Hallo Allemaal,
Enige tijd geleden moest mijn Opel Corsa uit 1999 voor een APK keuring. Hierbij is toen een CO meting gedaan en de auto moest hierop afgesteld worden. Doordat de monteur dat niet voor elkaar kreeg met de carburateur die er in zat moest deze vervangen worden (specifiek de reden waarom het niet lukte weet ik niet meer). Er is toen een andere carburateur ingezet (van de sloop) en deze is toen afgesteld.
Sinds de APK rijdt de auto zeer slecht. Hij komt niet of nauwelijks boven de 3000 toeren. Dit betekend ook dat hij in zijn 5 niet harder kan dan 100km/h (of bij slecht weer nieteens boven de 90km/h). De auto ook veel power mist met optrekken. En de auto alleen bij half gas soepel rijdt. Bij 3/4 merk je dat hij moeite krijgt en begint hij te stotteren. Bij vol gas valt hij terug in snelheid en lijkt hij eigenlijk niks te doen, alsof je het gas loslaat.
Kan dit alles komen door het afgestelde CO schroef? Bijvoorbeeld dat de auto een te arm mengel heeft. Dit is namelijk het enige wat echt veranderd is met de auto. De monteur gokt dat het de brandstofpomp is, maar mij lijkt het iets te toevallig dat de auto deze dingen heeft na het afstellen van deze schroef.
Kunnen deze verschijnselen überhaupt komen door een te arm gestelde CO Schroef? Ik heb namelijk zelf totaal geen verstand hiervan.
Alvast bedankt allemaal.
Enige tijd geleden moest mijn Opel Corsa uit 1999 voor een APK keuring. Hierbij is toen een CO meting gedaan en de auto moest hierop afgesteld worden. Doordat de monteur dat niet voor elkaar kreeg met de carburateur die er in zat moest deze vervangen worden (specifiek de reden waarom het niet lukte weet ik niet meer). Er is toen een andere carburateur ingezet (van de sloop) en deze is toen afgesteld.
Sinds de APK rijdt de auto zeer slecht. Hij komt niet of nauwelijks boven de 3000 toeren. Dit betekend ook dat hij in zijn 5 niet harder kan dan 100km/h (of bij slecht weer nieteens boven de 90km/h). De auto ook veel power mist met optrekken. En de auto alleen bij half gas soepel rijdt. Bij 3/4 merk je dat hij moeite krijgt en begint hij te stotteren. Bij vol gas valt hij terug in snelheid en lijkt hij eigenlijk niks te doen, alsof je het gas loslaat.
Kan dit alles komen door het afgestelde CO schroef? Bijvoorbeeld dat de auto een te arm mengel heeft. Dit is namelijk het enige wat echt veranderd is met de auto. De monteur gokt dat het de brandstofpomp is, maar mij lijkt het iets te toevallig dat de auto deze dingen heeft na het afstellen van deze schroef.
Kunnen deze verschijnselen überhaupt komen door een te arm gestelde CO Schroef? Ik heb namelijk zelf totaal geen verstand hiervan.
Alvast bedankt allemaal.
Comment