Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schokdempers gasdruk of oliedruk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Schokdempers gasdruk of oliedruk

    Wat is het verschil tussen een schokdemper met gasdruk en oliedruk?
    Welke zijn beter?

  • #2
    Gasdruk is om meer te kunnen laden. Ik pak steeds de gewone.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

    Comment


    • #3
      En welk zijn dan de "gewone"?

      Comment


      • #4
        Hydraulic shock absorbers

        Nowadays, hydraulic shock absorbers are rarely used in today's automotive industry. From a technical point of view, this type of damper is a poor solution, because the oil contains approximately 10% air. Under load, the air and oil molecules separate (foaming/cavitation), resulting in a noticeable drop in the damping force - on longer journeys on country roads and motorways, a loss of up to 35% damping force can be measured. That means the wheels provide poorer road holding; only after a break does the damper regain its full force and the vehicle its original driving performance.



        Gas pressure shock absorbers

        With gas pressure shock absorbers, this loss of damping force does not occur. The use of nitrogen ensures that the shock absorber oil is permanently under pressure, thereby preventing foaming, even under load. As a result, the driving performance of a car fitted with gas pressure shock absorbers can be precisely defined and remains reliably stable, whatever the situation; this constitutes a substantial bonus in terms of safety. Gas pressure shock absorbers are available with either mono- or twin-tube technology. The proven twin-tube system represents top-class technology at an attractive price. The mono-tube system, on the other hand, is the technology of choice in motor sports and on standard sports cars. The comparatively larger effective area of the working piston ensures greater damping force and better handling. Optimum discharge of thermal energy into the atmosphere means consistent high performance can be achieved and the sturdy design provides maximum safety reserves in flexible fitting conditions, e.g. inverted technology.

        bron: http://www.bilstein.de/en-uk/technology/basic-know-how/

        conclusie: gas nemen
        2015 BMW S1000R
        2010 Renault Clio RS Cup
        1987 Volkswagen Golf GTI

        Comment


        • #5
          Dank voor je rechtzetting Ice. 't Wordt tijd terug tijd voor wat avondschool,weeral 10 j geleden. Alhoewel zijn dat modules tegenwoordig,veel lessen voor vele € denk ik. Maar die TIS is nogal ouderwets in zijn materiaal,DTL kan daar weinig aan doen.
          Eerst verder nog wat IT volgen,is een leraar van een fotoclub.
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

          Comment


          • #6
            Toch maar zelf wat gaan zoeken, de schuimvorming wordt tegen gegaan bij gas gevulde ,zelfs bij hogere temperaturen. http://www.performance-suspension.eu...nformatie.html
            Hey! Aangezien mijn schokdempers veruit versleten zijn (kont naar beneden als ik op het gaspedaal druk, enz..) ga ik ze alle 4 laten vervangen. Nu heb ik de keuze tussen oliegevulde en gasgevulde van M
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

            Comment

            Working...
            X