Hallo forummers
Ik ben nog nieuw met Clio RS'en en zit met een specifieke vraag.
Heb zopas met een 20th anniversary testgereden. Vriend van mij klaagde over een vaag stuurgevoel, dat pas is opgekomen sinds hij zijn banden heeft laten wisselen. Wagen heeft 70 000 km. Ik heb de wagen fameus de sporen gegeven en heb inderdaad iets zeer vreemd opgemerkt.
Als je snel genoeg rijdt, heb je de indruk dat de wagen zweeft over de vooras. Het lijkt erop dat de vooras speling vertoont rond zijn middelpunt, stuur in het midden dus.
Ik kan niet echt thuisbrengen wat het is. Eerste dingen waar ik aan dacht:
Kapot rubber tussen stuurhuis en stuur
moeilijk te geloven gezien hij zegt dat het echt sinds nieuwe banden is dat hij het opmerkt.
Speling op 1 of 2 draagarmen
moeilijk te geloven gezien hij zegt dat het echt sinds nieuwe banden is dat hij het opmerkt.
Drukverlies op stuurhuis
Voelde alleszins ok, maar heb geen andere Clio gereden om te vergelijken
Kapot wiellager
Geen gekke geluiden of dergelijk
Aangezien ik nog niks van Clio RS'en specifiek ken vraag ik mij af
zijn er typische kwaaltjes die hiertoe kunnen leiden?
Wat zijn de goede fora of technische databanken voor deze wagens?
PS: ik denk er stiekem aan deze wagen te kopen, indien ik weet wat het probleem is en wat eraan te doen. Ik zou graag verder op onderzoek gaan maar moet een beginpunt hebben. Weet ook dat ik een diploma autotechnologie heb en de huidige eigenaar ook zeer bewust met de wagen omgaat.
Groetjes
Charles
Ik ben nog nieuw met Clio RS'en en zit met een specifieke vraag.
Heb zopas met een 20th anniversary testgereden. Vriend van mij klaagde over een vaag stuurgevoel, dat pas is opgekomen sinds hij zijn banden heeft laten wisselen. Wagen heeft 70 000 km. Ik heb de wagen fameus de sporen gegeven en heb inderdaad iets zeer vreemd opgemerkt.
Als je snel genoeg rijdt, heb je de indruk dat de wagen zweeft over de vooras. Het lijkt erop dat de vooras speling vertoont rond zijn middelpunt, stuur in het midden dus.
Ik kan niet echt thuisbrengen wat het is. Eerste dingen waar ik aan dacht:
Kapot rubber tussen stuurhuis en stuur
Speling op 1 of 2 draagarmen
Drukverlies op stuurhuis
Voelde alleszins ok, maar heb geen andere Clio gereden om te vergelijken
Kapot wiellager
Geen gekke geluiden of dergelijk
Aangezien ik nog niks van Clio RS'en specifiek ken vraag ik mij af
zijn er typische kwaaltjes die hiertoe kunnen leiden?
Wat zijn de goede fora of technische databanken voor deze wagens?
PS: ik denk er stiekem aan deze wagen te kopen, indien ik weet wat het probleem is en wat eraan te doen. Ik zou graag verder op onderzoek gaan maar moet een beginpunt hebben. Weet ook dat ik een diploma autotechnologie heb en de huidige eigenaar ook zeer bewust met de wagen omgaat.
Groetjes
Charles
Comment