op het maximum in geval van de DV6. de inhoud is verhoogt van 3,75 naar 3,9 liter (kortere peilstok) omwille van duurzaamheid
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
welke motorolie
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtenop het maximum in geval van de DV6. de inhoud is verhoogt van 3,75 naar 3,9 liter (kortere peilstok) omwille van duurzaamheid
dit was gemeten nadat de motor een 1uur stil lag
Comment
-
Hallo,
Ik hoor de remmen soms piepen ik weet niet of het vooraan of achteraan is.
Wanneer ik plotseling op de rem ga staan om te stoppen dan hoor ik de remmen niet piepen.
Wanneer ik lichtjes rem tijdens het rijden dan hoor ik ook niks
Maar wanneer ik lichtjes rem om te stoppen dan hoor de remmen piepen.
Ik heb een foto genomen van de remblokken van voor en achteraan.
Wat kan hier de oorzaak zijn ?
Foto voor remblokken:
foto achteraan remblokken:
Comment
-
hallo,
het piepen van de remmen is een tijdje weg geweest na het vernieuwen van de remblokken.
ik denk dat de schijven aan vernieuwing toe zijn .
Wat ik wel merkte bij het vervangen van de remblokken dat de remcilinder van de ene remklauw makkelijker terug te draaien was dan van de andere remklauw.
wanneer ik op mijn oprit stevig rem en onmiddellijk daarna de motor afzet en de wagen opkrik zodat het wiel van de grond is dan kan ik de wielen gemakkelijk ronddraaien dus dan kan ik ervan uitgaan dat de remklauw niet blijft hangen , is dit juist mijn vaststelling ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenIk zie hier wel potentieel voor misverstanden dus zal ik het maar expliciet maken. Normaal moogt ge het oliepeil niet meten vlak nadat de motor gedraaid heeft maar moet ge de boel eerst laten uitzakken. 10 minuten of zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tommy_077 Bekijk Berichtenhallo,
het piepen van de remmen is een tijdje weg geweest na het vernieuwen van de remblokken.
ik denk dat de schijven aan vernieuwing toe zijn .
Wat ik wel merkte bij het vervangen van de remblokken dat de remcilinder van de ene remklauw makkelijker terug te draaien was dan van de andere remklauw.
wanneer ik op mijn oprit stevig rem en onmiddellijk daarna de motor afzet en de wagen opkrik zodat het wiel van de grond is dan kan ik de wielen gemakkelijk ronddraaien dus dan kan ik ervan uitgaan dat de remklauw niet blijft hangen , is dit juist mijn vaststelling ?
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenIk kan wel genieten van de vragen die je stelt.
Comment
-
*neemt een abonnementje op dit topic*
Terzijde, erg knap werk met de fotos van de remblokken. Zijn echt mooi duidelijk, ondanks die moeilijk bereikbaar zijn en op een donkere plek zitten.
Keep up the good work!Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtentiens... de peilstok in de jaguar xj6 zegt expliciet maar 1 minuut te wachten....
De olie moet weer in de pan zakken en hoe warmer de olie hoe vlotter dat gaat. Als ge meet voor de olie voldoende gezakt is gaat het peil te laag staan en gaat ge denken dat er olie bij moet waardoor ge teveel olie opgiet. Als de motor koud even gedraaid heeft kan ik me voorstellen dat de olie moeilijk zakt. Maar koud meten voor de motor start moet best kunnen.
Comment
-
Deze manual bv zegt 3 minuten wachten na de motor warm te draaien.
Maar eerst zeggen ze de auto eerst goed vlak te zetten. Als ge natuurlijk de motor daarvoor moet aanzetten hebt ge geen keus, dan moet ge door de routine. Maar als de motor niet moet bewegen dan denk ik het niet. Maar er kan altijd wel een raar motortype zijn..
[edit] oh, nu herinner ik mij dat er wel gevallen zijn waar de koude meting onbruikbaar is omdat dat spul te dik is en geen deftige lijn geeft.Last edited by Den Paarse Capri; 29/03/2016, 23:13.
Comment
Comment