Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke motorolie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

op het maximum in geval van de DV6. de inhoud is verhoogt van 3,75 naar 3,9 liter (kortere peilstok) omwille van duurzaamheid

Comment

Ik zie hier wel potentieel voor misverstanden dus zal ik het maar expliciet maken. Normaal moogt ge het oliepeil niet meten vlak nadat de motor gedraaid heeft maar moet ge de boel eerst laten uitzakken. 10 minuten of zo.
      30 jaar Mr Yuge!

Comment

En kuis die peilstok eens af voor je gaat meten ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
          op het maximum in geval van de DV6. de inhoud is verhoogt van 3,75 naar 3,9 liter (kortere peilstok) omwille van duurzaamheid
          dus best nog bijvullen tot maximum dan?
          dit was gemeten nadat de motor een 1uur stil lag

Comment

Ik houd die motoren op het maximum ja... trouwens, ge hebt 'm pas dus ge zult toch een tijdje moeten controleren of hij olie verbruikt. Dat gaat het beste als je niet moet raden van welk niveau ge gestart zijt...

Comment

Hallo,
              Ik hoor de remmen soms piepen ik weet niet of het vooraan of achteraan is.
              Wanneer ik plotseling op de rem ga staan om te stoppen dan hoor ik de remmen niet piepen.
              Wanneer ik lichtjes rem tijdens het rijden dan hoor ik ook niks
              Maar wanneer ik lichtjes rem om te stoppen dan hoor de remmen piepen.
              Ik heb een foto genomen van de remblokken van voor en achteraan.
              Wat kan hier de oorzaak zijn ?
              Foto voor remblokken:

foto achteraan remblokken:

Comment

hallo,

het piepen van de remmen is een tijdje weg geweest na het vernieuwen van de remblokken.
                ik denk dat de schijven aan vernieuwing toe zijn .
                Wat ik wel merkte bij het vervangen van de remblokken dat de remcilinder van de ene remklauw makkelijker terug te draaien was dan van de andere remklauw.
                wanneer ik op mijn oprit stevig rem en onmiddellijk daarna de motor afzet en de wagen opkrik zodat het wiel van de grond is dan kan ik de wielen gemakkelijk ronddraaien dus dan kan ik ervan uitgaan dat de remklauw niet blijft hangen , is dit juist mijn vaststelling ?

Comment

Ik kan wel genieten van de vragen die je stelt.

Comment

denk dat als je op een forum je twijfels wil laten wegnemen omtrent remmen je beter bij een garage langsgaat ????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                      Ik zie hier wel potentieel voor misverstanden dus zal ik het maar expliciet maken. Normaal moogt ge het oliepeil niet meten vlak nadat de motor gedraaid heeft maar moet ge de boel eerst laten uitzakken. 10 minuten of zo.
                      tiens... de peilstok in de jaguar xj6 zegt expliciet maar 1 minuut te wachten....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommy_077 Bekijk Berichten
                        hallo,

het piepen van de remmen is een tijdje weg geweest na het vernieuwen van de remblokken.
                        ik denk dat de schijven aan vernieuwing toe zijn .
                        Wat ik wel merkte bij het vervangen van de remblokken dat de remcilinder van de ene remklauw makkelijker terug te draaien was dan van de andere remklauw.
                        wanneer ik op mijn oprit stevig rem en onmiddellijk daarna de motor afzet en de wagen opkrik zodat het wiel van de grond is dan kan ik de wielen gemakkelijk ronddraaien dus dan kan ik ervan uitgaan dat de remklauw niet blijft hangen , is dit juist mijn vaststelling ?
                        Wat zeggen ze er hier en hier van ?

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        Ik kan wel genieten van de vragen die je stelt.
                        Hij stelt ze dus graag meerdere keren.

Comment

*neemt een abonnementje op dit topic*

Terzijde, erg knap werk met de fotos van de remblokken. Zijn echt mooi duidelijk, ondanks die moeilijk bereikbaar zijn en op een donkere plek zitten.
                          Keep up the good work!
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                            tiens... de peilstok in de jaguar xj6 zegt expliciet maar 1 minuut te wachten....
                            Dat zou me verbazen. Ze zullen zeggen dat het bij hun volstaat om maar 1 minuut te wachten, maar meer kan geen kwaad. Ik heb wel gelezen dat temperatuur van belang is omdat olie uitzet met de warmte maar dat is verwaarloosbaar.
                            De olie moet weer in de pan zakken en hoe warmer de olie hoe vlotter dat gaat. Als ge meet voor de olie voldoende gezakt is gaat het peil te laag staan en gaat ge denken dat er olie bij moet waardoor ge teveel olie opgiet. Als de motor koud even gedraaid heeft kan ik me voorstellen dat de olie moeilijk zakt. Maar koud meten voor de motor start moet best kunnen.
                            30 jaar Mr Yuge!

Comment

ik verander 5-6 keer per dag olie... na 1 minuut of 10 minuten maakt geen merkbaar verschil, tenzij de anti-drainback valve van de filter defect is.

Bij -20°C kan het wel verschil maken, voor een 15w40...

Comment

Da's rap
                                30 jaar Mr Yuge!

Comment

Deze manual bv zegt 3 minuten wachten na de motor warm te draaien.

Maar eerst zeggen ze de auto eerst goed vlak te zetten. Als ge natuurlijk de motor daarvoor moet aanzetten hebt ge geen keus, dan moet ge door de routine. Maar als de motor niet moet bewegen dan denk ik het niet. Maar er kan altijd wel een raar motortype zijn..

[edit] oh, nu herinner ik mij dat er wel gevallen zijn waar de koude meting onbruikbaar is omdat dat spul te dik is en geen deftige lijn geeft.
                                  Last edited by Den Paarse Capri; 29/03/2016, 23:13.
                                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

Bij Audi geeft de MMI aan dat de controle van het oliepeil enkel kan met warme motor na minimum twee minuten.

Comment

Working...
                                    X