Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schoonheidsfoutjes Ford Fiesta mk4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Schoonheidsfoutjes Ford Fiesta mk4

    Ik heb enkele dingen die niet echt werken naar behoren in mijn Fiesta.

    Motor is een 1.3 duratec (Kent)

    - Temperatuur meter werkt niet. Waar ligt de sensor ergens? Hoe kan ik dit oplossen?

    - Lek aan de koelvloeistof (zie foto) Misschien gewoon een ander stuk op zetten? Pakking die niet tegoei is of ... Durf het er niet echt vanaf doen om te kijken.

    Alvast muchos gracias!

  • #2
    Foto? Waar is die foto?
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

    Comment


    • #3
      ik zie geen foto
      Z4 M40i

      Comment


      • #4
        Blijkbaar heeft die mens ook een fototoestel met schoonheidsfoutjes.

        Comment


        • #5
          Fototoestel werkt nog perfect, de pc had wat "schoonheidsfoutjes"

          Ook mijn excuses voor de fout in de titel (Mk 4, 44 zitten we nog lang niet) en de korte beschrijving. Zat op dat moment aan de wagen te werken.


          Ik heb al wat research gedaan op andere forums. Het is zo te horen een vaak voorkomend probleem bij deze wagens. Wat ik wijzer ben geworden:
          De temperatuur sensor zit in de bus van de koelvloeistof net langst de radiator. Aangezien mijn temperatuur meter in de auto zelf niet werkt zal de fan ook nooit een signaal krijgen om aan te slagen. Eeen kapotte sensor denk ik dus ...

          Naar mijn weten heb ik de auto nog NOOIT horen "blazen" als hij terug wordt stil gelegd of als hij na een heuse rit in warm weer stationair draait, echt NOOIT de fan horen draaien.

          Zou dit koelingsprobleem dan ook resulteren in het lek? Is ooit al eens gelast geweest door mannen bij Midas ... maar ik denk dat deze alleen degelijk werk leveren bij het normaal onderhoud gebeuren (niks slecht over Midas ofc ik ben er nog steeds vaste klant!).

          Hieronder de foto's. Het bruin is allemaal aangekoekte koelvloeistof. Het lek heeft zichzelf wat gedicht. Alvast merci voor de response mannen!

          IMG_20150921_145745.jpgIMG_20150921_145754.jpg

          Comment


          • #6
            Lekkage ondertussen opgelost. Na vele forums te hebben afgezocht, ben ik tot de conclusie gekomen dat dit een standaard probleem is. De blok en het stuk over de thermostaat zijn gemaakt van verschillende metalen. Deze zorgen ervoor dat ze anders reageren op elkaar en zo (met uitzetten en inkrimpen) een lek creëren.

            Als de koelvloeistof door het lek langst de zijkant afloopt en in de holte van de bougie terecht komt kan dit voor problemen zorgen. Dee bougie kan door de corrosie komen vast te zitten in de blok.

            Oplossing?!
            Regelmatig nakijken op het lek en opnieuw een pakking/seal tussen de motorblok en het kapje (van over de thermostaat) laten plaatsen. Problem solved.

            Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

            Comment

            Working...
            X