Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Subwoofer probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Subwoofer probleem

Beste,
    Vorig jaar heb ik een subwoofer + versterker van esx gekocht.
    Tot een paar weken terug hebben deze altijd super gewerkt maar nu blijkt dat de subwoofer soms uitvalt.
    Het lampje van de versterker blijft wel blauw branden.
    De subwoofer schiet pas aan als ik het volume extreem hoog zet maar als ik het dan zachter zet valt ie terug uit.
    Eerst dacht ik slechte kabelverbindingen ofzo maar alles zit goed.
    Mijn speakers zitten op een andere versterker maar met dezelfde + - en remote.
    Ik ben ten einde raad en hoopte dat er iemand is met de nodige ervaring om mij te helpen.
    Thanks alvast
    Greetz

Toevallig toch niet aan balance gedraaid of de verhouding tussen front en rear speakers minder gezet(hoe noemt dat weer).
    Je kan even proberen een andere ingang te geven aan die subwoofer.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

zet de radio op zachtvolume en als de woofer het niet doet, druk hem dan eens in.
      als die dan wel aanspringt, zijn de kleine kabeltjes die de conus aan de connectorplaat verbind kapot.

die gekrulde draadjes links onder op de foto. bij speakers die fel op en neer gaan (zoals subs) zien die het meeste af. waarschijnlijk net aan de solderingen afgebroken. ff beetje bijsolderen maar onthoud: het probleem KOMT terug.
      beter kan je die draadjes lossolderen en een langer stuk aansolderen (zorgt dat ze elkaar NIET kunnen raken).

in dat metaal draadje zit ook stof in gewikkeld. het kan goed zijn dat door die koordjes erin de kabel nog goed lijkt, maar dat de metalen draadjes geen contact maken. als je de sub kan demonteren, kan je tijdens zacht volume ook eens deze draadjes bewegen.

als je er een stuk aan soldeerd, buig dat dan zo bij dat het zachte deel een zo min mogelijke bocht maakt. op de 2de foto zie je trouwens dat ze zwarte krimpkous rond dat begin hebben gedaan tegen het afbreken aan de solderen. maar nu NET NA dat zwarte hulse zie je dat het kabeltje dikker wordt door het bewegen/uitrafelen van de draad aan dat plooipunt
      Last edited by ; 15/09/2015, 05:14.

Comment

Beste.
        Ik heb alles wat jullie gezegt hebben uitgevoerd en nagekeken maar nog steeds doet ie raar.
        De subwoofer zit wel bandpass in een kist. Ik weet niet of dit iets uitmaakt

Comment

Zit er geen zekering op . Zo te lezen heeft hij een L & R luidsprekeruitgang nodig ,Hoeveel weet ik niet. De tegenwoordige autoradio's hebben nogal veel Watt.
          In deze link http://www.auto-radio-land.de/shop/t...=2&refertype=1 heb je een pdf met wat uitleg .
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
          X