Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke motorolie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welke motorolie

Welke motorolie moet je gebruiken voor een 207CC 1.6 HDi 80kw ?
    welke nummer heeft de kleurcode van de wagen terug zie foto ?

Hoe kan men weten welke de kleur is van de lederbekleding van de wagen om een Leder reparatiestift te bestellen ,waar kan ik dit terug vinden ?

http://www.kroon-oil.com/nl/#!/query:
    Z4 M40i

Comment

Obsidian Zwart... kleurcode EXL

voor de zetels kan ik je niet helpen.

Comment

hallo,

welke diesel tak je bij een 207CC 1.6 HDi 80kw ?
        Je hebt gewone diesel of sup diesel( soort speciale diesel) ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimmy Bekijk Berichten
          hallo,

welke diesel tak je bij een 207CC 1.6 HDi 80kw ?
          Je hebt gewone diesel of sup diesel( soort speciale diesel) ?

Super is enkel bij benzine. Tank je 95, dan wil dat dus zeggen dat je 95% van de pk's kan benutten. Daarom dat 98 beter is voor trage wagens, die hebben dat harder nodig.

Bij diesels is het aanbevolen dat je Turbodiesel tankt ipv de gewone diesel. Niet enkel voor het verbruik beter, maar het vermogen stijgt ook nog eens met 80%. Alleen opletten bij langdurig vol gas rijden, dan kan de richtingaanwijzervloeistof wel eens gaan koken.
          Er zijn ook gevallen bekend van wagens die plots uit een bocht vliegen na het tanken van Turbodiesel. Dit komt niet door de 80% extra pk, maar door het feit dat de lucht in je banden zo heet wordt dat de auto begint te zweven over het wegdek (denk aan een luchtballon, dat werkt ook op hete lucht) .

Maar wees gerust, Turbodiesel kun je hier nergens tanken in Belgie en als je meer vermogen wilt zul je moeten sjiptjoenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
            Super is enkel bij benzine. Tank je 95, dan wil dat dus zeggen dat je 95% van de pk's kan benutten. Daarom dat 98 beter is voor trage wagens, die hebben dat harder nodig.

Bij diesels is het aanbevolen dat je Turbodiesel tankt ipv de gewone diesel. Niet enkel voor het verbruik beter, maar het vermogen stijgt ook nog eens met 80%. Alleen opletten bij langdurig vol gas rijden, dan kan de richtingaanwijzervloeistof wel eens gaan koken.
            Er zijn ook gevallen bekend van wagens die plots uit een bocht vliegen na het tanken van Turbodiesel. Dit komt niet door de 80% extra pk, maar door het feit dat de lucht in je banden zo heet wordt dat de auto begint te zweven over het wegdek (denk aan een luchtballon, dat werkt ook op hete lucht) .

Maar wees gerust, Turbodiesel kun je hier nergens tanken in Belgie en als je meer vermogen wilt zul je moeten sjiptjoenen.

Klopt volledig.

Comment

de auto begint te zweven over het wegdek (denk aan een luchtballon, dat werkt ook op hete lucht)
              Dit noemt men ook het hovercraft-effect.

Comment

Zo'n uitleg heb ik nog nergens gehoord. Je hebt het octaan getal (tegen kloppen of zelfontbranding).
                En dan heb je het cetaangetal(betere ontbranding).
                Ze hangen bijeen maar door toevoegingen kan je ze wat bijsturen.
                Een 98 gaat minder snel kloppen dan 95.
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Bij Esso heb je twee soorten diesel die je kan tanken de ene diesel de speciale diesel is een stuk duurder maar wat verschil is weet ik niet of de gewone diesel.Welke ik moet tanken de speciale diesel of de gewone diesel weet ik ook niet?

Comment

Bij Esso heb je twee soorten diesel die je kan tanken de ene diesel de speciale diesel is een stuk duurder maar wat verschil is weet ik niet of de gewone diesel.Welke ik moet tanken de speciale diesel of de gewone diesel weet ik ook niet?
                    Tank de dure maar op de goedkope is bespaart .

Comment

Het gaat blijkbaar over Synergy Diesel en Synergy Supreme+ Diesel ... geen ervaring mee, hier komt er enkel Shell in.

Comment

Bij Shell hebt ge ook de "gewone" diesel en de VPower diesel.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Klopt, maar de V-Power diesel is niet in alle Shell tankstations verkrijgbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                            Klopt, maar de V-Power diesel is niet in alle Shell tankstations verkrijgbaar.
                            Die Supreme+ diesel is ook niet bij elke Esso te krijgen, dus net hetzelfde.
                            Last edited by knight-rider; 15/11/2015, 04:53.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik denk 5W30 maar check het even op zoals gezegd de site van Kroonoil
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Hallo,
                                In de handleiding staat 3.5L +0,4L (als de oliefilter vervangen wordt) =3,9L
                                Ik heb de olie afgemeten en erop gedaan maar blijkbaar zit er nu teveel olie op staat boven het maximum
                                is dit een groot gevaar of probleem ?

Comment

Hallo,
                                  Ik heb de olie afgemeten en erop gedaan maar blijkbaar zit er nu teveel olie op staat boven het maximum
                                  Hoeveel boven maximum?

tussen min en max zit ongeveer een liter, das zo'n 4cm bij de dv6 geloof ik. zolang je minder dan 1 cm boven max zit is er alleszins niks aan de hand

Comment

Hallo,
                                    Heb je de motor al gestart en de olie laten terugzakken alvorens te meten?
                                    Het oliepeil zakt iets na de eerste motorloop.

Comment

Juist, en in de nieuwe oliefilter blijft ook ca ¼ - ¾ l olie zitten.
                                      Door zoveel soorten motoren en carters is het meestal een wirwar van inhouden, op tijd meten en dan verder ingieten.
                                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                        Hoeveel boven maximum?

tussen min en max zit ongeveer een liter, das zo'n 4cm bij de dv6 geloof ik. zolang je minder dan 1 cm boven max zit is er alleszins niks aan de hand
                                        Motor heeft reeds gedraaid staat een 1,5cm a, 1.8cm boven het maximum.
                                        Staat eigenlijk tot aan het einde van het onderste oranje kunststoffen gedeelte van de peilstok.
                                        update :
                                        heb de olie reeds afgetapt .staat nu 1.5cm boven minimum.
                                        Heb de olie bijgevuld en de olie staat nu op 1cm van maximum zie foto er zit geen olie meer in de fles en ik wil geen zuivere verse afgetapte olie bijvullen je weet nooit dat er beetje vuil meekomt die nog in de aftapbak zat. Maar denk dat het oliepeil wel zo goed is zoals op de foto en er geen olie nog moet worden bijgevuld ?

Last edited by ; 22/11/2015, 19:15.

Comment

Working...
                                        X