Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TURBO Peugeot partner 1.6 HDI bwj 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • TURBO Peugeot partner 1.6 HDI bwj 2009

    Hallo ,
    Ik heb een vraagje over de turbo van mijn auto .
    Wij hebben in de zomer deze auto gekocht .
    Hij maakte toen al een klein zacht fluitend geluidje bij het starten eens de auto warm gedraaid is doet hij het niet meer .
    De garage vertelde toen dat het komt omdat het een turbo is en die hebben dat altijd tot ze warm gelopen zijn .
    Nu doet hij het geluid nog . Maar sinds enkele dagen is het net dat de auto minder warm word de verwarming werkt pressies minder goed .
    En hij heeft ook meer last van condens onderkant voorvenster wat met moeite weg wil gaan .

    * zou er iets aan de turbo zijn .
    * zouden de bijkomende dingen ook van de turbo afkomen dan .
    * Als het de turbo zou zijn ; kan de garage er bij de verkoop al op de hoogte van geweest zijn .

    PS welke banden mogen wij gebruiken deze liggen er nu op
    195/65 R/15 95 H
    De H heeft meende ik met snelheid te maken ??????????
    Mag dit een andere letter zijn als de rest het zelfde is ????????

  • #2
    Werkt je thermostaat nog wel goed?
    H is de snelheidindex van je band, dit mag niet zomaar veranderd worden.
    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
    Current:
    1987 Mercedes-Benz W124 200D
    1979 Mercedes-Benz W123 280E
    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
    Ex:
    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
    1976 Mercedes-Benz W123 250
    1987 Mercedes-Benz W124 230E

    1979 Mercedes-Benz W123 300d
    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
    1980 Mercedes-Benz W123 280
    1989 Mercedes-Benz W124 230E

    Comment


    • #3
      Ja gaan doet ie wel maar minder goed als in het begin toen we hem pas kochten .
      Toen als de verwarming op 1 stond en de warmte volledig open was die na enkele km al warm binnen .
      Nu moeten we veel langer wachten en op 2 of 3 zetten .
      En als er condens op het raam staat wil het niet snel weg gaan en merk je ook wel dat de lucht niet goed werk .
      moeilijk uitleggen hoop dat je het begrijpt .

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
        Werkt je thermostaat nog wel goed?
        H is de snelheidindex van je band, dit mag niet zomaar veranderd worden.
        Hoger mag altijd (V, W, Y,Z), lager mag zolang de snelheidsindex van de band hoger is dan de maximum snelheid van de wagen. De eerste lagere snelheidsindex die je effectief gaat vinden is echter S of 180 km/h. voor een partner lukt dat misschien nog wel.

        Let wel dat banden met een H of hogere index een extra nylon ply hebben in het draagvlak, waardoor ze beter bestand zijn tegen klappen. Ik zou dus nooit lager gaan.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Seppe1910 Bekijk Berichten
          Ja gaan doet ie wel maar minder goed als in het begin toen we hem pas kochten .
          Toen als de verwarming op 1 stond en de warmte volledig open was die na enkele km al warm binnen .
          Nu moeten we veel langer wachten en op 2 of 3 zetten .
          En als er condens op het raam staat wil het niet snel weg gaan en merk je ook wel dat de lucht niet goed werk .
          moeilijk uitleggen hoop dat je het begrijpt .
          wat isde staat van de pollenfilter?

          werkt de airco nog? gebruik die om te ontwasemen. De auto zal ook sneller opwarmen.

          Het wordt nu eenmaal kouder, in de zomer start je een motor dieal 30°C heeft, nu heeft hij met moeite 10°C. Duurt wat langer om op te warmen...

          Comment


          • #6
            Ok dank u wel voor de banden .

            Pollenfilter ???

            Dit is de eerste auto met airo en turbo sorry weet begod niet wat filter je bedoeld .

            De airo werkt nog tuurlijk .

            Als ik de temperatuur koud zet is er niets aan de hand met de airo .
            Als ik de temperatuur warm ( voor de venster condens ) zet werkt ie wel de airo maar als ik hem dan afzet komt er zo een chemisch geurtje boven.
            Ik dacht al dat het kwam omdat ik de warme lucht opzetten terwijl ik de airo opzette . Weet niet als dat mag of kan ken daar zelf niets van .
            Last edited by ; 11/11/2015, 17:01.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Seppe1910 Bekijk Berichten
              Pollenfilter ???

              Dit is de eerste auto met airo en turbo sorry weet begod niet wat filter je bedoeld .
              Een pollenfilter = een interieurfilter : http://www.mister-auto.be/fl/pollenf...4531_g424.html

              Comment

              Working...
              X