toch veel specifiek materiaal voor nodig (wat ik niet heb). Langs de andere kant is het reviseren Door een bedrijf een kostelijke grap.dus wat raden jullie aan?
Comment
-
uw bobine hangt niet constant aan +12V.
de contactpunten gaan ff de kring sluiten (meestal de massa) aardoor de bobine ff aan de + hangt, en dan wordt de stroom onderbroken (platines gaan weer open).
een spoel probeer een stroomonderbreking tegen te werken en zal zijn spanning omhoog gooien (een spoel op spanning maakt een magnetisch veld. als de stroom ineens wegvalt, is dat magnetisch veld nog ff aanwezig en zal dit een hele hoge spanning introduceren. het magnetisch veld MOET namelijk ineens verdwijnen. energie kan niet verdwijnen en wordt dus omgezet in een hele hoge spanning). op dat moment zal de delco één van de bougiekabels aan de secundaire van de bobine hangen en vliegt daar een stroom door. de bougie vonkt.
als je natuurlijk pech hebt dat je motor stopt terwijl je contactpuntjes dichtstaan, hangt de bobine continue aan 12V en brand ze door.
je kan natuurlijk meer dan 12uur rijden met de auto, maar bij elke toer van de motor wordt de bobine ff aan spanning gehangen en dan weer los.
wat heb jij dan geleerd op school, want ik dacht dat bobine, dynamo en starter één van de geziene stukken leerstof is als je iets met autos doet.
hoe hangt de bobine trouwens aan de spanning? elke auto die ik hier hebt, heeft een bobine die op 9V draaid. er zit namelijk een stuk weerstandskabel tusse de + van de accu en de + van de bobine.
tijdens het starten, komt er ook een 12V signaal van de starter naar de bobine zodat die tijdens het starten een iets hogere spanning krijgt (omdat de accu spanning daalt tijdens het starten).
zonder dit zou de auto niet kunnen starten. maar zonder die weerstandskabel zal volgens mij je bobine telkens doorbranden als je lange tijd rijd
Comment
-
Bedankt, dit stuk heeft veel verduidelijking gebracht. Maar is er dan niets voorzien dat Je bobijn beschermt voor als je net pech hebt dat je platins dicht staan? Ik had eens opgemeten hoeveel spanning tussen men bobijn en de - staat en dit was 12 volt. Er loopt alleszins geen kabel van de starter naar de bobijn, maar misschien is dit wel voorzien in de auto, dit is het eerst wat ik hier van hoor. Het lijkt zelfs dat deze starter daar niet voor voorzien was.Was dit ook al bij auto's uit 72? Een weerstandskabel is er ook niet. Ik ga van mijn batterij naar een noodstop en net achter de noodstop ga ik naar mijn bobijn. Zodat deze continue spanning krijgt als de noodstop afstaat. Dus hier ontbreekt dat stuk nog? Mijn richting die ik gedaan heb geeft opzich niets met auto'te maken. Ik heb lassen gedaan en daarna 1 specialisatiejaar, waar je wat met die dingen bezig bent. Hetgeen wat ik ervan ken is vooral Door mijn interesse. Ik ben veel met brommers bezig geweest en dit is nu de eerste keer dat ik zo grondig met een auto bezig ben. Wij hebben gewoon een paar keer een versnellingsbak open en dicht moeten doen, dus stelt niets voor eigenlijk.
Comment
-
als je contact uitstaat, staat er ook geen 12V meer op de bobine.
enkel het kleine stukje waar je contact aanstaat en je niet start, is een moment dat je bobine op continue stroom KAN staan, en hier kan die wel tegen. natuurlijk geen hele nacht.
in een ford capri mk1 uit 1969 zit ook al zo een voorschakelweerstand in de bobine. dus denk wel dat jouw seat dat ook zal hebben.
ik zocht een electrisch schema van jouw auto en google toonde eentje van een fiat 500 van 1964-1969, en ook daar vind ik een bobine waar een weerstandje bijzit
De Fiat 500 Club Nederland werd op 24 mei 1980 opgericht door een aantal fanatieke Fiat 500 rijders. De vereniging telt ongeveer 1500 leden uit heel Nederland, maar ook ver daarbuiten. Allemaal mensen die de Fiat 500 een warm hart toedragen.
in het midden staat een bobine getekent met de letters CO erbij. als je daar draadje 1 van volgt (de rest hangt namelijk op je verdeler) dan komt die op een blokje (letters FU) uit waar ook een weerstandje zit en dat weerstandje gaat dan direct naar de + van de accu. vermoedelijk is die FU het contactslot die de weerstand effe overbrugt als je naar starten verder gaat.
bij het zoeken achter 'ignition seat 850' kom ik zelf dit tegen
dat witte blokje is een weerstand, zoiets nergens gezien in de auto?
bij een fiat 850 ziet dat er zo uit
Comment
-
Eigenaardig plan, draad 1 is normaal die naar de platins . Die voedingsdraad naar coil gaat naar zekering en contactslot ,dus 12 V.
De meeste tegenwoordige bobijnen hebben een voorschakelweerstand of weerstandsdraad nodig om die ca 9 V te hebben.
Of het dus een originele Fiat-coil van 12 v is weet ik niet.
Dan die carburator,chokeklep dicht, spleet wordt met een boortje afgesteld. En dan is er het verhoogd toerental,dus choke dicht is gasklep 'n beetje open.
Ik zou eens moeten komen zien.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
bedankt voor je uitgebreide post! nu snap ik het al een heel stuk beter. op je laatste foto zie je de weerstand,maar dit lijkt mij een condensator,zijn dit synoniemen van elkaar? want ik heb wel een condensator hangen aan mijn delco. (waar de - van mijn bobijn naartoe gaat) verder zie ik echt niets...
wielscheel, ik hou je zeker niet tegen om eens te komen zien!
dit is de condensator waar ik het over heb:
Comment
-
Als er benzine aanwezig is dan zou het evtl de ontsteking kunnen zijn . Is met een stroboscooplamp te zien of met een bougie ernaast te hangen en aan massa.
Er zou mss een weerstandsdraad als voeding voor de bobijn aanwezig kunnen zijn. Bij starten wordt dan meestal 12 V rechtstreeks aan de bobijn gegeven. Bij aanslaan motor gaat de weerstandsdraad(kan zelfs achter dashboard zitten) het overnemen. Des te warmer die wordt zakt de spanning. -----Zitten her en der geen slechte verbinding op. Meten,meten,meten,.......
En dan heb je je losse motorblok met externe spanningregelaar enzv. Hoe geef jij + en - ,en kontakt aan, en startsignaal ?
En als laatste,Je geeft toch een klein beetje gas als je remmenreiniger of benzine toevoegt ? (brandbaar mengsel is steeds lucht & brandstof !)
Koudstart is een geval apart, zie eerst dat hij blijft draaien, groetjes.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
condensator is tegen het inbranden van de contactpuntjes en zit normal parallel op je contactpuntjes (1zijde van de condensator aan de puntjes, andere zijde aan de massa).
die weerstandsdraad is er enkel om er tijdens het rijden voor te zorgen dat de bobine op 9V draait en niet op 12V (de weerstandskabel verbruikt die overige 3V). en waarom doen ze dit nu?
wel, je accu is iets van een 12.5V. als de starter 200-300A vraagt, zakt de spanning in naar een 10V. zouden ze nu een 12v bobine gebruiken, dan zou de vonk op die 10V veel zwakker zijn en slaat de motor niet aan. een koude motor met choke heeft namelijk een krachtigere vonk nodig.
doordat ze nu een 9V bobine gebruiken, kunnen ze die tijdens het starten rechtstreeks op de accu hangen (die krijgt 9-10V) en levert die een maximale vonk. daar zit dan een probleem dat die bobine op 12V zou opwarmen en doorbranden, vandaar gebruiken ze een weerstandsdraad of weerstandsblokje om de bobine tijdens gebruik toch op 12V te kunnen gebruiken.
tijdens het starten, krijgt je bobine dus de volle accu spanning, eens de motor draait, dan krijgt die een lagere spanning via die weerstand
Comment
Comment