Mededeling

Collapse
No announcement yet.

elektronica probleem vw polo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• elektronica probleem vw polo

Mijn vriendin kreeg in juni haar nieuwe firmawagen, een Polo 1.4 tdi. Ondertussen staan er 3500 km op de teller. De laatste weken duiken er echter rare fenomenen op:
    - plots begint het toerental van de wagen boven de 1000 toeren te gaan, om even later (10-20 sec)weer te zakken. Ik dacht aan regeneratie van de roetfilter, maar de wagen doet dit de laatste tijd bij elke rit meerdere keren...
    - ik rij altijd met de start/stop uitgeschakeld. Met de knop uitgeschakeld valt de motor soms toch stil als je wil aanzetten in 1e versnelling, om een seconde later weer in gang te schieten zonder dat ik iets doe...

Wat denken jullie, laten checken bij de dealer of worries about nothing?
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Ik zou het sowieso laten checken bij de dealer, is toch niet normaal he.

Valt de 1.4 cr tdi goed mee? Heb 'm nog niet gezien.

Comment

Er zijn heeeeeel veel problemen met de Polo 6c. Dat stilvallen bij het vertrekken is gewoon dat ge met te lage toeren probeert te vertrekken, iets meer gas geven en zal niet meer stilvallen.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Bedoel je lichtjes over de 1000 toeren? Indien zo dan heeft dit misschien te maken met de koelingsventilatoren die aanslaan, dat is toch wat ik ervaarde bij mijn polo van 2007.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
          Er zijn heeeeeel veel problemen met de Polo 6c.
          Oei, is 't zo erg?

Comment

Ja toch wel. Vooral software problemen. Ook veel 'spook meldingen', van problemen die ee niet zijn, bvb melding voor platte band terwijl de bank niks is afgegaan of melding te weinig olie als de olie op perfect pijl staat.
            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
              Ja toch wel. Vooral software problemen. Ook veel 'spook meldingen', van problemen die ee niet zijn, bvb melding voor platte band terwijl de bank niks is afgegaan of melding te weinig olie als de olie op perfect pijl staat.

Duitse grundligheid !!!! mijn kl---n

geef mij maar een Jap
              Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                - ik rij altijd met de start/stop uitgeschakeld. Met de knop uitgeschakeld valt de motor soms toch stil als je wil aanzetten in 1e versnelling, om een seconde later weer in gang te schieten zonder dat ik iets doe...
                Dat weer in gang schieten heeft te maken met de verbruikers die aan staan, bvb airco enz. Als de last te groot is start de motor weer ookal doe je niks.

Voor de rest zou ik direct naar de dealer gaan. Zeker nu hij nog nieuw is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                  Ik zou het sowieso laten checken bij de dealer, is toch niet normaal he.

Valt de 1.4 cr tdi goed mee? Heb 'm nog niet gezien.
                  vorige firmawagen was zo een 1.2 tdi, maar deze is veel aangenamer om te rijden. Betere spreiding van het koppel en de FL is ook minder plastiekerig qua interieur.
                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Working...
                  X