Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem: Motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Probleem: Motor

Hallo,

Ik ben gewend om met een auto die 6 versnellingen heeft te rijden, maar vandaag was dat met een auto met maar vijf versnellingen. Ik zat deze morgen dus op de autosnelweg op weg naar gent wanneer ik hem dus plots in achteruit zet ipv in zesde, de auto is even in heel hoog toerental gegaan. Ik heb probleemloos nog naar gent kunnen rijden en terug van gent naar brugge zonder iets te merken. Maar nu heb ik gemerkt dat mijn motor een raar geluid maakt ( een soort haperend geluid). Weet iemand wat er mis zou kunnen zijn en of het een dure grap zal zijn?

hoe heb je die dan in achteruit gekregen? de tandwielen in de bak draaien allemaal vooruit, en die krijg je niet in achteruit geschakeld al rijdend

Comment

Wel ja gewoon versnelling veranderd als anders mijn toeren gingen een tweetal seconden zwaar de lucht in maar ik bleef gewoon vooruit gaan. Of zou ik dan gewoon niet in goed in achteruit gezeten hebben en gas gegeven hebben terwijl ik niet in vitesse stond? Volgens mij zat ik nochtans wel in achteruit

Comment

je zal wel in neutraal geschoten zijn ipv achteruit, dit is namelijk echt niet mogelijk...
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Ah ok, bedankt! Dan kan er niets superergs aan mijn motor zijn of het zou niets met dit te maken moeten hebben, toch?

Comment

Vooruitrijden terwijl de versnelling in achteruit staat kan inderdaad niet
            Ofwel zat je in even in neutraal, ofwel zat je gewoon even twee versnellingen lager

Comment

Dit gedaan??

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                Dit gedaan??

Welke idioot doet nu zoiets??? Duh ...
                Gewoon die motor in de soep doen draaien?!
                Of ben ik mis?
                Greetz,
                Canonball

Comment

Ja, zo ziet het er wel naar uit Kan dat schade opleveren als je dat 1-2 seconden hebt meegemaakt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Murry Bekijk Berichten
                    Ja, zo ziet het er wel naar uit Kan dat schade opleveren als je dat 1-2 seconden hebt meegemaakt?

Zou kunnen, en zeer zeker als er een bumperklever achter u zit.

Comment

in achteruit ben je zeker niet geraakt, dat zou een pak geratel hebben gegeven. maar zoals al gezegd, onmogelijk.
                      downshift kan minder kwaad. ook al gehad toen ik met men ascona aan het optrekken was. op 6000Rpm in 3de naar 4de willen schakelen en zat in 2de. heb de toerenteller richting 9000rpm zien vliegen en de motor sloeg af. heel het dashboard lichte op met lampjes. erna gewoon weer gestart

Comment

ok, gelukkig Merci iedereen!

Comment

Hopelijk start uw wagen morgenochtend .

Comment

Welke wagen?
                            Sommige kan je uitlezen wanneer en hoe zwaar de motor in overtoeren gegaan is

Comment

Overtoeren? En de begrenzer dan?

Comment

Als je hem "mechanisch" in over toeren jaagt, dus door een paar versnellingen te veel terug te schakelen bv, kan de begrenzer niet veel doen hoor. De motor wordt dan door de versnellingsbak gedwongen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
                                2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                                  Als je hem "mechanisch" in over toeren jaagt, dus door een paar versnellingen te veel terug te schakelen bv, kan de begrenzer niet veel doen hoor. De motor wordt dan door de versnellingsbak gedwongen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
                                  Gelukkig ben ik zo lui en denkt m'n automaat voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Gelukkig ben ik zo lui en denkt m'n automaat voor mij.
                                    Ik moest het zelfs niet lezen, ik wist dat dat er ging staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                      Ik moest het zelfs niet lezen, ik wist dat dat er ging staan
                                      Het alternatief voor mensen die niet per auto kunnen rijden hé.

Comment

Die met caravan en automaat moeten in NL een extra examen doen. Er zijn er bij en die durven niet schakelen . Dit ivm bergaf rijden, je moet 'm dan in 2°/1° zetten (oude automaten) anders rijdt je de remmen warm.
                                        En zo'n BMW met 8 vitessen en zo'n raar knuppeltje,ik zou niet weten hoe
                                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                                        X