Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Piepende remmen bij lage snelheid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Piepende remmen bij lage snelheid

Dag leden,

Wanneer ik een kilometer of twee gereden heb met wat remmen bij begint mijn linker voorwiel te piepen. Dit is enkel op lage snelheid en wanneer ik het stuur lichtjes draai. Mijn wielen draaien dan niet meer dan pakweg 2 graden. Dan piept mijn linker voorrem dus.

Ik heb trw remblokken van pakweg 15 000 km nu en zijn bijlange nog niet versleten.

Heb de glijpinnen al opnieuw gesmeerd, alle contactpunten gesmeerd, zowel kopervet als anti piep vet op remblokken gedaan. Tweemaal gedaan en een 2 a 3 weken geen gepiep en dan begon het weer stilaan op te komen. Het stoort mij wanneer ik in stad rond rijd.

Remklauw lijkt mij niet vast te zitten want het wiel draait vrijwel zonder weerstand na het remmen wanneer ik hem opkrik. Of is het toch dat? Of kunnen het gewoon de remblokken zijn?

Bedankt voor het meedenken.

Ik had vroeger ook zo eens een Proton ,Mitsibushi of exotisch merk. Die remde vanachter bijna niet, en die waren ook nog eens verglaasd.
    Dus die voorrem moet dan alles maar doen. Ge kunt eens naar remmentestbank rijden en kijken wat de voorrem doet en de achterrem en de verhouding daartussen.
    Voorts heb je nog die auto's met handrem op achterklauwen(schijfrem). Ontlucht werken die goed. Wat lucht erin door slijtage en weer moet de voorrem alles doen.
    Maar welke auto heb je ?
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Tis een mg zr td + 2.0.

Wanneer ik rem piept de voorrem niet, het is enkel wanneer ik aan lage snelheid rijd zonder rem in te duwen en een zeer lichte bocht maak naar links of rechts. Het is zo'n piep...piep...piep... en die sneller begint te piepen tot ik pakweg 40km/u rijd. Dan is het weg. Zoals je zou hebben wanneer je remschijf wat krom is. Alleen nog niets van gemerkt dat die krom zou zijn als ik afrem. Heb het wel nog niet uitgemeten.

Achteraan heeft die ook even gepiept, maar kwam omdat de glijpinnen volledig droog stonden. Alles ingevet, gekuist en blokken geschuurd etc en alles weer in orde. Auto heeft dus remschijven voor en achter. Op werking achteraan heb ik die natuurlijk nog niet getest. Is met handrem op achterremklauw.

Stel dat de achterremmen het in verhouding tot de voorremmen niet goed doen, hoe kan dat dan te maken hebben met het gepiep?

De remblokken heb ik ook volledig opgeschuurd en ook de zijkanten van de remblokken afgevijld.

Comment

Brandplekjes op de schijf krijg je zomaar niet weg of krom zijn. Slijpen v/d schijf zou je bijna moeten doen met gemonteerde schijf,dan is de slingering van lager(speling?) of naaf ook weg.
        Maar je achterrem moet ook correct werken anders verbranden de voorste weer of kromtrekken.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ben vrijwel zeker dat ze niet krom staan. Brandplekjes had ik nog nooit van gehoord. Is dat zichtbaar? Ik zie alleszins geen verkleuringen in de schijven. Als ik eens tijd heb zal ik de schijf ook eens uitmeten voor de zekerheid.

Stel dat het brandplekjes zou hebben, is het toch beter om gewoon een nieuwe set te steken dan ze af te draaien. Denk dat het mij qua prijs hetzelfde zal uitkomen.

En de achterremmen toch eens laten testen voor ik dat zou doen.

Comment

Kan zijn dat remstof blijft hangen achter de remblokken, en zo een piepend geluid geven. Blokken even schuin afkanten kan soelaas brengen.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Dat heb ik al gedaan, maar heeft spijtig genoeg niet geholpen..

Comment

Misschien nog een idee, moest het geen van voorgaande zijn. Ik heb zojuist nog eens in stad rondgereden en nog wat beter geobserveerd:

De rem piept dus aan lage snelheid wanneer ik al ff gereden en geremd heb. Wanneer ik juist geremd heb, en in stad bochten etc moet nemen piepen ze altijd. Naarmate ik verder rijd en GEEN rem meer indruk begint het gepiep te minderen tot het uiteindelijk weg is. Vanaf het moment dat ik weer de rem eens ingeduwd heb begint het weer en piepen ze weer wanneer ik lichte bochten neem, tot het weer begint te verdwijnen. Het gepiep komt telkens opnieuw nadat ik de rem eens aangeraakt heb.

Nu zou ik kunnen denken dat er vuil in mijn remklauw zit waardoor de zuiger/piston niet goed terugkeert na het remmen. En nadat mijn remblokken wat tegen de schijven komen (gepiep) na het remmen wordt de zuiger/piston langzaam aan verder teruggeduwd tot het gepiep weg is.

Kan mijn redenering kloppen? Remmen laat ik eerst wel eens testen, en als het dat niet is ja, dan denk ik toch aan die remklauw. Verbeter mij als mijn redenering niet klopt.

Comment

Daar is nog zoiets als hard geworden rubber ringen op piston of in de klauw. Die vervormen telkens je remt en trekken de piston 'n beetje terug bij loslaten rem.
                  Als die te hard geworden zijn dan werkt dat niet goed meer. Doe er nog wat oxidatie bij in de klauwen en 't werkt, schuift nog slechter.
                  Piepen is ook remblokje dat tegen piston beweegt(oneffenheden,groeven in schijf) , doe jij daar kopervet aan ?
                  Je kan die laten reviseren als't moet.
                  Anti piep deed ik daar vroeger aan ,een soort rode siliconen.

Comment

Lagerspeling al gecontroleerd?

Comment

Yup lagerspeling is gecontroleerd was ok. Stuurstang onlangs vervangen, en cv een 2 maand geleden.

Ja ik heb ook al gedacht dat er teveel vuil achter de rubberen ringen kan zitten, en dan gepaard met wat je zegt een harde rubberen ring wat ervoor zorgt dat die niet goed genoeg terugtrekt.

Ik doe er altijd kopervet aan, en nu toen ik de cv heb vervangen ben ik echte anti piep gaan halen want dacht dat daar het probleem kon liggen(was wel zwart bij mij) Misschien dat het kopervet/antipiep zijn werking begint te verliezen na enkele weken waardoor ze weer tegen de schijven beginnen te slepen. Want de laatste twee keer dat ik er kopervet/anti piep opgedaan heb is het probleem weg voor een tijdje (week of 2 a 3).

Comment

Hebt ge al aan een opgekrikt wiel gedraaid of het goed vrij draait na remmen en draaiende motor?
                        Door een fout ergens kan de rem blijven werken. Omdat je spreekt van in't begin was't goed. Door hitte verdwijnt dat kopervet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                          Door hitte verdwijnt dat kopervet.
                          Kopervet is net wel hittebestendig, da's een van zijn belangrijkste eigenschappen: het kan temperaturen tot 1100 à 1200 °C aan !

Comment

Door die ABS-systemen en evtl opzwellende remflexibels is de retour van remolie mss begrensd zodat door restdruk de klauw niet volledig loskomt.
                            Evtl te zien bij even lossen ontluchtingsschroef en te zien of het wiel dan goed vrij draait.

Comment

Kijk jij niet te veel VTM schele ?

Comment

Working...
                              X