Mededeling

Collapse
No announcement yet.

half automaat laspost

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • half automaat laspost

    Aangezien er aan mijn auto's soms eens wat gelast moet worden
    mijn vorige halfautomaat is kapot, was een goedkoop ding dat ik via 2dehands gekocht had. Was er wel tevreden van maar draad zat vrij vaak vast in de toevoerleiding... en nu is de toorts kapot :p omdat dat toestel mij 50€ gekost heeft, en 2 jaar vrij goed gewerkt heeft moet ik dus terug zoiets hebben, maar beter
    Ik zoek dus een prijslijke half automaat zonder gas, met gas in de draad. Iemand die hier zelf ervaring heeft met merken of waar ik er één kan vinden tegen een deftige prijs?
    Alvast bedankt.

  • #2
    mijn toorts is ook al veel kapot geweest en zelf al eens in 2 gebroken. heb er gewoon een andere voor gaan halen.
    ivm het vastlopen van de draad. waar zit die dan vast? dit kan roeste draad zijn (nieuwe bobine monteren) of een slecht kopje (die koperen pen vervangen door de correcte.

    ik heb mijn lasapparaat ook 2dehands gekocht van iemand die stopte met zijn school en heb er een losse gasfles bijgekocht (koste meer dan men apparaat). wat is de reden om gas in draad te kopen?

    Comment


    • #3
      ik heb al 20 jaar juist dezelfde als deze hier op die foto
      merk elektra beckum
      nog geen problemen mee gehad
      ik zou niet kiezen voor ene met gas in de draad
      Bijgevoegde Bestanden
      Z4 M40i

      Comment


      • #4
        Dat de draad vast komt te zitten kan twee oorzaken hebben. De toevoerleiding heeft een interne breuk, knik of is gewoon versleten. Of de snelheid van draadtoevoer is te laag in verhouding met de stroomsterkte, en dan smelt de draad ooit vast in het kopje. Een draad met gas in, is handiger voor de doe-het-zelver, want je hebt geen gasfles nodig. Halfautomaat lassen met een externe fles beschermgas is uiteraard beter.

        Comment


        • #5
          Lassen met gevulde draad is opnieuw gewoon worden eer je er een iet of wat deftige las mee kan maken. Ik zou 't niet doen.
          Gevulde draad is 0.9mm dik en de courante kopjes die je bij de prof. zaken vind 0.6, 0.8 of 1mm. Daar sta je dan. Gevulde draad koop je meestal op bobijntjes van 1kg.
          En de toestellen die gemaakt worden om met gevulde draad te lassen zijn nu eenmaal geen topkwaliteit.
          Als je 't kan, koop een goeie en je hebt die binnen 20 jaar nog.
          Powered by Detroit Diesel.

          Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

          Comment


          • #6
            gasgevulde draad kan je op eender welke half automaat steken, en zijn ook op grote bobijnen verkrijgbaar, dikte van draad is trouwens net hetzelfde als gewone draad. Een half automaat vinden voor 50€ moet je al heel veel geluk voor hebben, een iets of wat deftige toorts kost al meer. Maar is het idd geen mogelijkheid om de draadgeleider van de toorts is eruit te halen, kan goed dat die een knik heeft of verstopt is. Verder is het ook belangrijk dat uw draaddikte overeenkomt met de groef op uw aandrijfwieltjes, indien dit niet het geval is ga je bijna nooit een goeie draadaanvoer krijgen
            1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
            1987 volvo 340 GL (daily oldie)
            2006 seat altea (daily)

            Comment


            • #7
              Ik heb een semi-professionele halfautomaat, en wil die wel verkopen (wordt niet meer gebruikt)
              Indien interesse stuur ik enkele foto's en een richtprijs.

              Comment


              • #8
                Makro is erg goedkoop, en heeft ergens een tiental lastoestellen te koop staan.
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                Comment


                • #9
                  Ik las ook af en toe en ik verkies toch gas in een fles, dat de draad smelt in de kop heb ik ook af en toe voor.
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                  Comment


                  • #10
                    @fazer: als ge wilt mag je mij dat ook eens doorsturen
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #11
                      Men koopt van die goedkope rolletjes draad zonder merk. Dat is draad die niet geijkt is en overal even dik is. Hapert en slipt dan.
                      Daarbij in die rollen zitten meer soorten groeven per Ø draad die extra uitslijten.
                      Als laatste heb je die buitenste bek nog. Er zit inwendig een geïsoleerde bus in. Door hete bolletjes in de bek isoleert het niet meer. Hou je dan toevallig de bek tegen het stuk,dan brandt de draad soms vast aan dat koper stukje
                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        @fazer: als ge wilt mag je mij dat ook eens doorsturen
                        Sorry voor de late reactie...
                        Zal ik vanavond werk van maken!

                        Comment


                        • #13
                          Hebde nu al u gerief?
                          Powered by Detroit Diesel.

                          Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                          Comment


                          • #14
                            Nee ga eerst nog eens proberen den oude te herstellen. Aangezien ik daar eigenlijk wel content van ben/was.
                            Juist nog eens nen vrije avond vinden...

                            Comment

                            Working...
                            X